دسته محصول
سبد خرید 0
مدیریت استراتژیک -

نام محصول

مدیریت استراتژیک


نام نویسنده

جاناتان ساترلند-دیانا کانول


نام مترجم

مهدی مشفق-محمد تقوی

انتشارات

دانشگاه امام صادق


سال چاپ

1390


تعداد صفحه

372


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

وزیری


شابک

9786002140951


وزن

500


پیش گفتار

-

قیمت : 11000 تومان

کتاب حاضر به‌مثابه منبعي در زمينۀ مديريت استراتژيک مفاهيم کليدي را در اين حوزه توضيح و توصيف مي‌کند و مرجعي را براي مطالعه در اختيار خوانندگان آن قرار مي‌دهد. از دلايل مهم انتخاب اين کتاب براي ترجمه، نبود کتب مشابهي در اين زمينه است. گرچه کتاب‌هاي زيادي در حوزه مديريت و تفکر استراتژيک در ايرا....
کتاب حاضر به‌مثابه منبعي در زمينۀ مديريت استراتژيک مفاهيم کليدي را در اين حوزه توضيح و توصيف مي‌کند و مرجعي را براي مطالعه در اختيار خوانندگان آن قرار مي‌دهد.

از دلايل مهم انتخاب اين کتاب براي ترجمه، نبود کتب مشابهي در اين زمينه است. گرچه کتاب‌هاي زيادي در حوزه مديريت و تفکر استراتژيک در ايران تأليف يا ترجمه شده است، مرجع کاملي که واژگان و اصطلاحات اين حوزه را توصيف يا تشريح کرده باشد، تاکنون وجود نداشته است.

دليل ديگري که باعث شد تا کتاب پيش رو براي ترجمه انتخاب شود، اهميت توجه و ورود به مباحث مديريت استراتژيک و ايجاد زمينۀ آشنايي آن توسط مديران بخش‌هاي مختلف کشور بوده است. با توجه به تغييرات محيطی که در حال حاضر شتاب زيادی به خود گرفته است و پيچيده شدن تصميمات سازمانی، لزوم به کارگيری برنامه‌ای جامع برای مواجهه با اين‌گونه مسائل بيشتر از گذشته ملموس می‌شود. اين برنامه چيزی جز برنامه استراتژيک نيست. مدیریت استراتژیک با تکیه بر ذهنیتی پویا، آینده‌نگر، جامع‌نگر و اقتضایی راه حل بسیاری از مسائل سازمان‌های امروزی است. پایه‌های مدیریت استراتژیک بر اساس میزان درکی است که مدیران از شرکت‌های رقیب، بازارها، قیمت‌ها، عرضه‌کنندگان مواد اولیه، توزیع‌کنندگان، دولت‌ها، بستانکاران، سهامداران و مشتریانی که در سراسر دنیا وجود دارند، قرار دارد و این عوامل تعیین‌کنندگان موفقیت تجاری در دنیای امروز است. پس یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که سازمان‌ها برای حصول موفقیت می‌توانند از آن بهره گیرند، «مدیریت استراتژیک» خواهد بود.

مدیریت استراتژیک به سازمان این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای خلاق و نوآور عمل کند و برای شکل دادن به آینده خود به‌صورت انفعالی عمل نکند. این شیوۀ مدیریت باعث می‌شود که سازمان دارای ابتکار عمل باشد و فعالیت‌هایش به‌گونه‌ای درآید که اعمال نفوذ کند (نه اینکه تنها در برابر کنش‌ها، واکنش نشان دهد) و بدین‌صورت سرنوشت خود را رقم بزند و آینده را تحت کنترل درآورد.

از بعد تاریخی، مزيت اصلی مدیریت استراتژیک این بوده است که به سازمان کمک می‌کند از مجرای استفاده کردن از روش منظم‌تر، معقول‌تر و منطقی‌تر راه‌ها یا گزینه‌های استراتژیک را انتخاب کند و بدین‌صورت استراتژی‌های بهتری را تدوین کند. تردیدی نیست که این یکی از منافع اصلی مدیریت استراتژیک است، ولی نتیجۀ تحقیقات کنونی نشان می‌دهد که این فرایند می‌تواند در مدیریت استراتژیک نقش مهم‌تری ایفا کنند. مدیران و کارکنان از طریق درگیر شدن در این فرایند خود را متعهد به حمایت از سازمان می‌کنند. یکی دیگر از مهم‌ترین منافع مدیریت استراتژیک این است که موجب تفاهم و تعهد هرچه بیشتر مدیران و کارکنان می‌شود. یکی از منافع بزرگ مدیریت استراتژیک این است که موجب فرصتی می‌شود تا به کارکنان تفویض اختیار شود. تفویض اختیار عملی است که به‌وسیلۀ آن کارکنان تشویق و ترغیب می‌شوند در فرایندهای تصمیم‌گیری مشارکت کنند، خلاقیت، نوآوری و خیال‌پردازی را تمرین کنند و بدین‌صورت اثربخشی آن‌ها افزایش خواهد یافت.

اين کتاب مي‌تواند مرجع مناسبي براي مديران، دانشجويان و علاقه‌مندان حوزه مديريت استراتژيک باشد.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !