دسته محصول
سبد خرید 0
دوماهنامه توسعه مهندسی بازار - شماره 54 -

نام محصول

دوماهنامه توسعه مهندسی بازار - شماره 54


کد کالا

136


دسته بندی

دوماهنامه توسعه مهندسی بازار


وزن (گرم)

360


ناشر

بازاریابی

تعداد صفحه

100

قیمت : 10000 تومان

پنجاه‌وچهارمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار منتشر شد تازه‌ترین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار (سال یازدهم، شماره‌ی 54، فروردین و اردیبهشت ماه 1396) منتشر شد. این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگ....
پنجاه‌وچهارمین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار منتشر شد

تازه‌ترین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار (سال یازدهم، شماره‌ی 54، فروردین و اردیبهشت ماه 1396) منتشر شد. این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی).
علاقه‌مندان برای خرید مجله و اشتراک می‌توانند با شماره‌های 66475273(021) و 66477016 (021) در تهران تماس حاصل کنند.

يازدهمين سال انتشار "توسعه مهندسي بازار" را به فال نيك مي‌گيريم. به نظرم "توسعه مهندسي بازار" هنوز تنها نشريه‌ي كاربردي بازاريابي در ايران است كه پي‌درپي، بدون وقفه، با كاغذ تمام‌گلاسه و تمام‌رنگي، به همراه يك فيلم آموزش بازاريابي از دانشگاه هاروارد (به زبان انگليسي با زيرنويس فارسي) چاپ و منتشر مي‌شود.
اميدواريم در سال 1396 بيشتر و بهتر بتوانيم در خدمت اهالي بازاريابي ايران باشيم بويژه مديرعاملان، و مديران بازاريابي و فروش كه اصلي‌ترين مخاطبان اين نشريه هستند.
دو مناسبت فرخنده را همزمان با انتشار مجله پيش رو داريم كه هر دو در ارديبهشت‌ماه است:
الف- افتتاح سالن پروفسور مسعود حيدري در آموزشگاه بازارسازان به مناسبت بزرگداشت روز معلم
ب- انتخابات دوازدهمين دوره‌ي رياست‌ جمهوري اسلامي ايران و ضرورت توجه بيشتر به بازاريابي سياسي

الف - افتتاح سالن پروفسور مسعود حيدري در آموزشگاه بازارسازان به مناسبت بزرگداشت روز معلم
پروفسور مسعود حيدري، پدر فنون مذاكره، چهره‌ي شناخته‌شده‌ي بين‌المللي، و مديريت و بازاريابي ايران است. افزون بر پرورش شاگرداني مبرز كه هم‌اينك استادان نام‌آور مذاكره در ايران هستند، پروفسور مسعود حيدري، حق بزرگي بر گردن من دارند.
اينجانب سالها پيش به‌عنوان دانشجوي ايشان در سازمان مديريت صنعتي، در كلاس درسشان زانو زدم و بهره‌هاي فراواني بردم، پس از تأسيس شركت TMBA در سال 1383، آوازه‌ي سمينارها، كارگاهها و كلاسهاي ايشان سبب شد كه آموزشهاي بازاريابي اين شركت (TMBA) به‌عنوان برندي معتبر در بازار ايران شناخته شود؛ تا جايي كه استادان دانشگاه تهران و مديران هلدينگ‌ها در اين كلاسها حضور يافتند تا از دانش پروفسور حيدري بهره‌مند شوند.
پروفسور مسعود حيدري پس از آنكه تدوين كتاب اصول، فنون، و هنر مذاكره با نگرش بازار ايران، اثر تأليفي اينجانب و همكارم (محمدحسين غوثي) به پايان رسيد، در نهايت بزرگ‌منشي، پرلطف و مهربان، خودشان عنوان كردند كه پيشگفتار كتاب را مي‌نويسند. اين اوج افتخارمان بود؛ كتابي از مجموعه كتابهاي انتشارات بازاريابي كه هم‌اينك چاپ دهم آن در بازار است و در بين مديران سازمانها، و دانشجويان علاقه‌مند به موضوع مذاكره، خواهان فراواني دارد.
به پاس كوششهاي خستگي‌ناپذير پروفسور مسعود حيدري براي ايران، و براي اينجانب و شركت TMBA، شايسته بود اداي دين كنيم. روز بزرگداشت معلم، فرصت استثنايي بود كه به سهم خودم، اقدامي درخور انجام دهم. مراسمي به همين مناسبت با حضور "استادان دانشگاه" و "استادان بازار" در آموزشگاه بازارسازان برگزار خواهيم كرد تا با تجليل از مقام شامخ ايشان، پروفسور مسعود حيدري، خودشان اين سالن را افتتاح كنند. خبرهاي بعدي را در اينستاگرام من دنبال كنيد به نشاني: parvizdargi.

ب- انتخابات دوازدهمين دوره‌ي رياست جمهوري اسلامي ايران و ضرورت توجه به بازاريابي سياسي
گفت‌وگويي داريم در اين شماره‌ي مجله با مؤلفان كتاب بازاريابي سياسي. اين گفت‌وگو را در صفحات 20 تا 23 بخوانيد.
از منظر بازاريابي، اقداماتي كه در ايران براي كانديداها اعم از كانديداهاي رياست‌جمهوري، كانديداهاي نمايندگي مجلس، كانديداهاي شورا تاكنون صورت گرفته است، عمدتاً انفرادي، جسته‌وگريخته، باشتاب و غالباً بدون برنامه بوده است. اميد كه با تناور شدن بازاريابي در ايران به مفهوم عام و تجاري آن، فضاهاي بيشتري براي اين حوزه‌ي مطالعاتي و اجرايي يعني "بازاريابي سياسي" مهيا شود و در آينده‌ي نزديك شاهد تأسيس مؤسسات تخصصي اينچنيني باشيم.
با اين دو توضيح، به موضوعات مجله بپردازيم.

سرمقاله‌
دكتر علي بشارت، استاد بازاريابي دانشگاه دنور امريكا، از استادان برجسته‌ي بين‌المللي در دنيا هستند كه سرمقاله‌ي اين شماره‌ي مجله را تحرير و ارسال كردند.
"برند" موضوع محوري اين سرمقاله بوده و به همين دليل صفحات ديگر نشريه نيز متأثر از آن شد و مجموعاً 10 صفحه‌ي نشريه به اين موضوع اختصاص يافت.

گفت‌وگوها
"توسعه مهندسي بازار" هم در شماره‌هاي پيشين، و هم در اين شماره، صفحات متنوعي را براي گفت‌وگوها دارد. در اين شماره با 14 نفر گفت‌وگو كرديم (مجموعاً 24 صفحه).
1ـ گفت‌وگو با "استادان دانشگاه" و ‌"استادان بازار" براي پاسخگويي به دو پرسش كليدي "نقش و وظايف اصلي مديرعامل"، و "افزايش انگيزه و شادي بهره‌ور در سازمانها"
2ـ گفت‌وگو با مؤلفان كتاب ‌"بازاريابي سياسي"
3ـ گفت‌وگو با پروفسور تيلث تكسيرا، متخصص هتلداري و بازاريابي خدمات
4ـ گفت‌وگو با سه تن از مديران آژانس تبليغاتي هاواس
5ـ گفت‌وگو با مؤلف كتاب هفت گام تا برندسازي‌

تحليل پيش‌بينانه در منابع انساني، و تغيير معناي "كار" و "فضاهاي كاري" در "شركتهاي پيشرو جهاني"
"كدام كارمند مي‌رود، كدام كارمند مي‌ماند؟" بر پايه‌ي تحليل پيش‌بينانه (يادگيري ماشين)، اقتصادي‌ترين رفتاري است كه سازمانهاي چابك در عصر حاضر به آن مجهزند. صفحات 30 و 31 را بخوانيد كه چگونه از نرخ ريزش كاركنانتان جلوگيري كنيد.
افزون بر اين صفحات، صفحات 32 تا 37 را بخوانيد كه سازمانهاي پيشرو جهاني، براي درآمدزايي و سود بيشتر دو اقدام انجام مي‌دهند:
الف- كاركنان را به حال خود رها كنند تا در خانه يا در هر جاي ديگري غير از محل كار باشند. حتي كاركنان مي‌توانند به سر كار نيايند و پيژامه بپوشند. مهم آن است كه عالي كار كنند!
ب- براي كاركنان، محيط شاد، مفرح، هيجان‌آور، و دلچسبي فراهم كنند تا به محض آنكه كارمندي تمايل داشت به درون استخر بپرد، يا دوچرخه‌سواري كند، و يا وارد سالن سينما شود، با اين اميد كه همه‌ي اين نوع تجهيزات، و سرمايه‌گذاري براي آن، هزينه‌هاي اندكي است در مقابل سود سرشار نوآوري. شگفت‌زده مي‌شويم وقتي مي‌بينيم شركتهاي جهاني نظير گوگل سرمايه‌گذاريهاي ميلياردي دارند تا كاركنانشان در محيطهاي كاري، لذت ببرند.

نوروماركتينگ
سالهاست "توسعه مهندسي بازار" درباره‌ي نوروماركتينگ، مقالات، گفت‌وگو، و آثار متعدد و متنوعي را به چاپ رسانده است. در اين شماره، به صورت فني و تكنيكال به بررسي درباره‌ي "سنجش اثر تبليغات در نورونها" پرداخته‌ايم كه صفحات 38 و 39 را بخوانيد.

تبليغات خلاق، بسته‌بندي خلاق، چيدمان فروشگاهي، تغيير رفتار فروشندگان باتجربه
بسياري از مقالات و آثار را در صفحات اين شماره‌ي "توسعه مهندسي بازار" خواهيد ديد كه نيازي به تشريح آن نيست.

فيلم آموزش بازاريابي از دانشگاه هاروارد (به زبان انگليسي با زيرنويس فارسي)
لوح فشرده‌ي "مذاكره، ابزار موفقيت در زمان آشوب كاروكسب‌ها"‌ را خريداري كنيد. در اين فيلم با رمز و رموز مذاكره آشنا خواهيد شد كه مي‌تواند شما را در بسياري از فرصتهاي كاروكسب به موفقيت شايان برساند. اين فيلم به زبان انگليسي است
با زيرنويس فارسي كه در شركت TMBA توليد و تكثير شده است.
اين فيلم براي عموم بويژه اهالي بازاريابي قابل خريداري است از فروشگاه انتشارات بازاريابي با شماره تلفنهاي 71 و 66408251 (021) و به نشاني وب‌سايت .www.marketingshop.ir

همكاران اين شماره: دکتر عبدالحمید ابراهیمی، نیلوفر شهدوست، علی خادم، محمدرضا ناصری، بهاره راد، حمید کلامی، دکتر سیداحسان گلپرور، محبوبه حسن‌زاده، زهرا جورابلو، احمد محسنی، بهزاد اصغریان، مژگان احسانی، رامین یوسف‌پور، سمیه عظیمی، ابراهیم زارع‌پور، سعید خیرآبادی

همکاران ویژه این شماره: پروفسور مسعود حیدری، دکتر علی بشارت (دانشگاه دنور ـ امریکا).

گفت‌وگو با استادان خارجي و مدیران خارجی تبلیغات و بازاریابی (این شماره): پروفسور تیلث تکسیرا (متخصص هتلداری و بازاریابی خدمات)، یانیک بالور، دومنیک دلپورت، مت هاول (مدیران آژانس تبلیغاتی مک کین هاواس).

گفت‌وگو با استادان دانشگاه و استادان بازار (این شمار): دکتر محمدابراهیم محجوب، سیدمحمد مدرس‌نیا، دکتر طاهر محمدنژاد، دکتر حسین وظیفه‌دوست، دکتر اسماعیل سعادت‌فرد، دکتر محمد بلوریان تهرانی، دکتر مسعود کیماسی، دکتر فرزاد مقدم، ریحانه بحری‌نژاد.

خبرنگاران: احمد آخوندی، محسن جاویدمؤید

سرويس بين‌الملل: دکترسيداحسان گلپرور، زهرا جورابلو، محمدرضا حسن‌زاده جوانيان.

اشتراك: سمیه عظیمی

با تشكر از: دكتر مسعود حيدري، استاد سينا قربانلو، دكتر حسين وظيفه‌دوست، دكتر حميدرضا ايراني، دكتر رضا اكبري‌اصل، دكتر محمدعلي عبدالوند، دكتر شهباز برآهويي، دكتر شهرزاد چيت‌ساز، دكتر فرشاد تجّاري، دكتر حميد قاسمي، دكتر محمدعلي قره، دكتر سارا كشكر، دكتر كامبيز حيدرزاده، دكتر بهرام خيري، ابراهيم زارع‌پور، دكتر امين اسداللهي، دكتر فريز طاهري‌كيا.

با تشكر از: مركز مطالعات بازاريابي ايران، شرکت نوروبیز، فروشگاه انتشارات بازاریابی.

با تشكر از ناشران بازاريابي: مبلغان، دفتر پژوهشهای فرهنگی، آرنا، سیته، انتشارات بازاریابی، مؤسسه کتاب مهربان‌نشر، میلکان، ترمه، مؤسسه خدمات فرهنگی رسا، آریاناقلم، لیوسا

شایسته‌ی یادآوری است برای سفارش آگهی، خرید یا اشتراک مجله توسعه مهندسی بازار می‌توانید به نشانی www.marketingshop.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفنهای 66475273(021) و 66477016 (021) تماس بگیرید.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !