دسته محصول
سبد خرید 0
تأثیر تبلیغات بازرگانی بر کودکان -

نام محصول

تأثیر تبلیغات بازرگانی بر کودکان


نام نویسنده

علی اسکندری


نام مترجم

-

انتشارات

مبلغان


سال چاپ

1390


تعداد صفحه

157


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9789642614608


وزن

164


پیش گفتار

-

قیمت : 5000 تومان

شرحی مختصر از کتاب: تبلیغات یکی از موضوعاتی است که امروز کمتر کسی حتی در دوردست‌ترین نقاط جهان با آن بیگانه است و تقریباً اکثر قریب به اتفاق مردم جهان با این پدیده آشنا و در ارتباطند و از آن تأثیر می‌پذیرند. تبلیغات پدیده ای اجتماعی برگرفته از یک نیاز اجتماعی است و در بردارنده هدفی اجتماعی نیز ....
شرحی مختصر از کتاب:
تبلیغات یکی از موضوعاتی است که امروز کمتر کسی حتی در دوردست‌ترین نقاط جهان با آن بیگانه است و تقریباً اکثر قریب به اتفاق مردم جهان با این پدیده آشنا و در ارتباطند و از آن تأثیر می‌پذیرند. تبلیغات پدیده ای اجتماعی برگرفته از یک نیاز اجتماعی است و در بردارنده هدفی اجتماعی نیز هست. این کتاب به بررسی تطبیقی ساختار و محتوای تبلیغات بازرگانی شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران با تبلیغات در شبکه TRT ترکیه، المستقبل لبنان و ZDF آلمان با موضوع کودک می‌پردازد. هدف از این مقایسه تعیین عوامل محتوایی و ساختاری تبلیغات بازرگانی، مقایسه این عوامل در سیمای جمهوری اسلامی ایران با شبکه‌های معتبر در موضوعات مربوط به کودکان، بررسی قدرت رسانه‌ای و ضریب نفوذپذیری رسانه‌ها و نیز بررسی تأثیر آن بر روی محتوا و ساختار تبلیغات و در نهایت تعیین رابطه میان ساختار و محتوای تبلیغات است.

علی اسکندری دانش آموخته کارشناسی ارشد از دانشکده صدا و سیما در رشته تبلیغات بازرگانی است. وی به مدت 14 سال مسئولیت‌های اجرایی در بخش تبلیغات بازرگانی صدا و سیما داشته است و از نزدیک در جریان تولید و پخش آگهی‌ها بوده است.

این کتاب حاصل تلاش‌های تئوریک و تجربیات عملی او در مباحث تبلیغات، بازاریابی و تحقیقات رسانه‌ای است.

فهرست کتاب
فصل اول

بازاریابی

بازار

بازاریابی

تاریخچۀ بازاریابی

تعاریف بازاریابی

مفاهم اساسی بازاریابی

نیاز

خواسته

تقاضا

کالا

مبادله

معادله

بازار

انواع بازاریابی

بازاریابی خود (شخصی)

بازاریابی سازمان

بازاریابی مکان

بازاریابی ایده

بازاریابی خدمات



فصل دوم

تبلیغات

تاریخچۀ تبلیغات

طبقه بندی تبلیغات

طبقه بندی بر مبنای بازار هدف

طبقه بندی بر مبنای منطقۀ جغرافیایی

طبقه بندی بر مبنای رسانه

طبقه بندی بر مبنای عملکرد

تعریف تبلیغات بازرگانی

اهمیت تبلیغات برای سازمان­ها

تصمیمات اصلی در امور تبلیغات

تعیین اهداف تبلیغات

تصمیمات درمورد بودجۀ تبلیغات



فصل سوم

گزارش یک تحقیق

آمار توصیفی در تحلیل داده­ها

اولویت­بندی­ها در شبکه­های مورد بررسی

عکس­های متحرک

نقاشی متحرک سه بعدی

ترکیبی

ج. جلوه­های ویژه

توهمات دیداری

اعوجاج از طریق عدسی­ها

سرعت فیلم و اعوجاج

جلوه­های ویژۀ تدوینی

تولید فیلم­نامۀ مصور

هزینه­های ضروری

فیلم­نامۀ مصور: کمک به ارزیابی ایده

فیلم­نامۀ مصور: کمک به کارایی ایده

فیلم­نامۀ مصور: کمک به تولید ایده



نتایج

الف. ویژگی­های آگهی­های شبکۀ یک سیمای جهوری اسلامی ایران

ب. ویژگی­های آگهی­های کانال­های عمومی کشورهای ترکیه، آلمان و لبنان

پیشنهاد به محققان آتی

فهرست منابع

تصمیمات در مورد پیام

شیوه­های اجرای پیام

انواع جاذبه­ها در پیام­های تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی

انواع شعارهای تبلیغاتی

یادگیری و روش­های تبلیغی

تبلیغات پیشبرد فروش

تصمیمات در مورد رسانه

میزان تکرار تبلیغ

نظریۀ دو عاملی

عوامل مهم در تعیین تعداد دفعات پخش تبلیغات

مدل­های نظری در تهیۀ پیام­های تبلیغاتی

ارزیابی اثربخشی تبلیغات

اندازه­گیری آثار ارتباطی

آثار تبلیغ بر فروش

ویژگی­های انسانی و رابطۀ آن با تبلیغات

راهبرد سازندگان تبلیغات

پیدا کردن تازگی در محصول

فنون تولید تبلیغات

الف. فیلم زنده

ب. متحرک سازی

داستان کارتونی

گرافیکی

چاپی

عناصر بازاریابی

محصول (خدمت)

قیمت

توزیع (مکان)

کارکنان

امکانات و دارایی­های فیزیکی

مدیریت عملیات یا فرآیند

ترفیع

پیشبرد فروش

فروش شخصی

روابط عمومی

تبلیغات

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !