دسته محصول
سبد خرید 0
مدیریت اعتبارات با رویکرد بانکداری شرکتی

نام محصول

مدیریت اعتبارات


نام نویسنده

محمدرضا ادبی-احسان باقری


نام مترجم

-

انتشارات

هامش


سال چاپ

1394


تعداد صفحه

226


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

وزیری


شابک

9786009555000


وزن

330


پیش گفتار

-

قیمت : 18000 تومان

این کتاب که حاصل تعامل و هم اندیشی دو نسل متفاوت بانکداران ایرانی است در تلاش است تا با پیوند تجربه و دانش نوین، به پرسش ها ، ضرورتها و الزامات در حال تکوین در حوزه بانکداری شرکتی در بخش اعتبارات پاسخ گوید. این کتاب در 8 فصل به رشته تحریر درآمده است . فصل اول این کتاب به روندهای اعتباری در ح....
این کتاب که حاصل تعامل و هم اندیشی دو نسل متفاوت بانکداران ایرانی است در تلاش است تا با پیوند تجربه و دانش نوین، به پرسش ها ، ضرورتها و الزامات در حال تکوین در حوزه بانکداری شرکتی در بخش اعتبارات پاسخ گوید.
این کتاب در 8 فصل به رشته تحریر درآمده است . فصل اول این کتاب به روندهای اعتباری در حوزه کسب و کارها و شرکتها بر مبنای سه مطالعه ارزشمند پژوهشکده پولی و بانکی اختصاص داده شده است . در فصل دوم، رابطه مدیریت اعتبارات با رویکرد بانکداری جامع مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است‌. در این فصل مفاهیم بانکداری جامع به ویژه مفهوم بانکداری شرکتی تشریح شده تا با یکسان سازی مفاهیم و ادبیات موضوع، درک بخش‌های اصلی کتاب میسر گردد‌.
در فصل سوم راهبردهای مدیریت اعتبارات همسو با راهبردهای بانکداری شرکتی مطرح شده است‌. بررسی ادبیات راهبردهای مدیریت در بخش اعتبارات و ربط و نسبت آن با راهبردهای بانکداری شرکتی از اهداف این فصل است‌. در ادامه این فصل، درسه مورد استراتژی حوزه اعتباری شامل برون‌سپاری، نوآوری و مدیریت عرضه و تقاضا به عنوان چالش‌های اصلی حوزه اعتبارات توضیح داده شده است‌. در فصل چهارم چارچوب‌های ساختار مدیریت اعتبارات متناسب با ساختار بانکداری شرکتی مورد توجه بوده است‌. در فصل پنجم سامانه‌‌های اعتبارسنجی مشتریان بررسی شده است‌. اگرچه سامانه‌های اعتبارسنجی خارج از سازمان بانک بیشتر برای مشتریان حقیقی و مشتریان کسب و کارهای کوچک و متوسط توسعه یافته‌اند، اما از آنجا که مفهوم دقیق بانکداری شرکتها به این بخش از مشتریان ( کسب و کارهای کوچک و متوسط ) نیز مربوط است، لذا در این فصل، اهم مسائل مربوط به سامانه‌های اعتبارسنجی برای شناخت بهتر بازیگران این حوزه تشریح شده است‌. در فصل ششم مدل‌ها و ابزارهای اعتبارسنجی و رتبه بندی بررسی شده است‌. بی تردید یکی از مسائل و چالش‌های پیش روی حوزه اعتبارات در آینده درک و توسعه این مدل‌ها و ابزارهاست‌. بنابراین این فصل به عنوان یکی از مهمترین فصول این کتاب با رویکردی شرکتی به توضیح و تبیین آنها پرداخته است‌. در فصل هفتم روش‌های کلی در بررسی و ارزیابی تقاضای تسهیلات مشتریان شرکتی بر اساس تجربیات و مستندات پیشین مورد توجه قرار گرفته است‌. تفاوت این فصل با مستندات دیگر، تقسیم بندی و توجه به رویکرد شرکتی است‌. در فصل هشتم موضوع اعتبارات و مدیریت مطالبات غیر جاری مشتریان شرکتی در اولویت قرار گرفته است‌. مطالبات غیر جاری یکی از پیامدهای اصلی تصمیم گیری در حوزه اعتبارات است و با توجه به اهمیت و پرتفوی مشتریان شرکتی، این پیامد در حوزه شرکتی بسیار متفاوت و قابل تامل است‌.
محمد رضا ادبی از مدیران ارشد بانکی به ویژه در بخش مدیریت اعتباری در بانکهای تجارت ، اقتصاد نوین ، شهر و دی ، بوده و هم اینک مسئولیت معاونت اعتبارات و بین الملل بانک ایران زمین را بر عهده دارد . وی دانشجوی مقطع دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.
احسان باقری دیگر مولف این کتاب، از کارشناسان حوزه بانکداری ، مولف اولین کتاب بانکداری شرکتی ، مدرس دوره های تخصصی بانکی و دارای بیش از 300 یادداشت منتشر شده و دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه تهران است .

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !