دسته محصول
سبد خرید 0
ارزش ویژه‌ی برند با رویکردی به بازار ایران

نام محصول

ارزش ویژه‌ی برند


نام نویسنده

ایوب صادقیانی-اصغر مشبکی-فرهاد صادقیانی


نام مترجم

-

انتشارات

بازاریابی


سال چاپ

1394


تعداد صفحه

184


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786006982304


وزن

550


پیش گفتار

-

"برند" و "موضوعات مرتبط با برند" در سالهای 1386 و 1387 در ایران خوش درخشید. اولین کنفرانس بین‌المللی برند (تهران، 19 و 20 دی‌ماه 1386) بسیاری را شگفت‌زده کرد. بارش برف انبوه، پایتخت را کاملاً سفیدپوش، و تهران را تعطیل کرد. با وجود این، سالن همایشهای بین‌المللی صدا و سیما محل برگزاری اولین کنفرا....
"برند" و "موضوعات مرتبط با برند" در سالهای 1386 و 1387 در ایران خوش درخشید. اولین کنفرانس بین‌المللی برند (تهران، 19 و 20 دی‌ماه 1386) بسیاری را شگفت‌زده کرد.
بارش برف انبوه، پایتخت را کاملاً سفیدپوش، و تهران را تعطیل کرد. با وجود این، سالن همایشهای بین‌المللی صدا و سیما محل برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی برند با حضور 700 شرکت‌کننده کار خود را آغاز کرد. سخنرانان خارجی دعوت‌شده به این کنفرانس کاملاً شوکه شدند که "چگونه" و "چرا" برند تا این حد ایرانیان را مجذوب خود کرده است.
دکتر یوآکیمز تالر از حضور فراوان استادان بازاریابی، صاحبنظران، کارشناسان و دانشجویان در این کنفرانس به وجد آمده بود و سخنرانی پرشوری کرد. وی در این سخنرانی با تمام وجود عنوان کرد که: برند بسازید یا در جهنم کالاهای مصرفی به سر ببرید.
این تکیه کلام تالر به دغدغه‌ی اصلی بسیاری از اهالی صنعت، کارآفرینان، مدیران تولیدی و خدماتی، و کارشناسان فراوانی تبدیل شد که در اظهارات خود با شور و حرارت عنوان می‌کردند که بدون برند، هیچ کاری به پیش نمی‌رود!
خوشبختانه برپایی این کنفرانس بین‌المللی و کنفرانسهای بعدی دستاوردهای وسیعی داشت از جمله آنکه سمت‌وسوی پایان‌نامه‌ها به موضوع "برند" گرایش پیدا کرد، کتابهای متعددی با موضوعات مرتبط با برند از سوی ناشران مختلف چاپ و به فروش رسید، تصمیم‌گیریهایی صورت گرفت که در آن زمان به وقوع نپیوست، اما بعدها از سوی مراکز علمی به نتیجه نشست. از جمله "فصلنامه‌ی مدیریت برند" در سال 1393 از سوی دانشگاه الزهرا (س) چاپ و منتشر شد. با وجود این، از آن شور و التهاب به نظرم خبر چندانی نیست.
تمایلی ندارم از سیر شیفتگی به برند و اکنون غافل ماندن از آن در ما ایرانیان بگویم؛ چرا که این وظیفه‌ی متخصصان بویژه روانشناسان اجتماعی و جامعه‌شناسان است که با موشکافی در این‌باره صحبت کنند. بگویند و تحلیل کنند چرا ما ایرانی‌ها "خوش استقبال" و "بد بدرقه" هستیم.
سرکار خانم عطیه بطحایی و اینجانب سالها پیش (1385) کتاب ترجمه‌ای داشتیم با عنوان "‌کسب‌وکار نامهای تجاری" از جان میلر، و دیوید مور. بعدها کتاب دیگری تألیف کردم با عنوان دلایل کامیابی برندهای برتر جهانی (1392). مجموع پرسشهای خوانندگان و بازتاب مطالعه‌ی آنان نشان می‌دهد که در آغاز نسبت به موضوعات تازه، واله می‌شویم و پس از چندی ظاهراً جذابیتها زدوده می‌شود و موضوع به فراموشی سپرده می‌شود.
شایسته‌ی عنوان است که این کتاب - ارزش ویژه‌ی برند - که خود برگرفته از پایان‌نامه‌ای دانشگاهی است، کوششی دوباره است برای آنکه همچنان آگاه باشیم که "برند" و "موضوعات مرتبط با آن" برای کسب‌وکارها از اولویت برخوردار است.
افزون بر آن، این کتاب که از سوی مؤلفان با نگاه پژوهشی و محققانه تدوین شده، فراتر از پایان‌نامه‌ی دانشگاهی، با جسارت تجربه‌ی متکی بر این پژوهش را در معرض دید نقادانه‌ی خوانندگان قرار می‌دهد.
فصل پنجم این کتاب با عنوان "موانع ساختاری افزایش ارزش ویژه‌ی برند در ایران" نگاه تحلیلی و آسیب‌شناسی دارد. مؤلفان به بررسی موانع ساختاری بازار ایران در برابر برندها می‌پردازند و این عوامل را در 9 گروه طبقه‌بندی کرده‌اند. این عوامل عبارتند از:
1ـ کیفیت پایین محصولات ایرانی‌
2ـ سیاستهای نادرست کلان در حمایت از محصولات با کیفیت ایرانی
3ـ خطای کلیشه‌ای قیمت‌
4ـ مداخله در قیمت‌
5ـ مداخله در محصول‌
6ـ ضعف دانش علمی در زمینه‌ی برند در سازمانهای صاحب برند‌
7ـ عدم اطلاع از قوانین برند و ضعف در اجرای قوانین‌
8ـ سیستمهای توزیع نامتوازن و ضعیف‌
9ـ رقابتی نبودن بازار‌

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !