دسته محصول
سبد خرید 0
تجارت،سرعت،تفکر -

نام محصول

تجارت،سرعت،تفکر


نام نویسنده

بیل گیتس


نام مترجم

محمد صداقتی جهرمی

انتشارات

منوچهری


سال چاپ

1397


تعداد صفحه

130


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9789646382008


وزن

165


پیش گفتار

-

قیمت : 16000 تومان

کتاب تجارت، سرعت، تفکر نوشته‌ی بیل گیتس، به معرفی و بررسی ایده‌ سیستم دیجیتالی به هم پیوسته و استفاده از فناوری اطلاعات برای تحقق نیازهای افراد در خانه و محل کار می‌پردازد. ویلیام هنری بیل گیتس سوم (Bill Gates) کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال 1975 با مش....
کتاب تجارت، سرعت، تفکر نوشته‌ی بیل گیتس، به معرفی و بررسی ایده‌ سیستم دیجیتالی به هم پیوسته و استفاده از فناوری اطلاعات برای تحقق نیازهای افراد در خانه و محل کار می‌پردازد.

ویلیام هنری بیل گیتس سوم (Bill Gates) کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال 1975 با مشارکت پل آلن، شرکت مایکروسافت را تاسیس نمود. وی از ابتدای تأسیس مایکروسافت، تا سال 2000 برای مدت 25 سال، به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت فعالیت کرده است.

در سال ۱۹۹۹، گیتس کتاب تجارت، سرعت، تفکر (Business @ the Speed of Thought) را نوشت؛ کتابی که نشان می‌دهد کامپیوتر چگونه می‌تواند در تجارت و کسب و کار مشکلات کاربران را حل کند. این کتاب به ۲۵ زبان ترجمه شده ‌و در بیش از ۶۰ کشور دنیا موجود است؛ همچنین در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها در روزنامه‌ نیویورک تایمز، یو اس ای تودی، وال استریت ژورنال و فروشگاه اینترنتی آمازون قرار گرفته است.

بیل گیتس به خوانندگان این کتاب جذاب، آینده‌ای بهتر را نوید می‌دهد. او در این کتاب توضیح می‌دهد که دارا بودن اطلاعات بهتر و بیش‌تر چگونه می‌تواند باعث ایجاد شغل‌های جذاب‌تر برای کارگران، مشتریان با دانش بیش‌تر و موثرتر، مدارس کارآتر و افزایش شهروندانی که بیش‌ترین سهم را در تصمیم‌گیری‌های دولت‌ها دارند، شود. یک سیستم دیجیتالی به هم پیوسته می‌تواند باعث بهبود و توسعه‌ تجارت شود. این کتاب نه تنها برای علاقه‌مندان به تجارت بلکه برای همه انسان‌ها نوشته شده است.

بیل گیتس، 20 سال آینده را به وضوح می‌دید. عینیت بخشیدن به هدف نیز یکی از درس‌هایی است که از او یاد گرفته‌ایم. وسعت دیدی که که در دهه‌ 90 میلادی، همه‌ فناوری‌های امروزی را پیش‌بینی کرده بود. در سال‌هایی که مردم بسیاری از کشورها حتی نام کامپیوتر را نشنیده بودند، بیل گیتس، از ظهور عصر دیجیتالی و استفاده از تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های امروزی سخن می‌گفت.

در بخشی از کتاب تجارت، سرعت، تفکر می‌خوانیم:

در سال‌های اولیه‌ی قرن 21 ام، قانون اساسی جدیدی به وجود آمد که بیان می‌کند اینترنت همه‌چیز را تعییر خواهد داد. فناوری اینترنت مسیر همه‌ سازمان‌ها حتی شرکت‌های کوچک را تغییر خواهد داد. در آن روزها همه‌ شرکت‌ها ملزم به استفاده از اینترنت برای تعامل با مشتریان‌شان نبودند. اما به زودی وب‌سایت‌های هر سازمان به مکانی تبدیل خواهند شد که مشتریان از طریق آن‌ها با شرکت‌ها تجارت می‌کنند و همانند تلفن و آدرس پستی ضروری خواهد شد. اینترنت در حال کاهش هزینه‌ها و تغییر روابط سازمان‌ها با مشتریان‌شان است.

اینترنت رقابت بین فروشندگان را افزایش می‌دهد و به آن‌ها کمک خواهد کرد تا مشتریان بالقوه‌ جدیدی را پیدا کنند. در روزهای قبل از اینترنت، تنها راه یافتن محصولات توسط مشتریان، وجود شرکت‌ها و افراد واسطه بود. اما امروزه مشتریان می‌توانند به صورت مستقیم با تولید‌کنندگان در ارتباط باشند و با آن‌ها تجارت کنند. امروزه هر تولید کننده‌ای می‌تواند سازمانش را به تسهیلات اینترنتی مجهز کند. قبل از ظهور اینترنت، جمع‌آوری اطلاعات برای خدمات مالی بسیار زمان‌بر بود. تعداد زیادی از شرکت‌های خدماتی از طریق همین نحوه‌ جمع‌آوری اطلاعات، درآمد‌زایی می‌کردند. هر سازمان نیز می‌تواند به راحتی و با هزینه‌ کم اطلاعات مورد نیازش را از طریق اینترنت دریافت کند.

در کتاب The Road Ahead که در سال 1995 به چاپ رسید، شرح دادم که چگونه اینترنت به آدام اسمیت کمک کرد تا فروشگاه ایده‌آلش را ایجاد کند؛ به گونه‌ای که خریداران و فروشندگان بدون صرف زمان و هزینه‌ اضافی با هم در تعامل بودند. اولین مشکل بسیاری از فروشگاه‌ها یافتن طرف مقابل برای انجام تجارت است. مشکل دوم پی بردن به ماهیت و کیفیت محصولات هر سازمان است. اینترنت راه حل همه‌ این مشکلات است. خریداران می‌توانند ویژگی‌های محصولات مورد علاقه‌شان را به فروشندگان اعلام و فروشندگان نیز می‌توانند هدف خود را بر روی مشتریان دائمی متمرکز کنند. اینترنت ابزار فوق‌العاده‌ای برای مشتریان است و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین خرید را داشته باشند.

فهرست مطالب
مقدمه مترجم
معرفی
فصل اول: جریان اطلاعات نیرویی حیاتیست!
فصل دوم: اینترنت همه چیز را تغییر می‌دهد!
فصل سوم: دانش مدیریتی برای توسعه‌ی تفکر استراتژیک
فصل چهارم: پروژه‌های خاص
فصل پنجم: منتظر غیر‌قابل پیش‌بینی‌ها باشید!

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !