سبد خرید 0
تکنیکهای فرصت یابی در بازاریابی و فروش (با نگرش بازار ایران) -

نام محصول

تکنیکهای فرصت یابی در بازاریابی و فروش (با نگرش بازار ایران)


نام نویسنده

پرویز درگی


نام مترجم

-

انتشارات

بازاریابی


سال چاپ

1393


تعداد صفحه

200


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786009303137


وزن

236


پیش گفتار

-

قیمت : 10000 تومان

قیمت : 8500 تومان

چون محیط، دائم در حال تغییر و تحول است، پس به صورت پیوسته، فرصتها نیز به وجود می­آیند. حال این سازمانهای متمایز و متفاوت و آماده هستند که آنها را می­یابند و بهره­مند می­شوند. در این کتاب، ضمن تشریح خصوصیات انسانها و سازمانهای فرصت­یاب، به تعامل استراتژی، بازاریابی و فرصت­یابی پرداخته می­شود. ....
چون محیط، دائم در حال تغییر و تحول است، پس به صورت پیوسته، فرصتها نیز به وجود می­آیند. حال این سازمانهای متمایز و متفاوت و آماده هستند که آنها را می­یابند و بهره­مند می­شوند. در این کتاب، ضمن تشریح خصوصیات انسانها و سازمانهای فرصت­یاب، به تعامل استراتژی، بازاریابی و فرصت­یابی پرداخته می­شود.

در مبحثی دیگر با تکیه برسه­کلمه­ی مشتری،رقبا،وفرصتهادر سمت و سودادن به فعالیتهای فرصت­یابانه­ی سازمان مطالبی ارائه می­شود.
همچنین به این پرسش اساسی پرداخته می­شودکه چرا امروزه نظر بسیاری از استراتژیستها و بازاریابان بر این است که می­بایست ماتریس SWOT به ماتریس TOWS تبدیل شود.

درادامه،به­ منابع اصلی شرکتها در زمینه­ی یافتن فرصتهاواندیشه­های نو پرداخته می­شود و برای هریک توصیه­هایی همراه با مثالهای کاربردی و واقعی از بازار ایران ارائه شده است، همچنین توصیه­هایی برای تجهیز سازمان در راستای تبدیل آن به یک سازمان فرصت­یاب معرفی شده­اند.
مبحث بعدی با تجزیه و تحلیل شکاف ادامه می­یابد. هر سازمانی می­بایست بصیرت دیدن شکافها را در اعمال خویش و فعالیتهای رقبا داشته باشد تا ازدل آنها فرصتها را بیابد.
یکی از بهترین الگوها در این­باره ، ماتریس بسط داده شده­ی انسوف است. قسمت بعدی کتاب تشریح خانه­های نه­گانه­ی این ماتریس است که از ارتباط حالتهای مختلف بازار با محصول به دست می­‌آید.این قسمت نیز با تشریح راهکارهای فرصت­یابی با مثالهای واقعی از بازار ایران همراه خواهد بود.

امیدوارم این کتاب نیز درکنار سایر کتابهای اینجانب مورد استقبال شما عزیزان قرار گیرد.متأسفانه منبع برای این موضوع جدید بسیار کم بود، اما با جمع­آوری منابع مکتوب ومشاهدات خویش توانستم کاری جدید درحوزه­­ی بازاریابی را تقدیم شما کنم. سعی کرده­ام در کنار به کارگیری مثالهایی از کشورهای توسعه­یافته، تکیه­ی اصلی مثالها را از بنگاههای اقتصادی کشورمان بیاورم تا باور کنیم که تمام این موارد در کشور با پتانسیل و سربلندمان نیز به خوبی قابلیت اجرایی دارند وکتاب با نگرش بازار ایران همراه باشد.

از استادان بزرگ و عزیزم آقایان دکتر وفا غفاریان، دکتر داود مسگریان حقیقی از حوزه­ی استراتژی، و دکتر عبدالحمیدابراهیمی و دکتر احمد روستا از حوزه­ی بازاریابی که همواره مشوق و راهنمایم بوده‌اند، سپاسگزارم.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !