دسته محصول
سبد خرید 0
مدل کسب و کار چگونگی توسعه محصولات جدید،خلق ارزش بازار و ایجاد رقابت

نام محصول

مدل کسب و کار


نام نویسنده

الکساندر چرنو


نام مترجم

کامبیز حیدرزاده-الناز پهلوانی

انتشارات

مهربان نشر


سال چاپ

1397


تعداد صفحه

332


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

وزیری


شابک

9786004072069


وزن

480


پیش گفتار

-

قیمت : 40000 تومان

این کتاب بر مبنای یک ایده ساده آغاز می شود: اکثر مردم از خرید خواروبار متنفرند. رفتن به فروشگاه و جست وجوی کالاهای دلخواه می تواند کاری پرزحمت و زمان بر باشد. فروشگاه های مواد غذایی مجموعه ای محدود از اجناس را ارائه می دهند و ممکن است مصرف کنندگان با فهمیدن این موضوع که جنسی که در جست وجویش هستن....
این کتاب بر مبنای یک ایده ساده آغاز می شود: اکثر مردم از خرید خواروبار متنفرند. رفتن به فروشگاه و جست وجوی کالاهای دلخواه می تواند کاری پرزحمت و زمان بر باشد. فروشگاه های مواد غذایی مجموعه ای محدود از اجناس را ارائه می دهند و ممکن است مصرف کنندگان با فهمیدن این موضوع که جنسی که در جست وجویش هستند در انبار موجود نیست، دیگر به یک فروشگاه نروند. یا حتی اگر بتوانند اجناس دلخواهشان را پیدا کنند، ناچارند بین کیفیت و قیمت و محصولات بسیار باکیفیتی که قیمت های بسیار بالایی هم دارند، سبک و سنگین کنند.
اکنون فروشگاهی را در نظر بگیرید که برای مصرف کنندگان امکان تحویل کالایی که مشتری از ویترین مغازه انتخاب کرده است را در همان روز خرید و ظرف مدت نیم ساعت فراهم می کند. امکان انتخابی گسترده از میان کالاهای با کیفیت و تازه همچون گوشت های خرد شده، ماهی تازه، میگوی زنده و خواروبار فاسد نشدنی، غذای تازه سرآشپز، نوشیدنی های گوارا و قیمت هایی که هم سطح یا پایین تر از قیمت های روزانه سوپر مارکت هاست را به مشتریان می دهد و در عین حال هیچ حق عضویت یا بهایی از بابت خدماتش دریافت نمی کند و البته ارسال سفارش های بالاتر از پنجاه دلار را هم رایگان انجام میدهد. ..
جذاب به نظر می رسد نه؟ بله وسوسه انگیز بود- به ویژه برای شماری از شرکتهای سرمایه گذاری طراز اول از جمله شرکتهای سرمایه گذاری «سکویا»، «بنچمارک»، «سافت بانک»، «یاهو» و
گلدمن ساكس». شرکت تازه تأسیسی نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار بودجه سرمایه گذاری تهیه کرد و با عرضه عمومی اولیه بیش از حد سهام مواجه شد. مدیر شرکت مشاوره ای «آندرسون» (که اکنون «اکسنتور» نام دارد) استعفا داد تا به این شرکت بپیوندد. اما چه چیزی می توانست اشتباه پیش برود؟همه چیز..

بسیاری از مدیران، در حالی که برای موفقیت کسب وکار ارزش قائل هستند، تمایل دارند شکست را به عوامل خارجی مختلفی همچون شرایط اقتصادی، محیط قانونی و پیشرفت های تکنولوژیک نسبت دهند. گرچه این عوامل می توانند در موفقیت یا شکست یک محصول پیشنهادی نقش داشته باشند، اما دلیل اصلی اینکه محصولات و شرکت ها شکست می خورند، نبود یک مدل کسب و کار قابل اتکاست که مسائلی از قبیل اینکه آنها چگونه برای مشتریان و همکارانشان ارزش خلق و برای ذی نفعانشان ارزش کسب می کنند، را مشخص می کند. این کتاب درباره همین موضوع است یعنی خلق ارزش بازار. این کتاب جنبه های کلیدی توسعه یک مدل کسب و کار را ترسیم می کند که به تضمین یک ارزش پایدار برای مشتریان، شرکت و همکارانش کمک می کند.

کتاب مدل کسب وکار، رویکردی سیستماتیک برای شناسایی فرصت های بازار و توسعه مدل کسب وکاری موفق ارائه میدهد. این کتاب اصول کلیدی خلق مدل کسب وکاره را ترسیم کرده، چارچوبی مبتنی بر ارزش در راستای توسعه یک محصول پیشنهادی جدید پایدار ارائه داده و مجموعه ای از ابزارهای کاربردی برای خلق یک ارزش پیشنهادی معنادار را فراهم می کند که منجر به موفقیت در بازار می شود.
این کتاب با ترسیم جنبه های کلیدی ذاتی در ساخت یک مدل کسب وکار آغاز شده و نقش اساسی که مدل های کسب وکار هم در شرکت های نوپا و هم در شرکتهای جاافتاده ایفا می کنند را مورد تأکید قرار می دهد. در وهله بعد، این کتاب چارچوب ارزش محوری برای توسعه یک مدل کسب وکار قابل اتکا معرفی کرده و نقشه ارزش بازار را ترسیم می کند. پس از مباحثی درباره ساختار مدل های کسب وکار، این کتاب رویکردی درباره خلق مدل کسب وکار، مبتنی بر تفکر یادگیری معتبر را مطرح کرده و مجموعه ای از ابزارهای عملی را به منظور تسهیل توسعه مدل کسب وکار، ارائه می کند. این کتاب با مثال هایی درباره مدل های کسب وکار پنج شرکت موفق که در طول پنج سال پس از راه اندازی شان، به ارزشی یک میلیارد دلاری یا بالاتر دست یافته اند، خاتمه می یابد.
چارچوب مدل کسب و کاری که در این کتاب ترسیم شده، از سوی طیف گسترده ای از شرکتها۔ اعم از شرکت های نوپا، شرکت های جاافتاده، شرکت های کالاهای مصرفی بسته بندی شده، تشکیلات اقتصادی بنگاه - بنگاه، سرمایه گذاری های با تکنولوژی بالا و پایین، نهادهای مجازی و حقیقی، تولیدکنندگان کالا یا ارائه دهندگان خدمات با ارزش افزوده، سازمانهای غیرانتفاعی و شرکتهای سودمحور" به کار برده می شود.
به شکلی کاربردی، عملیاتی و مختصر، کتاب مدل کسب و کار، یک مرجع ضروری و راهنمایی خودآموز برای هر شخصی است که در پی دستیابی به موفقیت در بازار باشد: از مدیران باتجربه گرفته تا
کارآفرینان، از طراحان محصول تا مدیران ارشد اجرایی، از سازندگان محصول پیشنهادی جدید برای بازار تا کسانی که محصولات موجود را بهبود می بخشند. این کتاب برای کسانی است که مشتاقانه در پی ساخت محصولی عالی در جهت خلق ارزش بازار و در هم گسیختن صنایع هستند.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !