دسته محصول
سبد خرید 0
خلق مدل کسب و کار -

نام محصول

خلق مدل کسب و کار


نام نویسنده

الکساندر استروالدر-ایو پیگنیور


نام مترجم

بهامین توفیقی-غلامرضا توکلی-بابک وطن دوست-حسام الدین ساروقی

انتشارات

آریانا قلم


سال چاپ

1394


تعداد صفحه

286


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

بیاضی


شابک

9786006227405


وزن

660


پیش گفتار

-

این کتاب ابزاری را در دست شما می‌گذارد تا از آن طریق بتوانید با استفاده از رویکردی نوین در مدیریت به نام «رویکرد طراحی» با ترسیم و طراحی مدل کسب ‏و کار به خلقی نوآورانه دست بزنید و سازمان خود را متحول نمایید. همراه با تولد هر سازمانی، مدل کسب‏وکار آن نیز متولد می شود و این امر نشان‏دهنده ضرور....
این کتاب ابزاری را در دست شما می‌گذارد تا از آن طریق بتوانید با استفاده از رویکردی نوین در مدیریت به نام «رویکرد طراحی» با ترسیم و طراحی مدل کسب ‏و کار به خلقی نوآورانه دست بزنید و سازمان خود را متحول نمایید.
همراه با تولد هر سازمانی، مدل کسب‏وکار آن نیز متولد می شود و این امر نشان‏دهنده ضرورت توجه به طراحی آگاهانه مدل‏های کسب‏وکار دارد که کاربرد بسیاری در علوم سازمانی داشته باشد. استراتژیست‌ها باید بدانند که مدل کسب‏وکار یک سازمان چیست تا بتوانند چالش سازمان در تعامل با محیط را درک کرده و برای گذر از آن استراتژی مناسب را فرموله نمایند. افراد کارآفرین باید خود را به ابزار ترسیم و طراحی مدل کسب‏وکار مجهز نمایند تا بتوانند تراوشات ذهنی خود را در قالبی درآمدزا قرار دهند تا بتوانند سرمایه‌گذاران را قانع نمایند و نوآوری‌های خود را به سرانجام برسانند. در صورتی که نوآوری‌های فناورانه، پروژه‌های ارائه محصول جدید به بازارهای فعلی و نیز ارائه محصولات فعلی به بازارهای جدید با طراحی مدل کسب‏وکار مناسب همراه نشوند، همگی به شکست خواهند انجامید.این کتاب ابزاری را در دست شما می‌گذارد تا از آن طریق بتوانید با استفاده از رویکردی نوین در مدیریت به نام «رویکرد طراحی» با ترسیم و طراحی مدل کسب‏وکار به خلقی نوآورانه دست بزنید و سازمان خود را متحول نمایید.
این کتاب با نوآوری در طرح و محتوا، ابزارهایی اثربخش، کاربردی و ساده برای شناخت، طراحی، اصلاح و پیاده‌سازی مدل‌های کسب و کار ارایه می‌دهد. در پیشگفتار خود آورده است، «مدل کسب و کار جایگزین استراتژی نیست ولی دو مقوله استراتژی و مدل کسب و کار با هم همپوشانی دارند. در این کتاب نوع دیگری از ارتباط بین استراتژی و مدل کسب و کار که بیشتر به طراحی استراتژی‌های عملیاتی مربوط می‌شود، معرفی شده است. در واقع با استفاده از روش‌های سوآت (SWOT) و استراتژی اقیانوس آبی به جست‌وجوی پاسخ به سوالات اساسی می‌پردازد و از بین گزینه‌های مختلف بر اساس نقاط قوت و ضعف از یک طرف و فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی از طرف دیگر پاسخ مناسب را انتخاب می‌کند.»

کتاب خلق مدل کسب‌وکار به پنج بخش تقسیم شده است:

۱- تابلوی طراحی مدل کسب‌وکار: ابزاری برای توصیف، تحلیل و طراحی مدل‌های کسب‌وکار

۲- الگوهای مدل کسب‎وکار براساس مفاهیم توسعه داده شده توسط متفکران پیشرو عرصه کسب‌وکار

۳- تکنیک‎ها برای کمک به طراحی مدل کسب‌وکار

۴- سیر مجدد استراتژی از نگاه مدل کسب‌وکار

۵- فرآیندی عمومی برای کمک به طراحی مدل کسب‌وکار که تمامی مفاهیم، تکنیک‌ها و ابزارهای خلق مدل کسب‎‌وکار را به یکدیگیر پیوند می‌دهد.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !