دسته محصول
سبد خرید 0
بازاریابی در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی -

نام محصول

بازاریابی در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی


نام نویسنده

رضا بصیریان


نام مترجم

-

انتشارات

چاپار


سال چاپ

1388


تعداد صفحه

96


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786005294248


وزن

350


پیش گفتار

-

قیمت : 1700 تومان

بازاریابی فرصتی برای کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی فراهم می‌سازد تا به تغییر در امکانات فیزیکی، مواد و خدمات، و نیز کیفیت ارائة خدمات حرفه‌ای خود بپردازند. افزون بر آن کتابخانه‌ها می‌توانند استفاده از راهبردهای بازاریابی، استفاده‌کنندگان بالقوه را به استفاده‌کنندگان بالفعل تبدیل نمایند. به عقی....
بازاریابی فرصتی برای کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی فراهم می‌سازد تا به تغییر در امکانات فیزیکی، مواد و خدمات، و نیز کیفیت ارائة خدمات حرفه‌ای خود بپردازند. افزون بر آن کتابخانه‌ها می‌توانند استفاده از راهبردهای بازاریابی، استفاده‌کنندگان بالقوه را به استفاده‌کنندگان بالفعل تبدیل نمایند. به عقیدة نگارنده، بازاریابی کارآمد و اثربخش، منجر به افزایش استفاده و در نهایت بهره‌وری بیش‌تر کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی در کتاب حاضر ضمن بیان مفهوم کلی بازاریابی و مدیریت بازاریابی، فرایند بازاریابی را در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی مورد بررسی قرار داده است. اقتصاد اطلاعات و بازاریابی در کتابخانه‌ها، چالش‌های پیش روی کتابخانه‌ها و ضرورت بازاریابی، و طرح بازاریابی برای کتابخانه‌ها از جمله مباحث دیگر کتاب است.
بازاریابی را فرایند تحلیل، برنامه‏ریزی، کاربرد، و کنترل برنامه‏های مدوّن به منظور انجام مبادلاتِ داوطلبانه با بازارهای هدف جهت نیل به اهداف سازمانی دانسته‏اندکه طرّاحی و تدوین چنین برنامه‏ای نیازمند شناخت نیاز و انتظارات بازار هدف و بهره‏مندی از اُصولی چون قیمت‏گذاری، ارتباطات، اشاعه به‏موقع اطلاعات، انگیزه‏بخشی و خدمت‏رسانی به بازار می‏باشد. کتابخانه‏ها و مراکز اطلاع‏رسانی برای حضور مؤثر در فضای به شدت رقابتی ِ امروز نیازمند آنند تا به شکلی صحیح با فنون و اصول بازاریابی آشنا شده تا از این طریق بتوانند پاسخگوی نیازهای کاربران بالقوه و بالفعل خود باشند.

کتاب بازاریابی در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی که به همت نشر چاپار در اردیبهشت 1388 به چاپ رسیده بر آن است تا با زبانی ساده و بیانی موجز به تشریح مفهوم بازاریابی در کتابخانه‏ها و مراکز اطلاع‏سانی پرداخته و ضرورت و اهمیت اتخاذ و به‏کارگیری اصول بازاریابی را در عصر حاضر- در سطح کتابخانه‏ها و مراکز اطلاع‏رسانی- مطرح نماید.

فهرست:

پیشگفتار

فصل اول:بازاریابی

فصل دوم:بازاریابی در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !