سبد خرید 0
مدیریت دانش نگاهی جامع بر ابزارها و تکنیک ها

نام محصول

مدیریت دانش


نام نویسنده

مصطفی جعفری-پیمان اخوان-مریم اختری


نام مترجم

-

انتشارات

رسا


سال چاپ

1390


تعداد صفحه

312


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9789643178369


وزن

430


پیش گفتار

-

قیمت : 7500 تومان

این کتاب با نگاهی کاربردی، مدیریت دانش را واکاوی کرده و ابزار های عملیاتی مدیریت دانش را با بیانی روان به خواننده معرفی می کند. همچنین دغدغه اکتساب دانش ضمنی خبرگان را با معرفی کامل تکنیک های اکتساب دانش برطرف می کند. کتاب «مدیریت دانش، نگاهی جامع بر ابزارها و تکنیک‌ها» را می‌توان مرجعی ....
این کتاب با نگاهی کاربردی، مدیریت دانش را واکاوی کرده و ابزار های عملیاتی مدیریت دانش را با بیانی روان به خواننده معرفی می کند. همچنین دغدغه اکتساب دانش ضمنی خبرگان را با معرفی کامل تکنیک های اکتساب دانش برطرف می کند.



کتاب «مدیریت دانش، نگاهی جامع بر ابزارها و تکنیک‌ها» را می‌توان مرجعی کامل و راهبردی برای اعمال مدیریت دانش در شرکت‌ها و سازمان‌ها دانست. این کتاب که یکی از کاملترین کتب در این زمینه است، در فصل اول نگاهی اجمالی به اصول و مفاهیم پایه مدیریت دانش از قبیل: دانش، اهمیت دانش، تاریخچه دانش، نقشه فرآیندی دانش، انواع دانش دارد و به مباحثی چون: مدیریت دانش، استراتژی های مدیریت دانش،اهداف مدیریت دانش، عناصر اصلی مدیریت دانش،سیستم مدیریت دانش و... می پردازد.

فصل دوم کتاب را می‌توان مرجعی برای معرفی ابزارهای مدیریت دانش قلمداد کرد، ابزارهایی چون مرور بعد از عملیات، ارزیابی پس از پروژه، گروه‌های کاری، مراکز دانش، گروه افزارها، سیستم خبره، تحلیل شبکه‌های اجتماعی، نقل روایت، اتاق‌های گفتگو، درس‌های آموخته و ...در فصل سوم تکنیک‌های اکتساب دانش خبرگان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. تکنیک‌هایی چون مولد پروتکل، تحلیل پروتکل، تکنیک‌های ماتریس‌محور و نمودار‌محور، انواع مصاحبه‌ها، تکنیک‌های حقه سه‌کارتی و جور کردن کارت، تکنیک بیست سوالی، تفسیر، پس‌آموزی و تکنیک‌های نردبانی کردن که با مثال‌هایی متعدد، چگونگی استفاده از این تکنیک‌ها روشن شده است.


و نهایتا در فصل پایانی کتاب، نویسندگان به معرفی یکی از نرم‌افزارهای مرتبط با نام Pcpack پرداخته‌اند. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده تا امکان اجرای تکنیک هایی را در قالب ابزارهای مختلف فراهم آورد.خواندن این کتاب به مدیران دانش، رهبران سازمان ها، مدیران عملیاتی و کارشناسان مدیریت دانش و همچنین دانشجویان علاقمند به مبحث مدیریت دانش و آن دسته از عزیزانی که به دنبال آشنایی با ابزارهای عملیاتی مدیریت دانش هستند، توصیه می شود.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید