دسته محصول
سبد خرید 0
اقتصاد به زبان ساده -

نام محصول

اقتصاد به زبان ساده


نام نویسنده

مجموعه مقالات هاروارد


نام مترجم

علی فروزفر

انتشارات

مبلغان


سال چاپ

1394


تعداد صفحه

464


نوع جلد

گالینگور


قطع کتاب

وزیری


شابک

9789642614691


وزن

846


پیش گفتار

-

قیمت : 32000 تومان

درباره کتاب فهرست کتب مرتبط نظرات شرحی مختصر از کتاب: به تاریخچه، اصول، نظریه¬ها و واژه¬شناسی اقتصاد دست یابید. آیا مایلید اطلاعات و شناخت بیشتری دربارۀ بحرانهای مالی و گامهای لازم برای غلبه کردن بر آنها داشته باشید؟ این کتاب راهنمای روزآمد و پرفروش، با تکیه بر اطلاعات و مطالب پایه¬ای در حوزۀ....
درباره کتاب فهرست کتب مرتبط نظرات
شرحی مختصر از کتاب:
به تاریخچه، اصول، نظریه¬ها و واژه¬شناسی اقتصاد دست یابید.
آیا مایلید اطلاعات و شناخت بیشتری دربارۀ بحرانهای مالی و گامهای لازم برای غلبه کردن بر آنها داشته باشید؟ این کتاب راهنمای روزآمد و پرفروش، با تکیه بر اطلاعات و مطالب پایه¬ای در حوزۀ اقتصاد امروز، درک روشن و صریحی از شیوۀ عمل اقتصاد و نحوۀ تأثیرگذاری آن بر مسائل مالی شخصی به شما می¬دهد.
• علم کمیابی: کشف کنید که چگونه همۀ علم اقتصاد بر محور کمیابی می¬چرخد، و کمیابی چگونه مردم را وا می¬دارد تا برای رسیدن به کالاها و خدمات مطلوب، گزینه¬های گوناگونی را بررسی کنند.
• رفتارشناسی: نظریه¬های مربوط به رفتار (اقتصاد خرد) را یاد بگیرید تا بهتر درک کنید که چه عواملی یک بنگاه را بر می¬انگیزند تا یک ستادۀ مفروض را تولید کند، و چگونه خریداران و فروشندگان برای توزیع آن ستاده در بازارها با هم تعامل می¬کنند.
• آزمون مسائل: بررسی کنید که چگونه از نظریه¬های اقتصاد خرد برای شفاف¬سازی ماجراها و رویدادهای دنیای واقعی، نظیر هزینۀ بالای بیمۀ سلامت، علت دشوار بودن شناسایی یک خودرو کار کرده با کیفیت بالا، و بسیاری مطالب دیگر استفاده کنید.
• توجه کردن به تصویر بزرگ: از بالا (اقتصاد کلان) به اقتصاد بنگرید تا دریابید که رشد و ثبات اقتصادی چگونه در سطوح ملی و بین-المللی، بحث و تحلیل می¬شود.

فهرست کتاب
فهرست مطالب

بخش اول: اقتصاد علم برآمدن مردم از پس کمیابی

فصل اول: کشف چیستی اقتصاد و چرایی ضرورت توجه به آن

فصل دوم: بیسکویت یا بستنی؟ کشف انتخابهای مصرف کننده

فصل سوم: تولید اجناس درست با شیوۀ درست برای بیشینه کردن شادکامی انسان



بخش دوم: اقتصاد خرد: نظریه­های رفتار مصرف کننده و رفتار بنگاه اقتصادی

فصل چهارم: عرضه و تقاضا به زبان ساده

فصل پنجم: تلاش برای شناخت انسان اقتصادی، مصرف کننده بیشینه ساز مطلوبیت

فصل ششم: جوهر سرمایه­داری: بنگاه حداکثر کردن سود

فصل هفتم: چرا اقتصاددانان، بازارهای آزاد و رقابت را دوست دارند

فصل هشتم: انحصارات: اگر رقیبی نداشتید، چقدر بد عمل می­کردید

فصل نهم: رقابت انحصار چندجانبه و رقابت انحصارگرانه: موارد بینابینی



بخش سوم: به کارگیری نظریه­های اقتصادخرد

فصل دهم: حقوق و خطاهای مالکیت

فصل یازدهم: شکست بازار: اطلاعات نامتقارن و کالاهای عمومی

فصل دوازدهم: گرفتن نبض اقتصاد و مالیۀ سلامت



بخش چهارم: اقتصاد کلان: علم رشد و ثبات اقتصادی

فصل سیزدهم: اندازه­گیری اقتصاد کلان: چگونه اقتصاددانان، همه چیز را ردگیری می­کنند

فصل چهاردهم: رنج بردن از تورم: چرا پول بیشتر همیشه چیز خوبی نیست

فصل پانزدهم: درک علت پیدایش رکودها

فصل شانزدهم: مبارزه با رکودها به کمک سیاست پولی و سیاست مالی

فصل هفدهم: درک ریشه­ها و پیامدهای بحرانهای مالی

بخش پنجم: بخش ده­تایی­ها

فصل هجدهم: مغالطه­های فریبندۀ اقتصادی

فصل نوزدهم: اندیشه­های اقتصادی که باید به آنها ارج نهاد

فصل بیستم: ده راه مؤثر برای آگاه شدن از موضوعات اقتصادی

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !