دسته محصول
سبد خرید 0
ارائه ناب به سبک استیو جابز ----

نام محصول

ارائه ناب به سبک استیو جابز


نام نویسنده

کارماین گالو


نام مترجم

سعید مقدسی-مهدی معین

انتشارات

بازاریابی


سال چاپ

1395


تعداد صفحه

256


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

-


شابک

9786006982540


وزن

390


پیش گفتار

-

قیمت : 25000 تومان

ارائه‌ی ناب به سبک استیو جابز، کتابی است که بارها باید خواند و نکاتش را به‌کار گرفت تا به یک سخنران و ارائه‌کننده‌ی ناب تبدیل شد. تا قبل از مطالعه‌ی کتاب تصورم بر این بود که استیو جابز یک مدیر ناراضی مثبت و یک رهبر مقتدر عالم عامل عاشق بوده است که توانسته کاری کارستان در عرصه‌ی رقابت بکند، و اپل....
ارائه‌ی ناب به سبک استیو جابز، کتابی است که بارها باید خواند و نکاتش را به‌کار گرفت تا به یک سخنران و ارائه‌کننده‌ی ناب تبدیل شد. تا قبل از مطالعه‌ی کتاب تصورم بر این بود که استیو جابز یک مدیر ناراضی مثبت و یک رهبر مقتدر عالم عامل عاشق بوده است که توانسته کاری کارستان در عرصه‌ی رقابت بکند، و اپل را جهانی بسازد. ‌
تمام اینها درست، اما حال می بینیم که ایشان یک استاد تمام در عرصه‌ی شناساندن هم است.‌
یادمان باشد مارکتینگ را با سه کلمه‌ی شناسایی (با تحقیقات بازار)، شناساندن (با ترویج و تبلیغ) و خشنودی (با فروش مؤثر و خدمات متمایز) تعریف می‌کردیم. البته همان‌طور که پیتر دراکر بزرگ می‌گوید: مارکتینگ در کنار نوآوری، با هم یک کاروکسب موفق را رقم می‌زنند. اپل به معنای واقعی با مدیریت استیوجابز به گفته‌ی پیتر دراکر جامه‌ی عمل پوشاند.‌
در سراسر کتاب هوشمندی رقابتی استیو جابز در زیر نظر داشتن رقبا و کشف فرصتها دیده می‌شود. و با یافتن فاصله‌ی بین اقدامات رقبا و تحولات بازار، جرقه‌ی نوآوری در اپل زده شده و با دانایی و هم‌افزایی در آن خانواده‌ی کاری همدل، شعله‌ور شده و به خواسته‌های جدید، متمایز و جامع برای پاسخگویی به نیاز جامعه‌ی رو به رشد جهانی تبدیل می‌شود، اما این تمام کار نیست.‌
این کتاب به ما می‌گوید که استیو جابز تمام‌نشدنی به آن محصولات نو؛ روح و جانی خاص بخشیده است و چنان شناساندن را عملی می‌ساخته است که احساسات مخاطبان برانگیخته شده و با تمام دلشان پذیرای محصولی ناب در پس ارائه‌ای ناب می‌شدند. ‌
اگر بخواهم به صورت خلاصه به درسهایی که ارائه‌ی ناب استیو جابز به ما ارزانی می‌دارد اشاره کنم، نکات ذیل را یادآور می‌شوم:‌
1- جامعیت‌نگری: نگرش سیستمی و یکپارچه‌سازی جزو اصول موفقیت ارائه‌ی ناب استیو جابز بوده است. ‌
2- مدیریت توجه و احساسات: او با شیوه‌های مختلف به اهمیت و نقش احساسات توجه، و پاسخ شایسته داده است و شادی مخاطبان مدنظرش بوده است. ‌
3- متمایز بودن: نسبت به سایر سخنرانها، تمایز و تفاوت را در پوشش، درست کردن اسلاید، نحوه‌ی بیان و... به طرز عالی نشان می‌دهد. ‌
4- ساده‌سازی و ساده‌گویی: امروز دیگر همگی بر اهمیت ساده‌سازی مطالب و مفاهیم پیچیده‌ی علمی و بیان آنها به زبان ساده و قابل فهم مشتریان مختلف، واقف هستیم. اینها را استیو جابز بخوبی رعایت می‌کرده است.‌
5- نارضایتی مثبت: بی‌تابی برای ایجاد تغییر و بی‌قراری برای پیشرفت، یکی از رموز موفقیت استیو جابز در ارائه‌ی نابش بوده است. ‌
6- قدرشناسی انگیزه‌ساز: او در ارائه‌هایش سعی می‌کرده است که همه‌چیز را به خودش ختم کند. قدرشناسی او از خانواده‌ی کاری تمام کسانی که باعث موفقیت اپل شده است، قابل قدردانی است. ‌
7- غیر قابل پیش‌بینی بودن: در هر یک از ارائه‌ها مخاطبان شیفته‌ی استیو جابز، باز هم با یک حرکت و اقدام جدیدی مواجه می‌شدند.‌
8- معماری اقناع: شناخت دقیق مخاطبان هدف و درک متفاوت بودن شخصیت و ادراک آنها در ارائه‌ی ناب استیو جابز مشخص است به نحوی که برای انسانهای دیداری، شنیداری و حرکتی، هر یک پیش‌بینی درستی می‌کرده است. ‌
9- توجه به جزئیات: گاهی ندیدن یک جزء کوچک در یک پازل بزرگ، تمام زحمات را بر باد می‌دهد. به همین دلیل است که ایشان قبل از هر سخنرانی با دقت تمام جزئیات را بررسی می‌کرده است. ‌
10-تمرین بسیار زیاد قبل از هر ارائه: یکی از افرادی که تئوری ده‌هزار ساعت دانیل لویتین را در صحنه‌ی عمل به‌کار گرفته است، استیو جابز است. به‌راستی تبدیل شدن به یک استاد تمام در سطح بین‌المللی نیاز به ده‌هزار ساعت تمرین دارد. ‌
11-بازارشناسی دقیق: شناخت نیازها و پاسخگویی به آنها با خواست جدید، سپس متقاضی‌سازی مشتریان بالقوه از رموز موفقیت استیو جابز بوده است. ‌
12-شور و اشتیاق: مگر می‌شود یک سخنران باشی که همه را شیفته‌ی بیانات و حرکات خودت کنی، اما شور و اشتیاق نداشته باشی. برایم جالب بود که استیو جابز حتی برای شور و اشتیاق بیانیه داشته است. ‌
13- داشتن روِیا: انسانهایی موفق می‌شوند در کلاس جهانی مورد توجه قرار بگیرند که اعتقاد داشته باشند آمدن آنها به این جهان برای این بوده است تا تغییراتی بزرگ بیافرینند. بنابراین، آنها چشم‌انداز و روِیا دارند، استیو نمونه‌ی همین انسانها است. ‌
14- داستان‌سرایی: امروز نورومارکتینگ بخوبی اثبات کرده است که نقش استفاده از قصه‌گویی و داستان‌سرایی در جذب مخاطب و ماندگاری پیام در روح و جان او چقدر مهم است. در تمام ارائه‌ی ناب استیو جابز اهمیت داستان‌سرایی و به‌کارگیری آنها برای تجسم‌سازی سازنده، نشان داده شده است. ‌
15-توجه به فرهنگ: فرهنگ اشتراکات رفتاری و پنداری انسانها و بی‌توجهی به فرهنگ مخاطبان هدف ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند، این مهم را استیو جابز بخوبی می‌دانسته، به همین جهت رعایت می‌کرده است. ‌
16- موقعیت‌شناسی: وقتی می‌خواست درهم‌ریختگی اپل را در قالب یک ساختار شکنی نوآور نشان بدهد با لباس اسپرت متمایز (‌البته به چشم‌آور) در صحنه‌ی سخنرانی حاضر می‌شد، اما وقتی می‌خواست برای وام گرفتن به بانک برود، با کت و شلوار آراسته‌ی گرانقیمت دیده می‌شد. ‌
17- فایده فروشی: او بخوبی واقف بوده است که مخاطبان محصول نمی‌خرند بلکه، فایده‌ی حاصل از محصول را می‌خرند. از این رو، به جای تأکید بر ویژگیها به منافعی که محصولات برای مشتریان دارد، می‌پرداخته است. ‌
18- ارزیابی مستمر: او قبل از عرضه‌ی هر محصول با بررسی نظرات بخش نمونه‌ای از مخاطبان، عملاً برای آن یک کلینیک محصول اجرا می‌کرده است، و همین‌طور با بازبینی فیلمهای سخنرانیهایش، به دنبال یافتن ایرادات برای برطرف کردن آنها در سخنرانیهای بعدی بوده است. ‌
19-موفقیت‌گرایی جامع: در مطالعه‌ی احوالات انسانهای موفق، در کلاس جهانی به شش ویژگی مشترک رسیده‌ام که عبارتند از: هدف‌گرایی، مسأله‌گرایی، راه‌حل‌گرایی، اقدام‌گرایی، کیفیت‌گرایی و اصلاح‌گرایی. به‌واقع استیو جابز تمام این ویژگیهای شش‌گانه را در پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک خودش به‌کار می‌گرفته است. ‌
20-عامل عامل عاشق بودن: او همواره یاد می‌گرفت و می‌دانست یادگیری حد نهایت ندارد. اهل عمل و اجرا بود و پیوسته کار می‌کرد و با تمام دلش در خدمت به بشریت عاشقانه زندگی کرد. پس او یک نمونه‌ی عالی از انسانهای عالم عامل عاشق بوده است. ‌

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !