دسته محصول
سبد خرید 0
اصول جامع برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMCPlan

نام محصول

اصول جامع برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی


نام نویسنده

کنث کلاو-دونالد باک


نام مترجم

امین اسداللهی-عادله شیرکوند

انتشارات

کتاب مهربان


سال چاپ

1396


تعداد صفحه

322


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786004071505


وزن

380


پیش گفتار

-

قیمت : 23000 تومان

آنچه در این کتاب می خوانیم شامل: خلاصه اجرایی و اجزای آن جهت تدوین یک برنامه جامع ارتباطات یکپارچه بازاریابی، تجزیه و تحلیل فرصت ترفیعات، استراتژی های شرکت جهت پیاده سازی ارتباطات یکپارچه بازاریابی و مدیریت این ارتباطات از سه جنبه مشتریان مصرفی، مشتریان صنعتی و کانال های توزیع می باشد. مطالعه مو....
آنچه در این کتاب می خوانیم شامل: خلاصه اجرایی و اجزای آن جهت تدوین یک برنامه جامع ارتباطات یکپارچه بازاریابی، تجزیه و تحلیل فرصت ترفیعات، استراتژی های شرکت جهت پیاده سازی ارتباطات یکپارچه بازاریابی و مدیریت این ارتباطات از سه جنبه مشتریان مصرفی، مشتریان صنعتی و کانال های توزیع می باشد. مطالعه موردی اصلی بکار رفته در کتاب پیش رو مبلمان ویلامت است، که به خوبی در لابلای مفاهیم علمی کتاب رنگ و بوی اجرایی و عملیاتی به خود گرفته است و در پایان هر مفهوم از برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی مثالی از چگونگی اجرای آن مفهوم توسط برند مبلمان ویلامت ذکر شده است که به خوانندگان در درک مفاهیم بکار رفته در کتاب کمک شایانی نموده است.

بخشی از کتاب
#اصول_جامع_برنامه_ارتباطات_یکپارچه_بازاریابی
به خاطر داشته باشیم شرکتها در پی دستیابی به مشتریانی هستند که به آنان وفادار باشند از این رو شرکت ها در تلاشاند از طریق تحول در نظام ارتباط مشتری به هدف نهایی خود که رضایتمندی مشتری است دست یابند. بکارگیری کارآمد و مؤثر ارتباطات با مشتریان برای سازمانها امری بسیار مهم و ضروری است، لذا شرکتها به دلیل درک ضرورت و اهمیت بحث ارتباطات یکپارچه بازاریابی به آن پرداخته اند. همه کسب و کار‌ها می‌خواهند برندشان در بین مخاطبان به خوبی جا بیفتد. چون از طریق برند، می‌توانند در بازار رقابتی امروز دوام بیاورند و نسبت به رقبا متمایز شوند. جا افتادن برند یعنی افزایش آگاهی مخاطب نسبت به محصول و در نتیجه افزایش رغبتِ وی به خرید. برای خلق یک برند محبوب، باید راهکار خلاقانه‌ای استفاده شود تا مزیت محصولات و خدمات برای مخاطب بیان شود. این راهکار را “ارتباطات یکپارچه بازاریابی” می‌نامند. در ارتباطات یکپارچه بازاریابی، به دنبال این هستیم که مناسب‌ترین کانال را برای مناسب‌ترین مخاطب استفاده کنیم.
اگر بدانیم که مخاطب اصلی ما چه کسی است و بدانیم وی از چه رسانه‌ای استفاده می‌کند، می‌توانیم از طریق همان رسانه، برند خود را به او معرفی کنیم. بعضی از کانال‌های متداول برای ترویج برند عبارتند از:شبکه‌های اجتماعی، روابط عمومی، پیشبرد فروش، تبلیغات، بازاریابی مستقیم و فروش شخصی‌ یا حضوری.
وقتی تمام مسیرهای ارتباط با مخاطب را با یکدیگر منسجم کنیم، به ارتباطات یکپارچه بازاریابی رسیده‌ایم. اگر روش‌های بازاریابی، تبلیغات، محتوای شبکه‌های اجتماعی، پیشبرد فروش و سایر ابزارها، به صورت یکپارچه عمل کنند تأثیرگذاری بیشتری در معرفی برند و محصول خواهند داشت. در اینجا لازم است چند نکته را بیان کنیم. سنگ بنای اول در ارتباطات یکپارچه بازاریابی، شناخت دقیق محصول و مخاطبِ آن است. برای شناخت نیازها، نگرش‌ها و انتظارات مخاطبِ اصلی، باید خواسته‌هایش را با دقت رصد کرد. فضای مجازی ابزار مناسبی برای تعامل نزدیک‌تر با مخاطب و شناخت نیازها و خواسته‌هایش ایجاد کرده است. هر کسب و کاری رسالتی دارد. محصولات و خدمات ارائه شده باید با رسالت آن کسب و کار همسو باشد. مثلا اگر رسالت خود را توجه به سیاست‌های “سبز” و “پایدار” می‌داند باید محصولاتش را نیز دوست‌دار طبیعت و قابل تجزیه ارائه دهد. حسی که مخاطب به برند یا محصول پیدا می‌کند بسیار مهم است. برندی موفق است که بتواند تجربه‌ی جدید یا حسی خاص در مشتری ایجاد کند. گاهی یک تغییر ساده در بسته‌بندی، می‌تواند این احساس را در وی به وجود بیاورد. استفاده از ابزارهای مختلف به صورت یکپارچه اهمیت زیادی دارد. کانال‌های تبلیغات، رسانه‌های اجتماعی، پیشبرد فروش و غیره ارتباط با مخاطب را اثربخش می‌کنند. از آنجا که توجه مخاطب را به سختی می‌توان به دست آورد، باید ابزارهای ارتباطی را به طور اثربخش استفاده کرد تا همان توجه اندک را نیز به بهترین نحو به خود جلب کرد. ارتباطات یکپارچه بازاریابی باعث می‌شود تمام ابعاد آمیخته بازاریابی، هماهنگ با هم عمل کنند و برند را به بهترین شکل در ذهن مخاطب جا بیندازند.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !