دسته محصول
سبد خرید 0
هوش هیجانی خود را بسنجید -

نام محصول

هوش هیجانی خود را بسنجید


نام نویسنده

فیلیپ کارتر


نام مترجم

سجاد امیری

انتشارات

دنیای اقتصاد


سال چاپ

1394


تعداد صفحه

200


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786007106747


وزن

230


پیش گفتار

-

قیمت : 11000 تومان

معرفی کتاب هوش هیجانی خود را بسنجید تنها زمانی به بینش حقیقی خود دست خواهی یافت که به ندای قلبت گوش کنی. کسی که به ظاهر و بیرون می‌نگرد، در خواب است و آن که درون را می‌نگرد، آگاه و بیدار است. (کارل یونگ) هوش هیجانی که از طریق ضریب هوش هیجانی سنجیده می‌شود، توانایی شناخت عواطف و هیجانات خود....
معرفی کتاب هوش هیجانی خود را بسنجید

تنها زمانی به بینش حقیقی خود دست خواهی یافت که به ندای قلبت گوش کنی. کسی که به ظاهر و بیرون می‌نگرد، در خواب است و آن که درون را می‌نگرد، آگاه و بیدار است. (کارل یونگ)

هوش هیجانی که از طریق ضریب هوش هیجانی سنجیده می‌شود، توانایی شناخت عواطف و هیجانات خود و دیگران است. دو بعد اصلی هوش هیجانی این موارد هستند: الف) شناخت خود، اهداف، تمایلات، واکنش‌ها و رفتار‌های خود؛ ب) شناخت دیگران و درک عواطف آنها. مفهوم هوش هیجانی در اواسط دهه 1990 توسط دنیل گلمن مطرح شد و پس از انتشار کتاب هوش هیجانی در سال 1995 به قلم او، آوازه بیشتری یافت. نظریه هوش هیجانی برای نخستین بار در دهه‌های 1970 و 1980 از طریق کار‌ها و نوشته‌های هاوارد گاردنر (دانشگاه هاروارد )، پیتر سالووی (دانشگاه ییل) و جان مایر (دانشگاه نیوهمپشایر) معرفی شد.
بنابراین مفهوم هوش هیجانی یعنی مجهز بودن به نوعی از خودآگاهی که شما را قادر می‌سازد احساساتان را شناسایی کنید و عواطف خود را مدیریت کنید؛ همچنین خودانگیزشی و توانایی تمرکز بر اهداف به جای تأکید بر به انجام رسانیدن کار‌های جاری نیز یکی دیگر از عناصر هوش هیجانی است. کسی که هوش هیجانی بالایی دارد، همچنین قادر به درک احساسات دیگران است و روابط را بهتر مدیریت می‌کند.

مفهوم هوش هیجانی به ما می‌گوید که بهره هوشی، که معیار سنتی و مرسوم سنجش هوش بوده است، بسیار سطحی و تقلیل‌گرایانه است و حوزه‌های گسترده‌تری از هوش هیجانی مانند عناصر رفتاری و شخصیتی وجود دارند که میزان موفقیت ما را تعیین می‌کنند. به همین دلیل است که هوش هیجانی، در کنار آزمون استعداد، هم‌اکنون به بخش مهمی از مصاحبه‌های استخدامی و رویه‌های گزینشی مبدل شده‌اند.

آزمون‌هایی که در این کتاب 22 مورد را در بر می‌گیرند، برای ارزیابی و تحلیل گستره جنبه‌های شخصیتی و ذاتی شماست. نیازی به خواندن کوییزها پیش از امتحان کردن آنها وجود ندارد، تنها باید پاسخ‌ها شهودی، با طیب خاطر و بدون تفکر زیاد باشند.

فهرست مطالب
یادداشت ناشر انگلیسی
مقدمه
فصل اول: قدرت شخصیت
فصل دوم: عامل موفقیت
فصل سوم: نگرش
فصل چهارم: هوش اجتماعی
فصل پنجم: راضی یا ناراضی
فصل ششم: برون‌گرا یا درون‌گرا
فصل هفتم: چقدر جرات‌ورز هستید؟
فصل هشتم: برتری جانبی
فصل نهم: خوش‌بین یا بدبین
فصل دهم: پرخاشگری
فصل یازدهم: ماجراجو یا کم‌جرات
فصل دوازدهم: چقدر شکیبا هستید؟
فصل سیزدهم: برنامه‌ریزی شده یا خودانگیخته
فصل چهاردهم: اعتماد به نفس
فصل پانزدهم: عاطفی
فصل شانزدهم: چقدر تحمل سختی‌ها و مشقات را دارید؟
فصل هفدهم: کاردان یا بی‌تدبیر
فصل هجدهم: عامل مدیریت
فصل نوزدهم: سرسخت یا ملایم
فصل بیستم: پذیرا یا محتاط
فصل بیست و یکم: آیا شما از موهبت صرفه‌جویی برخوردارید؟
فصل بیست و دوم: چقدر وسواسی هستید

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !