دسته محصول
سبد خرید 0
دوماهنامه توسعه مهندسی بازار - شماره 51 .

نام محصول

دوماهنامه توسعه مهندسی بازار - شماره 51


کد کالا

138748


دسته بندی

دوماهنامه توسعه مهندسی بازار


وزن (گرم)

256


ناشر

-

تعداد صفحه

64

قیمت : 10000 تومان

پنجاه‌ویکمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار با سرمقاله‌ای از ارژنگ قدیری، نویسنده و محقق حوزه‌ی نورولیدرشیپ (عصب‌شناسی + رهبری) به همراه میزگردی با عنوان "‌اعتبارسنجی در شرکتهای پخش و توزیع ایران"، پیش روی شماست. سرمقاله: چارچوبهای جدید برای نورولیدرشیپ ارژنگ قدیری، مؤلف کتاب نورولیدرشیپ (Ne....
پنجاه‌ویکمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار با سرمقاله‌ای از ارژنگ قدیری، نویسنده و محقق حوزه‌ی نورولیدرشیپ (عصب‌شناسی + رهبری) به همراه میزگردی با عنوان "‌اعتبارسنجی در شرکتهای پخش و توزیع ایران"، پیش روی شماست.


سرمقاله: چارچوبهای جدید برای نورولیدرشیپ

ارژنگ قدیری، مؤلف کتاب نورولیدرشیپ (NeuroLeaership) است؛ کتابی از انتشارات اسپرینگر، که دو تن از استادانش به نامهای آندریاس هابرماچر، و تئو پیترز، پس از او (قدیری)، نامشان بر روی جلد این کتاب آمده است.

قدیری، بارها به ایران بویژه یزد سفر کرده، متولد کلن آلمان است، و ارزیابی‌اش از ایران با "ماشین پیکان" گره خورده و تصور می‌کند که هنوز این ماشین در خیابانهای یزد و سایر خیابانهای کشور در تردد است.

همکارانم در سال گذشته برای توسعه‌ی دیدگاههای نورومارکتینگ، به نورولیدرشیپ گرایش یافتند و به کتابی از او رسیدند که اساساً برای مدیران و حرفه‌ای‌ها نوشته و تدوین شده است.

برای اطلاع از دیدگاههای ارژنگ قدیری می‌توانید به شماره‌های 48 و 49 مراجعه کنید:

1ـ گفت‌وگو با ارژنگ قدیری؛ نورولیدرشیپ و نوروکوچینگ، رهبری و مربیگری دوستدار مغز - شماره‌ی 48، فروردین و اردیبهشت 1395 - صفحات 14 و 15

2ـ قابلیتهای نورولیدر؛ رهبری دوستدار مغز - شماره‌ی 49، خرداد و تیر 1395 - صفحات 18 و 19


قدیری در سرمقاله‌اش که اکنون در همین شماره‌ای که پیش رویتان در صفحات 4 و 5 است، درباره‌ی امتیازات و کاستیهای نورولیدرشیپ به‌صورت موجز دیدگاههایش را عنوان می‌کند. تا زمان چاپ و انتشار کتاب او در ایران، این سرمقاله می‌تواند افقهای دانشی مدیران را تحت‌الشعاع خود قرار دهد که چگونه می‌توان با احترام به مغز و عملکردهای ذهن، سازمانهایمان را بهتر اداره کنیم.


میزگرد: اعتبارسنجی در شرکتهای پخش و توزیع ایران

مدتها بود به دلایلی میزگردها در "توسعه مهندسی بازار" متوقف مانده بود. اکنون در این شماره، میزگردی داریم با عنوان "اعتبارسنجی شرکتهای پخش و توزیع ایران."

بنا به روال، "استادان بازار" در کنار "استادان دانشگاهها و مراکز علمی"، افزون بر ترسیم اعتبارسنجی، از راهکارهایی سخن می‌گویند که می‌تواند در همین شرایط، میزان "فروش سالم" و "فروش مؤثر" را در شرکتها افزایش دهد؛ به‌گونه‌ای که با ریسک کمتر، فعالیتها اجرا شود.

دیدگاههای متنوع در این میزگرد به همراه گرایشهای گوناگون با نگرشهای تازه، این دید عملیاتی و اجرایی را تقدیم مدیران می‌کند که با چشمان باز، کسب‌وکارشان را تداوم بخشند، بی‌آنکه هراسهای غیرمنطقی درباره‌ی "وصول مطالبات" یا مطالبات مشکوک‌الوصول، یا مطالبات لاوصولی داشته باشند. به علاوه، می‌توان اقدامات و تمهیداتی را اندیشید که همین مطالبات لاوصولی نیز نتوانند هزینه‌های سنگینی به سازمانها و شرکتهای پخش و نیروهای فروش تحمیل کنند.

"عدم قطعیت"، بخشی از دلایل بروز چکهای لاوصولی، یا مشکوک‌الوصول است. از این رو، مطالعه‌ی صفخات 24 و 25 را پیشنهاد می‌کنم که چنین عنوانی دارد: "وظایف دشوار مدیران بازاریابی در شرایط عدم قطعیت."

در این مقاله می‌خوانید مدت زمان مسئولیت مدیران بازاریابی به‌طور میانگین 3 سال است و بعید است که این دوره در آینده طولانی‌تر شود. در این 3 سال، آنها باید بتوانند 5 اقدام ضروری را برای مقابله با پیچیدگی و عدم قطعیت به انجام رسانند. آیا می‌دانید این 5 اقدام کدامند؟


نانومارکتینگ و نورومارکتینگ

"نانومارکتینگ"، واژه‌ای است که به‌تازگی در بین متفکران جهانی مطرح شده است. گفت‌وگوی اختصاصی همکارانم را بخوانید در صفحات 22 و 23 با استاد مسلّم و برجسته‌ی نانومارکتینگ جهان. گفتنی آنکه وقتی از جیانلوئیجی گویدو، استاد مسلّم و برجسته‌ی نانومارکتینگ، اطلاعات بیشتری درخواست کردیم، در کمال صراحت اعلام کرد که هنوز کتابی با این عنوان در دنیا نداریم! برای گسترش و توسعه‌ی این دانش نیز خودمان دست در کار تهیه‌ی یک شماره از مجله‌ی علمی - پژوهشی هستیم؛ با این توجه که تعداد مقالات هنوز به حد نصاب یک شماره مجله نیست.

ما نیز در "توسعه مهندسی بازار" هماوا با دکتر جیانلوئیجی گویدوی ایتالیایی بر این باوریم که با پیشرفتهای نانو، با سهولت بیشتری می‌توانیم واکنشهای مصرف‌کنندگان را درباره‌ی بسیاری از واقعیتهای بازاریابی و فروش، تبلیغات، بسته‌بندی و... اندازه‌گیری کنیم.

"نورومارکتینگ" به‌عنوان افق تازه‌ای از مطالعات نوین بازاریابی، از شماره‌های پیشین توسعه مهندسی بازار حضور مطرح و پررنگ داشته و دارد. در این شماره، 3 نمونه از کاربردهای نورومارکتینگ را جستجو کردیم که عبارتند از:

1ـ از نوشته‌های ساده استفاده کنید تا مشتریان را برای فعالیت ترغیب کنید

2ـ از توجه ناشی از زل زدن استفاده کنید

3ـ با نشان دادن اعتماد به مشتریان، اعتمادشان را جلب کنید


فرهنگ سازمانی گوگل، و کارآفرینی

دو گفت‌وگو در این شماره‌ از نشریه‌ی توسعه مهندسی بازار می‌بینید:

1ـ داستان شرکتها / گفت‌وگو با کتر عبدالرضا رضائی‌نژاد - فرهنگ سازمانی گوگل، آهنربای خلاقان هوشمند

2ـ گفت‌وگو با دکتر سیدسعید میرواحدی - کارآفرینی یک سبک زندگی است و دیگر هیچ


1ـ دکتر عبدالرضا رضائی‌نژاد، بدون تردید، پرکارترین مترجم حوزه‌ی مدیریت و بازاریابی است با بیش از 51 عنوان کتاب. اگر به قفسه‌ی کتابفروشیهای معتبر مراجعه کنید، درمی‌یابید که یک قفسه‌ی اختصاصی از کتابهای او داریم. الحق، کتابهایی که او برای ترجمه برگزیده است، کتابهای درخشانی است.‌ "‌کاتلر در بازار" و "ممیزی بازاریابی" از جمله‌ی این کتابها است.

گفت‌وگو با این مترجم برجسته‌ی ایرانی یعنی دکتر عبدالرضا رضائی‌نژاد، به تشریح جزئیات در گوگل می‌پردازد و این راز را آشکار می‌سازد که چگونه گوگل می‌تواند برترین خلاقان هوشمند جهانی را مجذوب خود سازد. پاسخ آن این عبارت دو واژه‌ای است: "فرهنگ سازمانی."

دکتر رضائی‌نژاد به موازات فعالیتهای چشمگیر گوگل، از نگرش مؤسسان آن پرده برمی‌دارد که معترفند هر کسب‌وکاری با همه‌ی ویژگیها و امتیازاتِ کم‌نظیر، همواره برنده و ماندگار نیست.


2ـ دکتر سیدسعید میرواحدی، مؤلف کتاب "نبایدهای کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینانه" در گفت‌وگو با توسعه مهندسی بازار، هم درباره‌ی کتابش توضیح می‌دهد، و هم مؤلفه‌های کارآفرینی را برمی‌شمارد، و از آن مهمتر، تلنگر می‌زند و به نگرشی می‌پردازد که در جامعه‌ی ایران شکل گرفته است و دولت را موظف می‌داند پس از شکست کارآفرین، حمایتهایش را به اجرا درآورد.

جالب است وقتی در این گفت‌وگو، دکتر میرواحدی از دیدگاههای پژوهشگر جهانی،‌ خانم سارازواتی و تعریف او از ریسک می‌گوید؛ همین تعریف از ریسک را در میزگرد "‌اعتبارسنجی در شرکتهای پخش و توزیع ایران" از کلام "‌استادان بازار" و "‌استادان دانشگاه می‌خوانید.


تبلیغات

تبلیغات همواره در نشریه‌ی توسعه مهندسی بازار، جایگاه خودش را داشته و دارد. در این شماره مجموعاً 8 صفحه از مطالب به موضوع تبلیغات اختصاص دارد که عبارتند از:

1ـ بیل‌ برنباخ، استیو جابز و مارشال مک لوهان به کافه رفتند و درباره‌ی تبلیغات صحبت کردند‌

2ـ تبلیغات خلاقانه و نوآور

3ـ نوآوری در تبلیغات دیجیتالی و مدرن


گفتنی آنکه در هر شماره از مجله یک آژانس تبلیغاتی جهان معرفی می‌شود. در این شماره، آژانس تبلیغاتی آر/جی‌ای (R/GA) معرفی می‌شود که مرکز آن در نیویورک است. برای معرفی این آژانس، گفت‌وگوهایی را می‌خوانید با:

• مؤسس، رئیس، و مدیرعامل آژانس آر/ جی‌ای

• مدیر ارشد خلاقیت آژانس آر/ جی‌ای

• مدیر کپی‌رایتر آژانس آر/ جی‌ای


سایر مطالب

گزارش ویژه‌ی این شماره از نشریه‌ی توسعه مهندسی بازار، به "برندهای پارالمپیک" می‌پردازد. اخبار بازاریابی و فروش شرکتهای جهانی را در صفحات 8 تا 13 بخوانید که ایده‌های خوبی دارد برای مدیرعامل و مدیران بازاریابی و فروش ایران.

توصیه می‌کنم صفحات 46 و 47 را بخوانید که درباره‌ی قیمت‌گذاری است. این مقاله‌ی دوصفحه‌ای، نگاه و نگرش شما را تغییر خواهد داد. درمی‌یابید که می‌توان با انتخاب رنگ مناسب، این ارزیابی را در مشتری بیافرینید که قیمت مطلوبی دارید و مشتری حاضر است بالاتر از این قیمت را برای محصول شما بپردازد. همچنین متوجه می‌شویم که با انتخاب فونت مناسب، این اطمینان در مشتری ایجاد می‌شود که کالای شما، برای او مطلوب است و تمایل دارد بهای کالای شما را تمام و کمال بپردازد.


.



اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !