دسته محصول
سبد خرید 0
آن چه اكنون مهم است آن چه اكنون مهم است

نام محصول

آن چه اكنون مهم است


نام نویسنده

گري همل


نام مترجم

حسين حسينيان

انتشارات

فرا


سال چاپ

1397


تعداد صفحه

300


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786006092546


وزن

340


پیش گفتار

-

قیمت : 29500 تومان

در یک پلِ در حال زنگ‌زدن، هیچ زنگی به‌صدا درنمی‌آید تا ‌این‌که فرو ریزد! بی‌خبری از آن‌چه که در دور و نزدیک ما روی می‌دهند و بی‌توجهی به پیامدهای آن، می‌تواند برای همه ما گران تمام شود، چنان‌چه نظامی می‌گوید: نباید غنودن چنان بی‌خبر که ناگاه سیلی درآید به سر اما ناآگاهی از پدیده‌ه....

در یک پلِ در حال زنگ‌زدن، هیچ زنگی به‌صدا درنمی‌آید تا ‌این‌که فرو ریزد!

بی‌خبری از آن‌چه که در دور و نزدیک ما روی می‌دهند و بی‌توجهی به پیامدهای آن، می‌تواند برای همه ما گران تمام شود، چنان‌چه نظامی می‌گوید:

نباید غنودن چنان بی‌خبر که ناگاه سیلی درآید به سر

اما ناآگاهی از پدیده‌ها، روندها و رویکردهای تازه‌ای که در پیرامون یک سازمان و در سطح جهانی رخ می‌دهند، برای مدیری که از پشت میزش گامی به بیرون نمی‌گذارد و غافل از روندهای جهانی است، اثرات زیانبار گسترده‌تری خواهد داشت و تمامی سودبران (ذینفعان) یک سازمان شامل کارکنان، مشتریان، سهامداران، شرکای تجاری و سایر افراد جامعه را در بر می‌گیرد. و از این روست که گری همل به مدیران هشدار می‌دهد که: «اگر برای دیدن آینده از پشت میزتان به بیرون نروید، آینده بی‌صدا به سراغتان خواهد آمد» و آن زمانی خواهد بود که غافلگیر شده‌اید و چه بسیار فرصت‌ها که از دست رفته و چه بسیار تهدیدها که در پشت در اتاقتان به کمین نشسته‌اند!
امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که شتاب دگرگونی‌ها، پیدایش پدیده‌های نو و رخداد رویدادهای ناگهانی، سرسام‌آور شده است؛ و در این میان آن‌چه که یک مدیر را از سردرگمی نجات خواهد داد، اولویت‌بندی پرداختن به آن‌هاست. همل در کتاب «آن‌چه اکنون مهم است» به یاری مدیران آمده و رسیدگی به سه اولویتی که مدیرانِ امروز باید در دستور کار خود قرار دهند را به این ترتیب برمی‌شمارد: 1- اکنون «ارزش‌ها» مهم است 2- اکنون «نوآوری» مهم است 3- اکنون «ایدئولوژی مدیریت» مهم است.
همل، پاسداشت ارزش‌ها و پایبندی به اخلاق را در اولویت اول مدیران امروز قرار می‌دهد. وی عدم‌پایبندی به اخلاق و ارزش‌هایی انسانی چون «زیبایی، حقیقت، خرد، عدالت، نیکوکاری، ایمان، خوشی، شجاعت و احترام» را گرفتار آمدن در گردابی خطرناک می‌داند که بی‌توجهی به آن، بحران‌هایی جهانی و فاجعه‌هایی جهانگیر در پی خواهد داشت.
اولویت دوم، آگاهی مدیران از اهمیت نوآوری است. در سازمان‌های امروزی، وی نوآوری را تنها استراتژی پایدار برای ارزش‌آفرینی بلندمدت می‌داند. همل بر این باور است که برای پیاده‌سازی این استراتژی، مدیران باید روی خلاقیت همه کارکنان حساب باز کنند چرا که همه انسان‌ها خلاق هستند و «ما خلق می‌کنیم، چون برای آن به‌دنیا آمده‌ایم».
اولویت سوم نیز لزوم توجه مدیران به دگرگونی در پارادایم مدیریت، یا آن‌چه که گری همل نسل دوم مدیریت نامیده است، می‌باشد. اکنون دانش مدیریت از پارادایم سنتیِ «فرمان و کنترل» گذر کرده و در پارادایم نوین «مربی‌گری و توان‌افزایی» تبیین می‌شود. پارادایم نوین مدیریت بر پایه واژگونگی هرم مدیریت شکل گرفته و مرزهای مدیریت اقتدارگرایانه و از بالا به پایین را پشت سر گذارده و سبک‌های مدیریت مشارکتی را تمرین می‌کند.
جالب است که هر سه روندی که گری همل اهمیتشان را در این کتاب گوشزد می‌کند، در واقع روندهایی هستند که سازمان‌ها را با خواست‌ها و تمایلات انسانی سازگارتر می‌سازند؛ و می‌توانند گام‌هایی باشند در جهت تحقق رویایی که وی در کتاب «آینده مدیریت» مطرح کرده است: «ساختن سازمان‌هایی انسانی به‌جای انسان‌هایی سازمانی».

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !