دسته محصول
سبد خرید 0
بازاریابی زنان ناگفته هایی از بزرگترین بخش بازار جهانی

نام محصول

بازاریابی زنان


نام نویسنده

میثم شفیعی رودپشتی-سیما سادات دشمن فنا یزدی-مریم سلمانی نیا


نام مترجم

-

انتشارات

ایده


سال چاپ

1395


تعداد صفحه

300


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

وزیری


شابک

9786007539408


وزن

500


پیش گفتار

-

قیمت : 28000 تومان

نتایج بررسی ها نشان می دهد زنان دارای افتراقات زیادی نسبت به مردان هستند. متاسفانه از آنجایی که دنیای کسب و کار در ید و کنترل مردهاست طراحی مکانیزم های آن نیز در گرو رفتارهای مردانه است. در صورتی که زنان نسبت به مردان از مکانیزم های متفاوتی در خرید خود بهره می برند. نکته جالب این است که علی رغم ....
نتایج بررسی ها نشان می دهد زنان دارای افتراقات زیادی نسبت به مردان هستند. متاسفانه از آنجایی که دنیای کسب و کار در ید و کنترل مردهاست طراحی مکانیزم های آن نیز در گرو رفتارهای مردانه است. در صورتی که زنان نسبت به مردان از مکانیزم های متفاوتی در خرید خود بهره می برند. نکته جالب این است که علی رغم وجود چنین تفاوت عمده ای، کماکان اهم امور کسب و کار از جمله برنامه های بازاریابی مردانه انجام می شوند. اکنون چند سالیست که تمرکز بر رفتار خرید زنان و شناسایی فرآیندهای آن موجب شده است تا توجه محققین به این بزرگترین بخش بازار معطوف شود. پیش به سوی بزرگ بازار زنان

فهرست
پشگفتار مؤلفان و مترجمان
مقدمه
بخش اول: چرا بازار زنان؟
فصل اول: قدرت کیف زنان
فصل دوم: تفاوت های شخصیتی که موجب تفاوت در بازارپردازی برای زنان می شود
بخش دوم: مدل بازاریابی انواع جنسیت ها
فصل سوم:" مدل بازارپردازی انواع جنسیت ها - در یک نگاه
فصل چهارم: ستاره فرهنگ جنسیتی
فصل پنجم: دایره و قطب نما
فصل ششم: مسیر مارپیچی (حلزونی)
بخش سوم: کارکردهای عملیاتی، استراتژی ها و تاکتیک ها
فصل هفتم: پیش به سوی برند شما
فصل هشتم: آماده ی حرکت
فصل نهم: برقراری ارتباط با زنان
فصل دهم: برقراری رابطه رودررو و فروش خدمات و محصولات
فصل یازدهم: نکاتی برای مدیرعامل
ضمائم
منابع و مآخذ

بخشی از کتاب بازاریابی زنان

زنان, سودآورترین مشتریان

دو بعد وفاداری و جذب سایر زنان به بازار توسط خود زنان، از آن ها مشتریان سودمندتری نسبت به مردان در طولانی مدت ساخته است. نخست، به خاطر اینکه زنان بیشتر خواهان خرید مجدد یک قلم کالا هستند و با وفاداری نسبت به برند انتخابی شان در زمان اختصاص یافته برای خریدهای بعدی، صرفه جویی می نمایند. دوم، به خاطر اینکه تبلیغ دهان به دهان در میان زنان رایج تر است، لذا احتمال پیشنهاد برندها یا فروشندگان تأثیرگذار به سایرین در میان آن ها بیشتر است. یعنی با فروش به زنان، یک بازارپردازی قدرتمند برای محصول شما به صورت رایگان اتفاق می افتد. چند فرصت بازارپردازی می شناسید که بتواند فروش زیاد و سود بسیار را به طور هم زمان به شما ارائه دهد؟

زنان موجب خلق رضایت مشتری بیشتر؛ حتی در میان مردان

با توجه به محوریت امروزه زنان در خرید، به دلایلی که پیش تر اشاره شد، در صورتی که زنان خرید مناسب و اثربخش داشته باشند، نه تنها خود بلکه همسران و خانواده آن ها نیز به رضایت دست خواهند یافت. در راستای تأیید این مدعا می توان به نتیجه بررسی های انجام شده توسط شرکت های مختلف اشاره نمود. شرکت هایی مثل BMV ، Wyndham Hotels و Merrill Lynch دریافتند که بهبود بازارپردازی و خدمات طراحی شده برای افزایش جذابیت برند در میان زنان، منجر به رضایت مشتری بیشتر در میان مردان نیز شده است. دلیل این دستاوردرا علاوهب ر آنچه عنوان شد می توان از منظر دیگری نیز نگریست. در بسیاری از جهات، زنان همان چیزی را می خواهند که مردان - و حتی از آن هم بیشتر - خواهان آن هستند. بنابراین، وقتی با انتظارات بالای زنان مواجه شده و به ا« بپردازید، پس بیش از تقاضای مردان را برآورده ساخته اید. اکنون دو گروه مشتری راضی نسبت به محصول یا خدمت خود دارید، حال به کدام بازار اهمیت می دهید؟

جایی بروید که زنان هستند

قراردادن در محیط پیرامون زنان. برخی شرکت ها تمایل دارند در وسط تعداد زیادی از زنان قرار گیرند. به عنوان نمونه می توان به نبرد Buick Regal که در مشارکت با شرکت sEARS مدل های اتومبیل خود را برای تحقیقات بازار به طور آزمایشی امتحان نمودند و شرکت تویوتا یک مدل جدید را در میان Pier 39 در سانفرانسیسکو با فرم های قرعه کشی پارک کرد تا عابران را برای شرکت در این قرعه کشی ترغیب نماید اشاره نمود. می توان شرط بست که زنان (و مردان در این مثال) اتومبیلی که سعی در بردن آن داشتند را چک کردند.

حمایت ها و پیمان ها. برخی از شرکت ها نیز یک روش هدفمندتر و شخصی شده تر را ترجیح می دهند، مثل Apple که ده عدد از کامپیوترهای دستکتاپ جدیدش را برای کنفرانس انگیزه مدیریت زنان، که توسط شرکت های متعدد مشتاق به 10000 زن شاغل در پست مدیریتی میانی حمایت می شد، آورد.

زنان را به سمت خود بیاورید. از فرصت های بازارپردازی سایر شرکت ها برای حذب زنان به سمت وقایع و رویدادهای خود بهره ببرید. گرچه کسی انتظار نداشت افراد زیادی در یک دعوت به رویداد تست رانندگی با یک مینی ون مشارکت کنند، اما بازارپردازان Oldsmobile Sillhouette یاد گرفتند که مزبانی از یک کلینیک گلف زنان و آوردن چند مینی ون برای سواری - علاقه زیادی در میان شرکت کنندگان کلینیک ایجاد می کند.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !