دسته محصول
سبد خرید 0
مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی -

نام محصول

مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی


نام نویسنده

جی بی بارنی- ویلیام اس.هسترلی


نام مترجم

وحید خاشعی- حامد دهقانیان- عطاءاله هرندی

انتشارات

موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی


سال چاپ

1394


تعداد صفحه

438


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

وزیری


شابک

9789644684777


وزن

800


پیش گفتار

-

قیمت : 28000 تومان

سودآوری و بقای سازمان ها در محیط رقابتی امروز، نیازمند کسب مزیت رقابتی است. نظریه پردازان دانش مدیریت دو رویکرد عمده به منظور کسب مزیت رقابتی مطرح کرده اند. اول: رویکردی است که بر اساس فرصت های محیطی استراتژی را تحلیل و تدبیر می کند و دوم: رویکردی که مبتنی بر منابع، قابلیت های داخلی و توانمندی ه....
سودآوری و بقای سازمان ها در محیط رقابتی امروز، نیازمند کسب مزیت رقابتی است. نظریه پردازان دانش مدیریت دو رویکرد عمده به منظور کسب مزیت رقابتی مطرح کرده اند. اول: رویکردی است که بر اساس فرصت های محیطی استراتژی را تحلیل و تدبیر می کند و دوم: رویکردی که مبتنی بر منابع، قابلیت های داخلی و توانمندی های سازمان، استراتژی را تدوین و اجرا می کند. پژوهش های چند دهه اخیر نشان داده اند که مزیت های مبتنی بر قابلیت های درونی سازمان ها به گونه ای اثر بخش تر می توانند موقعیت رقابتی را تعیین و تفسیر کنند. آسیب شناسی مدیریت استراتژیک کلاسیک، ما را به حوزه هایی رهنمون می سازد که شاید بتواند گشایشی در بن بست های نارکارآمدی مدیریت استراتژیک امروز کشورمان باشد.
جی بی بارنی یکی از نویسندگان این کتاب و عضو هیات علمی دانشگاه UCLA امریکا، چارچوب بسیار ساده و کارآمدی را به منظور تجزیه و تحلیل منابع سازمان و نحوه کسب مزیت رقابتی پایدار ارائه کرده است. سازمان ها به کمک این چارچوب می کوشند تا منابع و قابلیت های محوری خود را که سبب ایجاد مزیت رقابتی پایدار می شوند، توسعه دهند. در این مدل منابع، قابلیت ها، شایستگی ها و استراتژی های سازمان از جهت میزان ارزشمندی (Valuable)، کمیابی (Rare)، هزینه بر بودن برای تقلید (Imitate) و حمایت و استفاده سازمان (Organization Support) بررسی می شود و به چارچوب VRIO معروف است.
این کتاب ترجمه کاملی از آخرین نسخه کتاب در سال 2014 بوده و از نکات برجسته آن همراهی نمونه ها و مطالعات موردی جذاب و مفید برای شناخت واقعی و عمیق خواننده با فضای ذهنی نویسنده است. این کتاب را می توان اولین کتاب در حوزه مدیریت استراتژیک منبع محور دانست که در کشور ایران منتشر می شود. شرایط زیست بوم مدیریت کشور تدریس چنین کتابی را تجویز و توصیه می کند. این کتاب در عین سادگی می تواند راهگشایی مفید برای بن بست های مدیریت استراتژیک در کشور محسوب شود.
شایان ذکر است که این کتاب می تواند به عنوان منبع اصلی درس مدیریت استراتژیک در مقطع کارشناسی و مدیریت استراتژیک پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، اجرایی و MBA و همچنین به عنوان منبع کمکی درس استراتژی های بازرگانی در مقطع دکتری سیاستگذاری بازرگانی معرفی و تدریس شود.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !