دسته محصول
سبد خرید 0
آینده پژوهی با تکنیک سناریوسازی -

نام محصول

آینده پژوهی با تکنیک سناریوسازی


نام نویسنده

علی خوش‌دهان


نام مترجم

-

انتشارات

مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران


سال چاپ

1388


تعداد صفحه

102


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9789642841790


وزن

300


پیش گفتار

-

قیمت : 5500 تومان

آینده هر کسب و کاری به دو مولفه آینده نزدیک و آینده دور تقسیم می‌شود. تکنیک «سناریوسازی» به طور موثر برای آینده دور کسب و کارها کاربرد دارد. به طور کلی اگر بخواهیم تعریف جامعی از سناریوها داشته باشیم باید گفت : «سناریوها داستان‌هایی درباره آینده هستند، اما منظور اصلی آن‌ها اخذ تصمیمات بهتر در زم....
آینده هر کسب و کاری به دو مولفه آینده نزدیک و آینده دور تقسیم می‌شود. تکنیک «سناریوسازی» به طور موثر برای آینده دور کسب و کارها کاربرد دارد. به طور کلی اگر بخواهیم تعریف جامعی از سناریوها داشته باشیم باید گفت : «سناریوها داستان‌هایی درباره آینده هستند، اما منظور اصلی آن‌ها اخذ تصمیمات بهتر در زمان حال، جهت رفع نارسایی‌هایی است که مانع رسیدن به آینده مطلوب می‌شوند». یک سناریوی خوب باید دارای پنج ویژگی باشد، نخست موجه و قابل قبول باشد به این مفهوم که امکان وقوع داشته باشد؛ سپس برای تصمیم گیری در زمان حال موثر واقع شود؛ دیگر آن‌که چالش‌های آینده کسب و کار در آن لحاظ شده باشد؛ سازگاری درونی در اجزای آن نیز، رعایت شده باشد؛ و توصیف روابط علی و معلولی در آن وجود داشته باشد. در این کتاب سعی شده است، ضمن شرح مفاهیم پایه آینده‌نگاری، نحوه و چگونگی خلق آینده، با یکی از معروف‌ترین تکنیک‌ها به نام سناریوسازی بازگو شود.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !