دسته محصول
سبد خرید 0
اعترافات یک قیمت گذار -

نام محصول

اعترافات یک قیمت گذار


نام نویسنده

هرمان سایمون


نام مترجم

محسن نظری-شهریار پاوندی

انتشارات

صهبارایان


سال چاپ

1396


تعداد صفحه

410


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

وزیری


شابک

9786009489978


وزن

615


پیش گفتار

-

قیمت : 40000 تومان

مقدمه مترجمین بازاریابی را می توان ایجاد ارزش و کسب آن ارزش تعریف نمود.اگر از چهار پی بازاریابی، سه تای آن در تلاش برای ایجاد ارزش می¬باشند، ولی از طریق قیمت باید آن ارزش ایجاد شده را برداشت نمود،هرچند قیمت، ادراک ارزش را هم می تواند تغییر دهد،لذا در یک کلام،عدم اتخاذ قیمت گذاری صحیح به هدر رفتن....
مقدمه مترجمین بازاریابی را می توان ایجاد ارزش و کسب آن ارزش تعریف نمود.اگر از چهار پی بازاریابی، سه تای آن در تلاش برای ایجاد ارزش می¬باشند، ولی از طریق قیمت باید آن ارزش ایجاد شده را برداشت نمود،هرچند قیمت، ادراک ارزش را هم می تواند تغییر دهد،لذا در یک کلام،عدم اتخاذ قیمت گذاری صحیح به هدر رفتن آن ارزش های ایجاد شده منجر خواهد شد. همانگونه که سالها پیش در سر مقاله¬ای، مزیت قیمتی را مزیت گمشده بنگاه های ایرانی دانستیم،هنوز هم بر این باور¬یم که بنگاه های ایرانی از این ابزار به شکل کارآمد استفاده نمی کنند و ارزش های ایجاد شده به خوبی برداشت نمی شود.نگاهی ساده به لیست قیمت یکی از بنگاه های ایرانی ( مثلا یک سینما) و مقایسه آن با لیست قیمت بنگاه های خارجی نمایانگر این است که از چه ظرفیت¬هایی استفاده نمی¬کنیم. دانش قیمت گذاری هنوز حتی در دانشگاه های کشور نیز در مراحل ابتدایی است. با وجود تولید مقالات و پایان نامه¬های متعدد در حوزه¬های دیگر بازاریابی،به موضوع قیمت گذاری به میزان کمتری پرداخت شده است.البته شاید این موضوع در سطح جهانی نیز مطرح باشد. پیتر دراکر در گفتگو با هرمان سایمون؛ نویسنده کتاب " اعترافات یک قیمت گذار" می گوید: "این حوزه ،حوزه ای است که بیشتر از همه نادیده گرفته شده است". طی هشت سال گذشته در خلال تدریس¬ها، پایان نامه¬های متعدد، سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی در تلاش برای بیان اهمیت موضوع در سطوح دانشگاهی و بنگاهی بوده¬ایم که البته وخوشبختانه پیشرفت¬های خوبی حاصل شده است و اکنون ترجمه متون اصلی قیمت گذاری یکی دیگر از این تلاش ها می باشد.امید داریم که این تلاش ها برای گسترش کاربرد دانش قیمت¬گذاری در ایران مفید واقع شود. در دنیای پر رقابت کنونی ، هنگامی که وارد مراکز فروش می شوید،پیشبرد قیمت به شکل¬های مختلف تخفیف، بیش از همه مشاهده می شود.براستی مدیریت این تخفیفات چگونه باید باشد؟ آیا قیمت¬های شما منصفانه تلقی می شوند؟آیا شما قیمت¬ها را بر اساس بخش بندی مشتریان انجام داده اید؟یا به عبارت دیگر،آیا موفق به برداشت ارزشی که برای هر گروه ایجاد کرده¬اید ، شده¬اید؟تصویر قیمت بنگاه شما در ذهن مشتریان چگونه است؟آیا شما از قیمت به عنوان نشانه¬ای از کیفیت استفاده می-کنید؟آیا مصرف کنندگان خود را در تعیین قیمت مشارکت می¬دهید؟آیا از قیمت گذاری گرد شده استفاده می¬نمایید و یا غیر گرد شده؟در کسب و کار شما چه کسی قیمت را تعیین می¬کند؟ و اصولا چه بخش¬هایی از سازمان باید در تعیین قیمت نقش داشته باشند؟آیا در دوران رکود باید قیمت ها را پایین آورد؟ آیا قیمت محصول جدید را باید ابتدا بالا تعیین کرد یا پایین؟ سئوالات فوق نمونه¬هایی از سئوالاتی هستند که در مباحث قیمت¬گذاری مطرح بوده و نشان از حساس بودن تصمیمات قیمت¬گذاری دارد.قیمت¬گذاری ابزاری جذاب و جالب است ولی قدرت آن نادیده گرفته می شود.هر چند قیمت به عنوان یکی از ابزارآلات بازاریابی محسوب می شود که انعطاف و قابلیت تغییر آن از سایر ابزارهای بازاریابی بیشتر است ولی به دلیل تاثیر آن بر سودآوری بنگاه باید با احتیاط و برخورداری از دانش کافی از آن استفاده نمود. در سال های اخیر با رشد تکنولوژی، مباحث جدیدی به این حوزه وارد شده و روانشناسی نیز پنجره جدیدی برای مباحث قیمت¬گذاری( قیمت¬گذاری رفتاری) باز نموده است. نویسنده این کتاب؛پروفسور شیندلر، استاد دانشگاه راتگرز و از سال¬ها سابقه تحقیق و تدریس در زمینه قیمت¬گذاری برخوردار بوده و با توجه به پیشینه روانشناختی¬اش به خوبی توانسته است تا مباحث قیمت گذاری رفتاری را با مباحث تکنیکی قیمت گذاری ترکیب نماید."ارزش ادراک شده" و "تمایل به پرداخت" که زیر بنای مباحث قیمت گذاری هستند، به خوبی در این کتاب مورد توصیف و تحلیل قرار گرفته و لذا مباحث بخش بندی بازار و کسب ارزش از هر بخش از بازار با دقت تشریح شده و حتی مباحث قانونی و اخلاقی قیمت گذاری نیز مغفول نمانده است. در نبود متن درسی جامع برای دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد،این کتاب به گسترش ادبیات ، علم و هنر قیمت گذاری در ایران کمک خواهد نمود و نیز می تواند در دروس مدیریت قیمت¬گذاری، مباحث منتخب در بازاریابی و سمینار بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. تجربه ما در استفاده از بخش هایی از این کتاب در کلاس¬های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و کارگاه¬های آموزشی، تجربه¬ای شیرین بوده و در گذر زمان انگیزه و علاقه¬مندی دانشجویان و مدیران بازاریابی فراوانی را برای استفاده از آن برانگیخته است. امیدواریم این کتاب در بیان قیمت محصولات و خدمات شما مفید واقع شده و نتیجتا اولین ارتباطی که از طریق قیمت با مشتری پیدا می کنید به درک مشتری شما از ارزش کاری که ارائه نموده اید منجر شود. اطمینان داریم که از مطالعه این کتاب لذت خواهید برد و استفاده از توصیه های آن برای کسب و کار شما مزیت قیمتی و در نتیجه مزیت رقابتی پایداری ایجاد خواهد نمود.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !