دسته محصول
سبد خرید 0
بازاریابی شرکتی خلاقانه مدلها،فرایندها،و نظریه های جدید

نام محصول

بازاریابی شرکتی خلاقانه


نام نویسنده

سایمون هال


نام مترجم

پریسا جعفری-سعیده صادقی افجه

انتشارات

بازاریابی


سال چاپ

1397


تعداد صفحه

168


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786229531600


وزن

202


پیش گفتار

-

قیمت : 25000 تومان

بازاريابي شركتي و رفتار خريدار در اين بازار، متفاوت از بازاريابي مصرفي و رفتار خريدار مصرفي است. با وجود اين، هنوز هم در كارگاهها و سمينارهاي متعدد شاهد آنيم كه موضوعاتي از بازاريابي مصرفي و رفتار خريدار مصرفي تشريح شده و به بازاريابي شركتي بسط و گسترش مي‌يابد! تعداد كتابهاي موجود در بازاريابي ....
بازاريابي شركتي و رفتار خريدار در اين بازار، متفاوت از بازاريابي مصرفي و رفتار خريدار مصرفي است. با وجود اين، هنوز هم در كارگاهها و سمينارهاي متعدد شاهد آنيم كه موضوعاتي از بازاريابي مصرفي و رفتار خريدار مصرفي تشريح شده و به بازاريابي شركتي بسط و گسترش مي‌يابد!
تعداد كتابهاي موجود در بازاريابي مصرفي و رفتار خريدار مصرفي فوق‌العاده فراوان است. اما براي بازاريابي شركتي با تعداد اندكي كتاب روبه‌روئيم. بدين رو حضور همين كتاب - بازاريابي شركتي خلاقانه را بايد مغتنم شمرد. انتشار آن را بايد نويدي دانست كه صاحب‌نظران بازاريابي بويژه مترجمان تيزبين و علاقه‌مند در اين راه، اهتمام ويژه‌اي اختصاص دهند با اين اميد كه دانش بازاريابي ايران تقويت شود.

پارادايم‌هاي بازاريابي جديد؛ ورود به عصر ديجيتال و اقتصاد ديجيتال
در فضاي كنوني هم به معناي عام آن، و هم فضاي كلان اقتصادي و كاروكسب‌ها به معناي خاص آن، تغييرات متنوع و پيچيده‌اي رخ داده است.
با يك مثال آغاز مي‌كنم. برخي اهالي بازاريابي چند سالي است كه بر اين باورند، فروش حضوري بي‌معناست، "و فروشندگان حضوري" وجود خارجي ندارند! در آينده نيز اثري از فروشندگان حضوري نخواهد بود!
تعجب نكنيد. راه دوري نمي‌رويم، با بروز و ظهور كاروكسب‌هايي نظير ديجي‌كالا، باميلو، شما با كدام فروشنده روبه‌روييد؟ محصولتان را انتخاب مي‌كنيد، پول آن را مي‌پردازيد، در زمان نسبتاً مشخصي، محصول خود را در محل كار يا منزل دريافت مي‌كنيد!
پايتان را از منزل يا محل كار بيرون نمي‌گذاريد. سفارش غذا مي‌دهيد، غذا را لحظاتي بعد تحويل مي‌گيريد، پس از دريافت، كارت خود را روي پوز مي‌كشيد. همه‌چيز نيز سر جاي خود قرار دارد. غذا مطابق ميل و سليقه‌تان است، همان‌گونه كه سفارش داده‌ايد. نوشيدني كه خواسته بوديد، سالاد و دسر و...
به نوشته‌ي اين كتاب، امروزه مشتريان براي خريد خود كمتر به فروشندگان متكي هستند و فرايند خريد به جاي اينكه با هدايت فروشنده پيش رود، با هدايت مشتري پيش مي‌رود.
از دوره‌ي توليد صنعتي عبور كرده‌ايم، با جهاني‌گرايي پيش رفتيم، به عصر ديجيتال و اپليكيشن ورود پيدا كرده‌ايم.
"اقتصاد ديجيتال" ويژگي بارز كاروكسب‌هاي كنوني است. تجارت الكترونيك، تبليغات آنلاين، كاروكسب‌هاي ابري نمونه‌اي از اين اقتصاد قدرتمند است كه از اساس ماهيت فعاليتها را دستخوش تغيير بنيادي خود قرار داده است.‌ در اين مجموعه تغييرات، گرايشهاي بنيادين بازاريابي شركتي تغيير مي‌يابد كه به‌طور خلاصه عبارتند از:
• گرايش بنيادين 1: افزايش مشتري‌گرايي
• گرايش بنيادين 2: اوج گرفتن بازاريابي ديجيتال و محتوايي
• گرايش بنيادين 3: از مسيرهاي تكي به سمت بازار تا بازاريابي چندكانالي
• گرايش بنيادين 4: افزايش فشار براي بهينه‌سازي اجراي بازاريابي
تشريح هريك از اين گرايشها را در صفحات 27 تا 29 كتاب بخوانيد. پيشنهاد مي‌كنم كه همين چهار گرايش بنيادين را با دقت به حافظه‌تان بسپاريد. تمام كتاب مبتني بر همين گرايشهاي بنيادي تدوين شده و راهكارها و تدابير آن مشخص شده است. خلاصه‌ي آنچه مي‌آموزيم آن است كه عصر اپليكيشن‌ها ما را به آميزه‌ي بازاريابي جديد سوق داده است.

عصر اپليكيشن‌ها و آميزه‌ي بازاريابي جديد
بخوبي مي‌دانيم كه دنياي فناورانه بويژه اپليكيشن‌هاي ديجيتالي به شركتها اين اجازه را داده است تا از طريق ابزارهاي تكنولوژيك نظير تلفن همراه، بلاگ‌نويسي و رسانه‌هاي اجتماعي، نحوه‌ي درگير شدن مشتريان را با محصولات درك كنند، اينكه مشتريان چه مقدار محتوا استفاده مي‌كنند، چگونه با چنين محتوايي درگير مي‌شوند، و بدين‌ترتيب بازاريابي و فروش شركتها تسهيل شده است.
شركتهاي پيشروي جهاني، شركتهايي هستند كه با بهره‌مندي از كاربردهاي فراوان اپليكيشن‌هاي ديجيتالي جديد مانند اتوماسيون بازاريابي، مديريت ارتباط با مشتري (CRM)، عملكرد بازاريابي و فروش خود را به حداكثر توان خود رسانده‌اند.
آيا با چنين رويكردي كه واقعيت محتوم جامعه و كاروكسب‌هاست، تصور مي‌كنيد هنوز هم چهارپي (4P)‌‌ بازاريابي به معناي محصول درست، مكان
درست، در زمان درست و به قيمت درست كارآيي دارد؟!‌ صاحب‌نظران بازاريابي بر اين باورند كه در آميزه‌ي سنتي فورپي (4P)‌‌ تفاوت كمي بين بازاريابي شركتي و مصرفي است. اما حاصل پژوهشهاي ژرف و پيگير آن شد كه براي درخشش در بازارهاي شركتي ضروري است آميزه‌اي از پنج عامل را در نظر بگيريم كه با حروف "C" انگليسي آغاز مي‌شود و آنها عبارتند از:
1- ارتباطات (Communication)
2- كانال (Channel)
3- هزينه (Cost)
4- راه‌حل مشتري (Customer Solution)
5- انجمن، جامعه، اجتماع (Community)

دشوارترين كار بازاريابان اين است كه با سبك و سنگين كردن هريك از اين عوامل، فراتر از تركيب بهينه، تعادل و توازن را بين اين پنج عامل برقرار كنند.
گفتني آنكه بازاريابان در قرن 21 بايد به دليل تغييرات سريع در فناوريها، رفتار مشتري، پتانسيل بازاريابي شركتي در شبكه‌هاي اجتماعي و فناوريهاي ديجيتال، براي مشخص كردن هدف، انعطاف بيشتري داشته باشند.
كتاب حاضر در تمام فصول آن، جابه‌جا براي تحقق و برقراري تعادل و توازن در پنج عامل مزبور كه با حروف C آغاز مي‌شوند، دستورالعملهاي كاملاً خلاقانه‌اي دارد براي بازاريابي شركتي.
علاقه‌مندم به فصل پاياني كتاب بپردازم كه در نوع خود براي بازاريابي شركتي كاملاً تازه و روزآمد است كه به نظرم در كتابهاي پيشين بازاريابي شركتي، از آن خبري نبود، و آن بحث اينفلوئنسرها يا بازاريابي افراد تأثيرگذار است.
سرمنشأ اين بحث را بايد در آغاز كتاب يعني گرايش بنيادين 1: افزايش مشتري‌گرايي جستجو كرد كه در پايان كتاب يعني فصل هشتم آن را تشريح مي‌كند.

بازاريابي اينفلوئنسرها (افراد تأثيرگذار)
اينفلوئنسرها يا افراد تأثيرگذار مي‌توانند بر خريداران بالقوه تأثير بگذارند و فعاليتهاي بازاريابي را به سمت چنين افرادي سوق دهند.
شايد اين پرسش پديد آيد كه چه عاملي اهميت اينفلوئنسرها را برجسته مي‌سازد كه بايد به سخن آغازين اين اثر پرداخت و آن ورود به عصر رسانه‌هاي اجتماعي و اپليكيشن‌ها است. در جامعه‌اي كه تعيين‌كننده‌ي فعاليتهاي ما، رسانه‌هاي اجتماعي و اپليكيشن‌هاست، حضور پررنگ افراد تأثيرگذار در رسانه‌هاي اجتماعي و اپليكيشن‌ها حكم مي‌كند كه بايد از اين حضور پررنگ بيشترين بهره‌برداري را كرد.
توضيحات متعدد و متنوع درباره‌ي اينفلوئنسرها و تأثير آنان بر روي بازاريابي شركتي را در اين فصل خواندني دنبال كنيد.
بجاست از مترجمان اين اثر - بازاريابي شركتي خلاقانه - خانمها دكتر پريسا جعفري و دكتر سعيده صادقي افجه كمال قدرداني را به عمل آورم كه كوشش آنان مي‌تواند سرمنشأ آثار بعدي باشد كه از سوي اهالي بازاريابي پي گرفته شود.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !