سبد خرید 0
مدیریت بین المللی استراتژیک نظریه ها و مطالعات موردی

نام محصول

مدیریت بین المللی استراتژیک


نام نویسنده

دیرک مورشت-هانا اشرام-کلین-جواشیم زنتس


نام مترجم

مهدی رسولی قهرودی

انتشارات

کتاب مهربان


سال چاپ

1396


تعداد صفحه

510


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رحلی


شابک

9786004071413


وزن

1120


پیش گفتار

-

قیمت : 33000 تومان

این کتاب در درجه‌ي اول برای دانشجویان کارشناسی ارشد در رشته‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت بین‌الملل، مدیریت استراتژیک و بازاریابی بین‌الملل یا رشته‌های مرتبط تدوین شده است. علاوه بر این، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در پی کسب اطلاعات و دانش اجرایی و عملی در خصوص مفاهیم استراتژی بین‌المللی هستند، می‌تو....
این کتاب در درجه‌ي اول برای دانشجویان کارشناسی ارشد در رشته‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت بین‌الملل، مدیریت استراتژیک و بازاریابی بین‌الملل یا رشته‌های مرتبط تدوین شده است. علاوه بر این، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در پی کسب اطلاعات و دانش اجرایی و عملی در خصوص مفاهیم استراتژی بین‌المللی هستند، می‌توانند از این کتاب بهره مند شوند.
این کتاب به شش بخش اصلی تقسیم شده است: بخش اول "مقدمه‌ای بر مدیریت بین‌المللی استراتژیک" به‌عنوان مبانی کتاب، به توضیح مفاهیم اساسی و نظریه‌های مدیریت بین‌الملل می‌پردازد. همچنین اهمیت رو به رشد شرکت‌های چند ملیتی کشورهای نوظهور مورد توجه قرار می‌گیرد. در بخش دوم، تأثیر محیط خارجی بر شرکت‌های چند ملیتی (MNCs) شرح داده شده است، و مباحثی همچون موانع بازار و یکپارچگی منطقه‌ای، مزیت رقابتی کشورها و تأثیر فرهنگ کشور نيز در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بخش سوم کتاب، بر هماهنگی میان فعالیت‌های بین‌المللی پراکنده‌ي یک شرکت چند ملیتی تمرکز دارد. مروری بر ابزارهای رسمی و غیر رسمی هماهنگی انجام می‌گیرد و برخی از این ابزارِ هماهنگی با جزئیات بیشتری بحث می‌شود. یکی دیگر از تصمیمات مهم مرتبط با فعالیت‌های بین‌المللی، روش‌های ورود به بازار خارجی است؛ که در بخش چهارم شرح داده شده است. پس از مرور کلی بر انواع اصلی حالت ورود به بازار خارجی، سه گزینه‌ي اصلی آن، شامل بازار، همکاری و سلسله مراتب در فصل‌های جداگانه‌ای مورد بحث قرار می‌گیرند. در این نسخه ازکتاب، به روش‌های صادرات نیز توجه ویژه‌ای شده است. بخش پنجم به فعالیت‌های ویژه‌ي زنجیره‌ي ارزش، تولید و یافتن منابع، تحقیق و توسعه، و بازاریابی اختصاص دارد. در پایان و در بخش ششم، مدیریت منابع انسانی و کنترل بین‌المللی به عنوان وظایف سازمانی مرتبط با مدیریت بین‌الملل مطرح شده است.

در انتهای هر فصل مطالعات موردی و نمونه‌ي تجربیات شرکت‌ها جهت تقویت مفاهیمِ ارائه شده و بیان کاربرد آن‌ها آمده است. مطالعات موردی نه تنها به‌عنوان بخشی از موضوع درس آورده شده اند، بلکه در راستای موضوع‌هاي مورد بحث و پاسخ به سوالات مطروحه جهت درک عمیق‌تر مباحث، تدوین شده‌اند.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !