سبد خرید 0
اصول، فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران

نام محصول

اصول، فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران


نام نویسنده

پرویز درگی-محمدحسین غوثی


نام مترجم

-

انتشارات

بازاریابی


سال چاپ

1394


تعداد صفحه

200


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

وزیری


شابک

9786006982113


وزن

299


پیش گفتار

-

قیمت : 17000 تومان

هر روزکه می­گذرد دامنۀ ارتباطات من و شما ، شرکت ما ، سازمان ما ، مؤسسۀ ما ، دولت ما با «دیگران» گسترده تر و پیچیده تر می شود.اگر بخواهیم این همه ارتباطات­گسترده و پیچیده را بخوبی اداره­کنیم باید ابزار آن را بلد باشیم . ابزار این کار «مذاکره » است . به عبارت دیگر، زندگی همه در ارتباط با دیگران خل....
هر روزکه می­گذرد دامنۀ ارتباطات من و شما ، شرکت ما ، سازمان ما ، مؤسسۀ ما ، دولت ما با «دیگران» گسترده تر و پیچیده تر می شود.اگر بخواهیم این همه ارتباطات­گسترده و پیچیده را بخوبی اداره­کنیم باید ابزار آن را بلد باشیم . ابزار این کار «مذاکره » است . به عبارت دیگر، زندگی همه در ارتباط با دیگران خلاصه می شود و این ارتباط مادام العمر است. بنابراین اگر روی خودمان سرمایه­گذاری­کنیم و مذاکرۀ خوب، علمی، منطقی و اصولی یاد بگیریم و اجرا کنیم، این نوع سرمایه گذاری نوعی سرمایه گذاری است که در تمام عمر ما بهره می دهد. برعکس هر نوع سرمایه گذاری اقتصادی که فقط مدت محدودی بهره می دهد.
همه روزه در داخل و خارج کشور و در اقصی نقاط جهان هزاران میز مذاکره برقرار است که ایرانی ها به عنوان یکی از طرف های مذاکره حضور دارند و با طرف های خارجی در مورد روابط سیاسی ، اقتصادی ، صنعتی و بازرگانی یا سایر روابط در حال مذاکره هستند . زمانی این افراد از جانب خود و شرکت متعلق به خود در این زمینه ها با دیگران مذاکره می کنند و گاهی به نمایندگی از طرف« سازمان ها » یعنی شرکتها وزارتخانه ها، مؤسسات ، نهادها،بنیادها،بانکها و غیره که انجام مذاکرات را به آنها محول کرده­اند مشغول مذاکره هستند. این حقایق ما را وادار به تأمل می­کند . تأمل در اینکه آیا همه ایرانی هایی که از جانب خود یا به نمایندگی از طرف «سازمانهای» ایرانی با طرف یا طرف های خارجی مذاکره می کنند مسلط یا حداقل آشنا به اصول و فنون مذاکره به خصوص مذاکرات خارجی هستند یا خیر ؟ چرا این تأمل مطرح است ؟ زیرا در جریان تمام این روابط گسترده و پیچیده حتی در حد روابط شخصی و روابط داخلی با دیگران فقط صرف داشتن حق و محق بودن کافی نیست بلکه خوب و اصولی مذاکره کردن دربارۀ حق خود و به کرسی نشاندن حق روی میز مذاکره عامل اساسی در رسیدن به هدف ، است . کتابی را که اینک در دست داریم یکی از بهترین رسانه­های نوشتاری در زمینه توسعه توان و دانش اصول و فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران است که توسط دو نفر از فرهیختگان و پیشگامان دانش بازاریابی در ایران نگارش شده است .
آقای پرویز درگی که بدون شک یکی از بنیان گذاران علم و فن بازاریابی در ایران هستند و کتب زیادی را هم در این زمینه به رشته تحریر کشیده و منتشر کرده اند همراه با آقای محمد حسین غوثی که یکی از کارشناسان و مدیران صنعتی کشور و از جمله اصول و فنون مذاکره به عنوان جزئی از توانمندی های مدیران صنعت و بازاریابی هستند این کتاب را با دقت بسیار و ظرافت ویژه ای در پهنه بازاریابی نگاشته اند که از هر جهت در خور قدردانی است .

در این کتاب مباحث انواع مذاکره و اصول مذاکرات خوب ، اصولی و حرفه ای آداب مذاکرات حضوری صفات و ویژگی های مذاکره کننده خوب و باید ها و نبایدهای مذاکرات و ترفندها و حیله های مذاکراتی با یک نظم منطقی و دلنشین توضیح داده شده است .
نویسندۀ این پیشگفتار بر این باور است که این کتاب می تواند به عنوان یکی از کتب مرجع در این زمینه مورد استفاده علاقه مندان به افزایش توان و دانش مذاکره قرار گیرد . موفقیت آقایان پرویز درگی و محمدحسین غوثی را در انتشار رسانه های نوشتاری بیشتری در این زمینه آرزو می کنم .



دکتر مسعود حیدری
آذر 1388

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !