دسته محصول
سبد خرید 0
برند بافی شخصی -

نام محصول

برند بافی شخصی


نام نویسنده

محمدرضا طاهری


نام مترجم

-

انتشارات

بازاریابی


سال چاپ

1397


تعداد صفحه

152


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786006982922


وزن

179


پیش گفتار

-

قیمت : 19000 تومان

"برندبافي شخصي" برگرفته از "مدل كرم ابريشم"، كتابي است در حوزه‌ي برند شخصي؛ موضوعي كه امروز خواهان زيادي دارد. برند شخصي چيست و چگونه مي‌توان آن را بافت، اهتمامي است كه مؤلف اين كتاب جد و جهد كرده است با تيزبيني خلاقانه و حاصل اين جد و جهد پيش روي شماست. ويژگيهاي برندبافي شخصي برندبافي شخ....

"برندبافي شخصي" برگرفته از "مدل كرم ابريشم"، كتابي است در حوزه‌ي برند شخصي؛ موضوعي كه امروز خواهان زيادي دارد.
برند شخصي چيست و چگونه مي‌توان آن را بافت، اهتمامي است كه مؤلف اين كتاب جد و جهد كرده است با تيزبيني خلاقانه و حاصل اين جد و جهد پيش روي شماست.

ويژگيهاي برندبافي شخصي
برندبافي شخصي از همان آغاز، يعني مقدمه، با مطالعه‌ي موردي (Case Study) شروع شده است و اين به نظرم شفافيت، بلندپروازي، و هوشمندي مؤلف كتاب
را معرفي مي‌كند، و اين هر سه ويژگيها براي چنين اثري الزامي است.
پايان كتاب نيز با "اينفوگرافي" خاتمه مي‌يابد. چنين كوششي سبب خواهد شد كه خواننده، با يكبار مطالعه‌ي اين كتاب، بخش زيادي از محتواي كتاب را در حافظه و ذهن خود نگه دارد. اين رويكرد با ديدگاههاي جرالد زالتمن1، استاد جامعه‌شناسي و بازاريابي دانشگاه هاروارد، درباره‌ي "رفتار بصري ذهن" همسو است. براي اطلاعات بيشتر بهتر است به كتابهاي زالتمن مراجعه كنيد. خوشبختانه اين كتابها در ايران با ترجمه‌هاي خوب در بازار نشر قابل دسترسي است بويژه كتاب "مشتري‌ها چگونه فكر مي‌كنند؟" با ترجمه‌ي دوست دانشمندم مهندس امير توفيقي.
"استعاره" از جمله‌ي اصلي‌ترين مفاهيمي است كه زالتمن در كتابش توضيحات دلنشيني دارد. اين زالتمن بود كه مفهوم "استعاره" را از زبان‌شناسي و ادبيات به دنياي بازاريابي آورد. از جمله نبوغ زالتمن، تفسير استعاره آن هم در كفِ ذهن مشتري است. مؤلف اين كتاب -‌‌‌‌برندبافي شخصي - نيز از استعاره‌ي كرم ابريشم كمال استفاده را برده است. گو آنكه به نظرم مي‌رسد "كرم ابريشم" بر پايه‌ي مطالعات جانورشناسي، درس‌آموزيهاي فراواني براي برند شخصي دارد. هر چه كه هست، ما همواره مي‌گوييم "برندسازي شخصي"، و اين كتاب بر پايه‌ي "مدل كرم ابريشم" آورده است برندبافي شخصي!
داستان‌گويي و داستان‌سرايي از جمله مفاهيم پايه‌اي در نظريه‌ي بازاريابي جرالد زالتمن است. درباره‌ي نقش و كاركرد قدرت داستان‌گويي و داستان‌سرايي به كتابهاي زالتمن مراجعه كنيد. در اينجا، مؤلف كتابِ "برندبافي شخصي" از هر فرصتي براي داستان‌گويي و داستان‌سرايي بهره‌مند شده است.
براي مثال، صفحات نخست مقدمه‌ي كتاب از پرواز هفت‌گونه‌ي 77 شكل) غازها مي‌خوانيم كه درس‌آموزيهاي فراواني دارد. چه لذتبخش است وقتي درمي‌يابيم پرواز گروهي و هفت 77) گونه‌ي غازها در مقايسه با پرواز انفرادي، بهره‌وري و سرعت آنان را تا 71 درصد بالا مي‌برد. هر غاز هنگامي كه بالهايش را به هم مي‌زند، نيروي پيش‌برنده براي غازهاي ديگر به وجود مي‌آورد كه پشت سر آن در پرواز هستند.
راز ديگري را از غازها بخوانيد كه وقتي جلودار پرواز خسته مي‌شود، به انتهاي 7 رفته و غاز ديگري جاي او را خواهد گرفت تا گروه از حركت باز نايستد. كاربرد اين رفتارها را در "برند شخصي" در لابه‌لاي صفحات كتاب جستجو كنيد و يا خودتان دست به پردازش بزنيد.
استفاده از اشعار و ضرب‌المثلها، اهرم پرقدرت ديگري است كه كتاب از آن بخوبي استفاده كرده است، آن هم شاعران ايراني از مولانا جلال‌الدين محمد رومي و سهراب سپهري گرفته، تا زنده‌ياد قيصر امين‌پور، شاعر معاصر ايراني.
بدون ترديد اين كتاب با به‌كارگيري اين ابزارها، كوشيده است بر "اصول و قواعد يادگيري" رفتار كند تا هر چه بيشتر مطالب در حافظه به خاطر آيد و در و ذهن پردازش شود.
كتابهاي "برند شخصي" كه اين روزها با شتاب بيشتري در جامعه‌ي ما پديدار مي‌شوند، هر يك از منظري به اين موضوع پرداخته‌اند و واجد ويژگيهاي خاصي هستند. كتاب "برندبافي شخصي" در قياس با ساير كتابها، يك امتياز برتر ديگر دارد و آن "كتاب كار" است.

برندبافي شخصي يا "كتاب كار"
"كتاب كار" عنوان فصل چهارم اين كتاب (برندبافي شخصي) است. وظيفه‌ي‌‌‌اين فصل نيز بر آن است كه خواننده به‌جاي مطالعه‌ي صرف، تمرينها را انجام دهد.
مي‌دانيم با مطالعه و خواندن، قرار است اطلاعات و آگاهيهاي ما افزايش يابد. اما آنچه مي‌تواند مهارت ما را در ارتقاي برند شخصي افزون كند، تمرين است. به‌كارگيري دانسته‌ها براي آزموني كه پيش رويمان است، چالش‌برانگيز خواهد بود. پس بايد فصل چهارم را با دقت و تأمل پيش برد. ضرورتي ندارد كه در اين فصل، عبارتها، و سطرها و صفحات را يكي پس از ديگري بخوانيم. خواندن چاره‌ي كار نيست. تمرين كردن چاره‌ي كار و گره‌گشا است. با تمرين كردن است كه مي‌توانيد به مقصود اصلي برسيد.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !