دسته محصول
سبد خرید 0
جامعه‌شناسی مصرف -

نام محصول

جامعه‌شناسی مصرف


نام نویسنده

پیتر کاریگان


نام مترجم

سعید صدر الاشرافی

انتشارات

گل آذین


سال چاپ

1396


تعداد صفحه

344


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786006414720


وزن

310


پیش گفتار

-

پیتر کاریگان (استاد دانشکده‌ی جامعه‌شناسی دانشگاه نیو انگلند، استرالیا) در این اثر با نگاهی جامع و روشن به جامعه‌شناسی مصرف، رابطه‌ی بین تولید و مصرف در جوامع سرمایه‌داری متاخر را مورد تحلیل قرار داده و به کاوش در جهان‌های گوناگون معنایی می‌پردازد که مصرف‌کننده‌های معاصر در آنها زندگی می‌کنند. ....
پیتر کاریگان (استاد دانشکده‌ی جامعه‌شناسی دانشگاه نیو انگلند، استرالیا) در این اثر با نگاهی جامع و روشن به جامعه‌شناسی مصرف، رابطه‌ی بین تولید و مصرف در جوامع سرمایه‌داری متاخر را مورد تحلیل قرار داده و به کاوش در جهان‌های گوناگون معنایی می‌پردازد که مصرف‌کننده‌های معاصر در آنها زندگی می‌کنند.
کتاب حاضر با مروری دقیق و تاریخی از ظهور جامعه‌ی مصرفی آغاز می‌شود و ادبیات گوناگونی را بررسی می‌کند- از مک کراکن تا کمپل- که متوجه الگوهای مصرف تا سیاست، اقتصاد و فرهنگِ “ارضای نفس” است. پیتر کاریگان سپس مباحث نظری مصرف و عادت‌های مصرف‌کننده را برجسته می‌کند. این نویسنده تبیین‌های روشنی از آثار ژان بوردیار در مورد نظام اشیا و پیر بوردیو در مورد تمایز و سرمایه فرهنگی ارائه می‌دهد، که فهم آنها اغلب با پیچیدگی‌هایی همراه بوده است.
مباحث تاریخی و نظری این اثر ابزارهای لازم را برای بررسی زمینه‌های عمده در جامعه‌شناسی مصرف در اختیار دانشجویان علوم اجتماعی و مطالعات فرهنگی و علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌دهد، زمینه‌هایی که عبارتند از:
•”تجربه‌ی خرید” از فروشگاه‌های بزرگ تا مراکز خرید عمومی، از مدرن گرفته تا پسامدرن.
•تبلیغات و رسانه‌های چاپی و رابطه‌ی آنها با جنسیت و هویت.
•غذا و “فرایند تمدن”.
•نگاه خیره ی گردشگر و صنعت گردشگری.
•دستور زبان مد.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !