سبد خرید 0
مدیریت وصول مطالبات و اعتبار سنجی مشتریان .

نام محصول

مدیریت وصول مطالبات و اعتبار سنجی مشتریان


نام نویسنده

پرویز درگی-سعید محمدی


نام مترجم

-

انتشارات

بازاریابی


سال چاپ

1396


تعداد صفحه

133


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786006982656


وزن

250


پیش گفتار

-

قیمت : 15000 تومان

قیمت : 12750 تومان

پیشگفتار معروف است كه علم احتمالات براي اولين بار از قمارخانه‌ها به وجود آمد. موضوع شگفت‌انگيزي است. چطور ممكن است علم آمار از قمارخانه‌ها و بازي قمار به وجود آمده باشد؟! به نظر شما كساني كه در قمارخانه‌ها عمرشان را مي‌گذرانند، خيلي اهل مطالعه بوده‌اند؟ به فرض اينكه اهل مطالعه نيز بوده باش....
پیشگفتار

معروف است كه علم احتمالات براي اولين بار از قمارخانه‌ها به وجود آمد. موضوع شگفت‌انگيزي است. چطور ممكن است علم آمار از قمارخانه‌ها و بازي قمار به وجود آمده باشد؟!

به نظر شما كساني كه در قمارخانه‌ها عمرشان را مي‌گذرانند، خيلي اهل مطالعه بوده‌اند؟ به فرض اينكه اهل مطالعه نيز بوده باشند هدفشان از حضور در قمارخانه‌ها كشف فرمولهاي احتمالات بوده است؟

جواب اينجاست كه مديران آن زمان در جستجوي فرمول موفقيت بودند. از طرفي مشاهده مي‌كردند در قمارخانه‌ها هر بار عده‌اي بازي را مي‌برند و دسته‌اي هم مي‌بازند.

بنابراين، به اين فكر افتاده بودند كه چه منطقي پشت اين بردوباختها وجود دارد و چه خوب مي‌شد اگر منطق اين موضوع را كشف مي‌كرديم و مي‌توانستيم در كاروكسب‌هايمان استفاده كنيم.

با چنين نگاهي مديران قرن هفدهم به دانشمندان رياضي پول دادند تا به قمارخانه‌ها بروند و از مشاهده و بررسي بازي افراد تلاش كنند تا به قول خودشان به فرمول موفقيت دست پيدا كنند. كم‌كم اين تلاشها ثمر داد و نتيجه شد قوانين احتمالات و آمار.

•مديريت را بزرگترين اختراع بشريت تاكنون مي‌پندارند كه در اين كتاب به يكي از زيرمجموعه‌هاي مهم آن به نام مديريت وصول مطالبات و اعتبارسنجي مشتريان مي‌پردازيم.

•با توجه به ضرورت حاصل از تحولات بازار و متفاوت شدن رفتار بعضي از افراد فعال در حوزه‌ي بازار كه نتيجه‌ي آن بالا رفتن لاوصولي‌ها شده است:

•اهميت تسلط بيشتر بر اصول و فرايندهاي مديريت و وصول مطالبات بيشتر شده است.

•در عصر جديد ما با مشترياني مواجه هستيم كه به‌منظور تعداد زياد شركتهاي عرضه‌كننده، نگران تأمين كالا نيستند.

•به همان علت رقابت زياد، قدرت چانه‌‌زني‌شان نيز بسيار بالا رفته است؛ چون حق انتخاب بالايي دارند.

•از طرفي تعدد بانكها و رقابت بين آنها سبب شده است كه، دريافت دسته‌چك براي مشتريان راحت‌تر باشد.

•بسياري‌ از نيروهاي فروش شركتها كم‌تجربه و كم‌سواد هستند.

•مشتريان بدحساب مي‌‌دانند كه پيگيري روند پرونده‌هاي حقوقي بسيار كند است.

•و از طرف ديگر متأسفانه دچار پديده‌‌ي دگرگوني واژه‌ها شده‌ايم و براي بعضي افراد مفاهيمي همچون زرنگي به معناي پول ديگران را ندادن شده است.

در چنين شرايطي مديريت وصول مطالبات و استفاده از روشهاي اعتبارسنجي مشتريان بيش از پيش اهميت دارد.‌ كتاب حاضر كه حاصل مطالعات و تجربيات نگارندگان است، تلاش دارد با ارائه‌ي راهكارهاي شايسته، ميزان تسلط شركتها به بازار را بيشتر كرده و ريسك آنها را مديريت كند و از سوختي پول آنها جلوگيري كند. گفتني آنكه اين كتاب در بخشهاي مربوط به "چك"، افزون بر استفاده از كتاب "مجموعه كامل قوانين و مقررات چك"، از مشاوره‌ي حقوقي متخصصان بهره‌مند شده است.

شايسته است از همكاران عزيزمان احمد آخوندي، مدير تواناي انتشارات بازاريابي، و محسن جاويدمؤيد، سردبير داناي مجله‌ي "توسعه مهندسي بازار" كه در ويراستاري و تمامي مراحل نشر كتاب متحمل زحمات زيادي شدند، تشكر كنيم.

تقاضا مي‌كنيم توصيه‌ها و نظرات خود را براي در نظر گرفتن چاپهاي بعدي كتاب از طريق زير به ما برسانيد:

• سايت شخصي پرويز درگي: www.dargi.ir

• نشاني ‌اينترنتي: info@TMBA.ir

• سايت انتشارات بازاريابي: www.marketingPublisher.ir

• نشاني اينترنتي: info@marketingPublisher.ir

• نشاني انتشارات بازاريابي: تهران، خيابان آزادي (شرق به غرب)، بعد از خوش شمالي، كوچه نمايندگي، پلاك 1، واحد 10

• با شماره‌ي تلفكس: 66431461(021)

• با شماره‌ي تلفنهاي: 66431637(021) و 66434055(021)

• با شماره‌ي تلفن همراه شخصي‌ام: 09121994281‌

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !