دسته محصول
سبد خرید 0
تحقیقات بازاریابی کاربردی بر اساس رویکردهای کمی و کیفی پژوهش

نام محصول

تحقیقات بازاریابی کاربردی


نام نویسنده

علی اشرف احمدیان


نام مترجم

-

انتشارات

ادیبان روز


سال چاپ

1396


تعداد صفحه

272


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

وزیری


شابک

9786008190752


وزن

410


پیش گفتار

-

قیمت : 20500 تومان

تحقیقات بازاریابی برای مواجهه با تغییرات محیطی و حرکت در جهت رشد و افزایش سهم بازار به ویژه در بازارهای خارجی، تحقیقات بازار نقش موثری ایفا میکندو در واقع بنگاه ها با استفاده از تحقیقات بازار و بازارشناسی علمی، ریسک و عدم اطمینان خود را در ورود به بازارها و به ویژه بازارهای جهانی به حداقل ر....
تحقیقات بازاریابی

برای مواجهه با تغییرات محیطی و حرکت در جهت رشد و افزایش سهم بازار به ویژه در بازارهای خارجی، تحقیقات بازار نقش موثری ایفا میکندو در واقع بنگاه ها با استفاده از تحقیقات بازار و بازارشناسی علمی، ریسک و عدم اطمینان خود را در ورود به بازارها و به ویژه بازارهای جهانی به حداقل رسانده و حتی از این طریق به یک مزیت رقابتی پایدار دست می یابند.

تعریف تحقیقات بازاریابی

عبارت است از مجموعه فعالیت هایی که ارتباط لازم را بین مصرف کنندگان، خریداران و مدیران بازاریابی از طریق تبادل اطلاعات برقرار میکند. طبق تعریف دیگری از این مفهوم؛ تحقیقات بازاریابی به معنی جمع آوری اطلاعات در تمامی زمینه های مرتبط با بازاریابی و کانال های فروش می باشد.

هر تحقیق علمی دارای یک سری مشخصات به شرح زیر می باشد:
برخوردار بودن از آداب و تشریفات خاص
توسعه قلمرو معرفت
شناخت
مستدل و مستند بودن نتایج

تحقیقات بازاریابی و تحقیقات بازار

افراد غیر حرفه ای معمولا تفاوت میان تحقیقات بازار و تحقیقات بازار را درک نمی کنند و این رو را یکسان می پندارند. این در حالی است که این دو نوع تحقیقات کاربردی دارای طبیعت، ماهیت و کاربردهای کاملا مجزایی از یکدیگر هستند. تحقیقات بازاریابی کلی تر و کلان تر از تحقیقات بازار بوده و به دنبال افزودن چیزی به دانش موجود در حوزه بازاریابی است در حالیکه تحقیقات بازار به دنبال حل یک مسئله خاص در مورد یک بازار خاص، یک بنگاه خاص، یک محصول خاص و یا یک مشتری خاص است.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !