دسته محصول
سبد خرید 0
دوماهنامه توسعه مهندسی بازار - شماره 52 .

نام محصول

دوماهنامه توسعه مهندسی بازار - شماره 52


کد کالا

138749


دسته بندی

دوماهنامه توسعه مهندسی بازار


وزن (گرم)

257


ناشر

-

تعداد صفحه

62

پنجاه‌ودومین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار منتشر شد تازه‌ترین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار (سال دهم، شماره‌ی 52، آذر و دی ماه 1395) منتشر شد. این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به ....
پنجاه‌ودومین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار منتشر شد

تازه‌ترین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار (سال دهم، شماره‌ی 52، آذر و دی ماه 1395) منتشر شد. این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی).
علاقه‌مندان برای خرید مجله و اشتراک می‌توانند با شماره‌های 66475273(021) و 66477016 (021) در تهران تماس حاصل کنند.

پنجاه‌ودومین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار (سال دهم، آذر و دی ماه 1395) حاوی میزگردها، گفت‌وگوها، و مقالات متعدد و متنوعی است در حوزه‌ی بازاریابی، استراتژی، نورومارکتینگ، نانومارکتینگ، تبلیغات، قیمت‌گذاری، مذاکره، منابع انسانی و توانمندسازی مدیران اجرایی.

میزگردها
دو میزگرد در این شماره داریم:
1- میزگرد اعتبارسنجی
2- میزگرد چالشهای مدیران اجرایی

• میزگرد اعتبارسنجی
در تداوم میزگرد شماره‌ی گذشته (شماره‌ی پنجاه‌ویکم، مهر و آبان 1395) که با عنوان "اعتبارسنجی" برگزار شد، میزگرد این شماره نیز به موضوع اعتبارسنجی اختصاص پیدا کرد. حاضران میزگرد به موضوعات به صورت جزئی‌تر و ریزتر نیز پرداختند که چرا "وصول مطالبات" در اقتصاد کنونی می‌تواند شرکتها را از بروز بحرانهای نقدینگی نجات دهد. دیدگاههای متنوع صاحبنظران از آن رو خواندنی است که در کمال شگفتی عنوان شد که "واحد وصول مطالبات" ضروری نیست! و همین اقدام می‌تواند شرکتها را یاری بخشد که تمام اقدامشان را به‌گونه‌ای به کار گیرند که نیازی به این واحد " -واحد وصول مطالبات- " نباشد؛ بدین ترتیب، فرهنگی شکل خواهد گرفت که برای سازمانها و شرکتها سودمند است.

• میزگرد چالشهای مدیران اجرایی‌
میزگرد "چالشهای مدیران اجرایی، مدیریت نیروهای جوان، و تعادل کار و زندگی" با حضور مدیران شناخته‌شده‌ی جهانی برگزار شده است. برای مثال، مدیرعامل شرکتی که در این میزگرد حضور دارد، 150 هزار کارمند و میلیونها مشتری دارد. این مدیرعامل تأکید می‌ورزد که یاد گرفته است کمتر عقلانی و بیشتر احساسی رفتار کند. به گفته‌ی او، زمانی که بتوانیم به احساسات کارکنان خود توجه کنیم، عملاً محیطی پدید می‌آید که کارکنان بتوانند نوآوری کنند.
مدیرعامل دیگری که کسب‌وکارش در 113 کشور جهان فعال است، با صراحت عنوان می‌کند، وقتی افراد از واژه‌ی "فرهنگ" استفاده می‌کنند، به آنها شک می‌کند؛ چرا که این "واژه" سبب خواهد شد که از زیر بار کار و فعالیت اصلی بگریزند.
در این میزگرد، صحبت از تعادل کار و زندگی می‌شود، و هر یک با صراحت، دیدگاههای رایج در این باره را می‌دانند، ولی نمی‌توانند به آن عمل کنند.

گفت‌وگوها
دو گفت‌وگو در این شماره داریم. گفت‌وگوها عبارتند از:
1- گفت‌وگو با مترجم کتاب ‌"ذهن کارآفرینان"
2- گفت‌وگو با مدیر آژانس تبلیغاتی استرابری فراگ

• گفت‌وگو با مترجم کتاب ذهن کارآفرینان
"ذهن کارآفرینان" عنوان کتابی است از کوین دی جانسون. این کتاب در انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شده است. مطالعه‌ی آن را برای آنها که علاقه‌مندند در "حوزه‌ی کارآفرینی" کار کنند، و در این حوزه فعالند، پیشنهاد می‌کنم.
دیدگاههای ساختارشکنانه و غیرمعمول این کتاب می‌تواند کسب‌وکارها را از ورشکستگی برهاند. به علاوه، سبب شود تا "کارآفرینان" با داشتن روِیاهای بزرگ، فعالیتهایشان را تحقق بخشند. به علاوه یادآور می‌شود که اقتصاد بد، یک فرصت عالی است برای آنها که می‌خواهند "کارآفرین" باشند و "کارآفرین" باقی بمانند.

• گفت‌وگو با مدیر آژانس تبلیغاتی استرابری فراگ‌
اسکات گودسان، مدیرعامل آژانس تبلیغاتی استرابری فراگ، اولین آژانس تبلیغاتی جهان است که روی "بازاریابی جنبش فرهنگی" کار می‌کند. قطعاً در این باره اطلاعات اندکی داریم و خواندن این گفت‌وگو، می‌تواند الهام‌بخش دیدگاههای تازه‌ای باشد برای آنها که تمایل دارند که خلاقیت و نوآوری را چاشنی فعالیتهایشان کنند.
استرابری فراگ، اسم گونه‌ای سمی و نادر از قورباغه‌ای است به رنگ آبی و قرمز که در آمازون زندگی می‌کند. این نوع اسم‌گذاری، قطعاً رویکرد آژانس تبلیغاتی را در اجرای پروژه‌های تبلیغاتی تغییر اساسی خواهد داد.
به نظرم آنچه در ایران گاه مغفول مانده، عدم اطلاع از جنبشهای فرهنگی است. چنین اطلاعی از این آژانس تبلیغاتی، و نوع فعالیتهای آن، عملاً می‌تواند به آژانسهای تبلیغاتی که قرار است در ایران در آینده‌ی نزدیک تأسیس شود، این توانمندی را بدهد که بدون نگرانی از قدمت و سابقه‌ی آژانسهای تبلیغاتی، بتوانند به‌سرعت مشتریان بیشتری را مجذوب خود کنند؛ چرا که درک خود را از "جنبشهای فرهنگی" تقویت کرده‌اند‌

زبان بدن (Body Language) کاندیداهای ریاست جمهوری امریکا‌
سرنوشت کاندیداهای ریاست جمهوری امریکا معلوم شد. دونالد ترامپ بر هیلاری کلینتون پیروز شد. فارغ از این سرنوشت، پیش از مشخص شدن نتیجه‌ی آرا، متخصصان زبان بدن(Body Language) ، با مهارت و ظرافت تام و تمام، هر یک از رفتارهای غیرکلامی این دو کاندیدا را زیرنظر گرفتند و بر پایه‌ی این اطلاعات، بخوبی توانستند افکار، نیات، و دیدگاههای کاندیداهای ریاست‌جمهوری امریکا را آشکار و برملا سازند.
صفحات 18 تا 23 را بخوانید تا ببینید چگونه می‌توان با استفاده از این اطلاعات و رفتارهای غیرکلامی، شخصیت و منش افراد را در حال و آینده پیش‌بینی کرد.
برای مثال، در صفحه‌ی 19 می‌خوانید که دونالد ترامپ زمانی که نمی‌توانست به سؤالی جواب بدهد و یا می‌خواست مسیر انتقادها را منحرف کند، خیلی راحت شانه‌هایش را بالا می‌انداخت.
فارغ از این دو کاندیدا، مطالعه‌ی این صفحات می‌تواند به شما کمک کند که در هنگام مذاکره، بهتر بتوانید خودتان را معرفی کنید، همچنین بر روی میز مذاکره، بهتر بتوانید طرف مقابل را ارزیابی کنید.

نانومارکتینگ، نورومارکتینگ
"توسعه مهندسی بازار" با نگاهی به مطالعات نوین، چارچوبهای تازه و مورد استفاده‌ی بازاریابی را جستجو کرده و بر این پایه، صفحاتی را در مجله به آن اختصاص داده است. در این شماره، دو موضوع داریم:
1- نانومارکتینگ
2- نورومارکتینگ

• نانومارکتینگ؛ کاربرد نانوایمپلنت‌ها در بازاریابی‌
به‌کارگیری ابزارهای نانو در بازاریابی به‌عنوان تازه‌ترین نوع مطالعات در این حوزه است که "نانومارکتینگ" می‌گویند. در شماره‌های پیشین در این باره مطالبی درج شد. از جمله همکارانم، گفت‌وگوی اختصاصی داشتند با دکتر جیانلوئیجی گویدو، استاد نانومارکتینگ (شماره‌ی 51، سال دهم، مهر و آبان 1395).
"کاربرد نانوایمپلنت‌ها در بازاریابی" یک اقدام جسورانه از سوی مبتکران این حوزه‌ی مطالعاتی است که در آینده، چهره‌ی بازاریابی را درخشان‌تر ترسیم خواهد‌‌‌‌کرد. نانوایمپلنت‌ها علاوه بر رصد رفتار مصرف‌کنندگان به صورت پیوسته و غیرتهاجمی، می‌تواند بر ارتقای تواناییهای کارکنان مانند تمرکز، توجه و حافظه به‌کار رود.

• نورومارکتینگ؛ کاربرد ابزارهای نوروساینس در بازاریابی
به نظرم بیش از 5 سال است که توسعه مهندسی بازار در این حوزه‌ی مطالعاتی، مطالب فراوانی را در مجله چاپ و منتشر کرده است که مراجعه به آن می‌تواند کاربردهای ابزار نوروساینس را در بازاریابی، تبلیغات، بسته‌بندی معرفی کند.
در این شماره‌ی مجله، گزارشی داریم از ششمین کنفرانس بین‌المللی نورومارکتینگ که فروردین‌ماه 1396 در لندن برگزار می‌شود. مطالعه‌ی فهرست موضوعات این کنفرانس بین‌المللی نشان می‌دهد که تا چه حد این نوع از فعالیتها توانسته کسب‌وکارها را در جهان متقاعد کند که از این حوزه‌ی مطالعاتی، بهره‌برداری بیشتری کنند. به‌عنوان مثال، نورومارکتینگ در خرده‌فروشیها، پیش‌بینی میزان واکنش بازار به تبلیغات تلویزیونی، ارزیابی طراحی بسته‌بندی چای با کمک FMRI و...

موضوعات متنوع
سایر صفحات مجله در حوزه‌های متنوع و متفاوتی است، از جمله استراتژی، قیمت‌گذاری، شیوه‌ی مذاکره با مجارستانی‌ها، تبلیغات خلاق، بسته‌بندی خلاق، پرسشنامه، بسته‌بندی فریبکارانه، بازار اخبار، تازه‌ترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش.
علاقه‌مندم پیشنهاد کنم که فیلم آموزش بازاریابی دانشگاه هاروارد این شماره از مجله را ببینید با عنوان " توانمندسازی مدیران اجرایی" که در صفحات 60 و 61 شرح آن آمده است.

فیلم آموزش بازاریابی دانشگاه هاروارد
بنا به روال سالها، در هر شماره از مجله، یک فیلم آموزش بازاریابی از دانشگاه هاروارد ضمیمه‌ی مجله است که به زبان اصلی است و با زیرنویس فارسی تولید و تکثیر شده است.
این فیلم برای مشترکان رایگان است. علاقه‌مندان نیز می‌توانند این فیلم را با قیمت 2 هزار تومان خریداری کنند. کافی است با شماره تلفن 71 و 66408251 تماس بگیرید و سفارش بدهید. یا به نشانی اینترنتی www.MarketingShop.ir مراجعه کنید.
"توانمندسازی مدیران اجرایی" موضوع این فیلم است. این فیلم به سهولت نقش دستیار مدیر اجرایی را تعریف می‌کند و حضورش را برای سازمانها، پرسود و پرمنفعت می‌داند. مدیرانی که علاقه‌مندند درآمد سازمان خود را افزایش دهند، بهتر است این توصیه‌ها را برای انتخاب دستیار مدیر اجرایی به‌کار گیرند.‌

همکاران این شماره: دکتر عبدالحمید ابراهیمی، زهرا جورابلو، امین علیرضائی، دکتر سیداحسان گلپرور، سمیه عظیمی، رامین یوسف‌پور، محسن احمدی، منیره محسنی‌فر، ارغوان راد، حمید کلامی، مهدیه خوشبخت، ابراهیم زارع‌پور، سعید خیرآبادی.

همکاران ویژه این شماره: دکتر علی بشارت (دانشگاه دنور ـ امریکا)، الهام کیان‌مهر.
گفت‌وگو با استادان خارجی و مدیران خارجی تبلیغات و بازاریابی (این شماره): لارس سورنسن (مدیراجرایی نوانوردیسک)، پابلو ایسلا (مدیراجرایی شرکت ایندتیکس)، مارتین سورل (مدیر اجرایی دابلیو پی‌پی)، اسکات گودسان (مدیرعامل آژانس تبلیغاتی استرابری فراگ)

خبرنگاران: احمد آخوندی، محسن جاویدمؤید

سرویس بین‌الملل: دکترسیداحسان گلپرور، زهرا جورابلو، محمدرضا حسن‌زاده جوانیان، محمدرضا ناصری

اشتراک: مهدیه خوشبخت

با تشکر از: دکتر مسعود حیدری، استاد سینا قربانلو، دکتر حسین وظیفه‌دوست، دکتر حمیدرضا ایرانی، دکتر رضا اکبری‌اصل، دکتر محمدعلی عبدالوند، دکتر شهباز برآهویی، دکتر شهرزاد چیت‌ساز، دکتر فرشاد تجّاری، دکتر حمید قاسمی، دکتر محمدعلی قره، دکتر سارا کشکر، دکتر کامبیز حیدرزاده، دکتر بهرام خیری، ابراهیم زارع‌پور، دکتر امین اسداللهی، دکتر فریز طاهری‌کیا.

با تشکر از: مرکز مطالعات بازاریابی ایران، شرکت نوروبیز، فروشگاه انتشارات بازاریابی.

با تشکر از ناشران بازاریابی: نشر علم، ادبستان، سیته، مهکامه، فوژان، درسا، ایران فردا، لیوسا، فرهنگ و تمدن، مهربان نشر، دارالفنون، بازاریابی.

شایسته‌ی یادآوری است برای سفارش آگهی، خرید یا اشتراک مجله توسعه مهندسی بازار می‌توانید به نشانی www.marketingshop.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفنهای 66475273(021) و 66477016 (021) تماس بگیرید.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !