دسته محصول
سبد خرید 0
اقتصاد خرده فروشی و پخش -

نام محصول

اقتصاد خرده فروشی و پخش


نام نویسنده

راجر بتانکورت


نام مترجم

علی آقاجانی-تیمور حسینی-محمدهادی آقاجانی-مهدی آقاجانی

انتشارات

دیموند بلورین


سال چاپ

1395


تعداد صفحه

256


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

وزیری


شابک

9786008673101


وزن

410


پیش گفتار

-

قیمت : 35000 تومان

بسیاری از ایده ها و رویکردهای مطرح شده در این کتاب را میتوان در بخش عمده فروشی استفاده کرد؛ از این رو برای تأکید بر این قابلیت، واژه کلی تر «بخش پخش» به کار میرود تا نشان دهد مسائل یا مباحث، ضرورت در زمینه خرده فروشی یا عمده فروشی با هم شباهت دارند. باوجوداین، تحلیلهای موجود در این کتاب صریح بر ....
بسیاری از ایده ها و رویکردهای مطرح شده در این کتاب را میتوان در بخش عمده فروشی استفاده کرد؛ از این رو برای تأکید بر این قابلیت، واژه کلی تر «بخش پخش» به کار میرود تا نشان دهد مسائل یا مباحث، ضرورت در زمینه خرده فروشی یا عمده فروشی با هم شباهت دارند. باوجوداین، تحلیلهای موجود در این کتاب صریح بر بخش خرده فروشی تمرکز دارد و انتخاب عنوان کتاب نیز تأکیدی بر این بخشهاست. گفتنی است، تعریف و درک سیستم پخش، به دلایل کاری زیر دشوار است: الف) فعالیت پخش شامل هرگونه مکانیسم برای ارائه محصولات و خدمات به مشتریان است که از یک سو فعالیتهای فروشگاه های زنجیرهای، سوپرمارکتها و شرکتهای مزایده اینترنتی، و از سوی دیگر شرکتهای مسافرتی، خدمات ارتباطی و شعب بانک را شامل میشود؛ اما این دو دسته با هم تفاوت دارند: دسته اول معمولأ خروجی بخشهای تولیدی و کشاورزی و دسته دوم خروجی بخش خدماتی هستند. در این میان، اندازه گیری خروجی در بخش خدماتی بسیار دشوار و فعالیت پخش، بخشی از آن است. در این میان، دشواری های ارزیابی در بخش خدمات سبب جلب توجه اقتصاددانان شده است. به منظور آگاهی از گامهای اولیه در اشاره به این موضوع، مخصوصا در مرحله مفهومی میتوان مطالعات انجام شده گریلیش (۱۹۹۲) را مشاهده کرد. از آنجایی که ارزیابی خروجی فعالیت های پخش، وظیفه اصلی در تحلیل خدمات است، عجیب نیست که یکی از بخشهای مطالعه گریلیش به معاملات پخش (اوی، ۱۹۹۲) پرداخته است. در این میان، سرکوئین و کانری ۱۹۸۶) نیز در راستای مطالعه تجربی درباره نقش خدمات در اقتصاد، بر روی بخش پخش بتانکورت و اندرسون، ۲۰۰۲) تمرکز دارند. بتانكورت و اندرسون هم الگوهای متفاوت تکاما باتوجه به در آمد بخش پخش، در قیاس با مؤلفان قبلی که در زمینه خدمات تحقیق کرده بودند یافته اند؛ به این صورت که الگوی معکوس U شکل را به جای الگوی افزایشی قرار دادند. ب) از آنجایی که فعالیت خرده فروشی رابطهای را میان مشتریان و تولید کنندگان عمده فروشان ایجاد میکند، از هر دوی آنها تأثیر می پذیرد؛ به این ترتیب تغییرات بلندمدت جمعیت شناختی و فناوری تأثیر گذار بر تولید کنندگان و مشتریان، تأثیری غیر مستقیم بر خرده فروشان خواهد داشت؛ برای مثال هنگامی که اعضای خانواده بتوانند مواد را با هزینه پایین در یخچال نگهداری کنند، طیف محصولاتی که سیستم خرده فروشی در دسترس آنها قرار میدهد، با زمانی که امکانات فوق وجود ندارد، متفاوت است. در این بین باید توجه داشت، درک تأثیر غیرمستقیم فرایندهای بلندمدت جمعیت شناختی و فناوری کار آسانی نیست. ج) از آنجایی که پخش، خدمتی اقتصادی است مستقیما از تمامی عوامل مؤثر بر فعالیت اقتصادی تأثیر می پذیرد؛ مثلا تغییر مربوط به فناوری، تأثیری مستقیم بر سیستم خردها عمده فروشی خواهد داشت. همچنین حضور فراگیر اسکنرهای نوری در سوپرمارکتها و رواج سريع خردها عمده فروشی اینترنتی نیز دو مثال شناخته شده در این زمینه است. گفتنی است، محیط نظارتی غالب در جامعه به شکلی مشابه و مستقیم بر سیستم پخش تأثیر خواهد داشت؛ مثل قوانین ناحیه بندی محدود در فرانسه در دهه ۱۹۵۰ میلادی که سبب توسعه هایپر مارکت ها در آنجا شد. به طور کلی، انتظار داریم تنوع در قیمت ورودی و خروجی های اصلی این بخش (مثل نرخ های اجاره و بهره) سبب شود عاملان اقتصادی فعال در این بخش تغییرات چشمگیری را در متغیرهای کنترل شده ایجاد کنند.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !