دسته محصول
سبد خرید 0
برندسازی نامزد انتخاباتی استراتژیهای بازاریابی برای پیروزی در انتخابات

نام محصول

برندسازی نامزد انتخاباتی


نام نویسنده

جف برگنر-لیزا اسپیلر


نام مترجم

رسول بابایی

انتشارات

بازاریابی


سال چاپ

1394


تعداد صفحه

216


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

وزیری


شابک

9786006982335


وزن

310


پیش گفتار

-

قیمت : 40000 تومان

چگونه می‌توان رئیس‌جمهوری را به مردم امریکا فروخت، ساده‌ترین، شفاف‌ترین، و روراست‌ترین پیام این کتاب است. کتاب برندسازی نامزد انتخاباتی - استراتژیهای بازاریابی برای پیروزی در انتخابات - تدابیر و راههای رفته‌ی کارگزاران تبلیغاتی و رسانه‌ای را معرفی می‌کند که در قالب کمپین سیاسی منسجم توانستند کا....
چگونه می‌توان رئیس‌جمهوری را به مردم امریکا فروخت، ساده‌ترین، شفاف‌ترین، و روراست‌ترین پیام این کتاب است.
کتاب برندسازی نامزد انتخاباتی - استراتژیهای بازاریابی برای پیروزی در انتخابات - تدابیر و راههای رفته‌ی کارگزاران تبلیغاتی و رسانه‌ای را معرفی می‌کند که در قالب کمپین سیاسی منسجم توانستند کاندیدایی گمنام را به مردم بفروشند.
در غرب بویژه کشورهایی نظیر امریکا سالهاست یک گزاره در دنیای سیاست قابل استناد و پذیرفته شده است. برای فروش رئیس‌جمهور به مردم باید همان روشهایی را برگزید که کالا یا محصولی نظیر تاید را به مردم می‌فروشید!
نگاه صریح مولفان کتاب قابل تأمل است که هرجا لازم بوده بدون پرده‌پوشی از وضعیت جامعه‌ی امروزین امریکا یاد می‌کنند و عنوان می‌کنند که چگونه کمپین کاندیدایی، بر این موج سوار شد و با کنار زدن رقبای سنگین‌وزن، کاندیدایی ناشناس و بدون پشتوانه را حتی با سوابق منفی، به گونه‌ای شناساند که مردم او را مظهر بیم و امید خود دانستند تا جایی که او را "عامل تغییر" پذیرفتند.

وجود سوابق منفی عاملی پرقدرت برای انعکاس تصویری مثبت باراک اوباما در بیان گذشته‌ی خود می‌گوید: من یک سیگاری اصلاح‌شده هستم. فکر می‌کنم برای مردم شگفت‌آور باشد. من ترک کردم، البته در طول مبارزات انتخاباتی وقتی درون خودرو از میان مزارع ذرت عبور می‌کردیم، چندین‌بار یک یا دو نخ سیگار گرفتم. اما در دوران دبیرستان و دانشگاه مشروبات الکلی می‌نوشیدم. آدم بی‌بندوباری بودم. اهل مواد مخدر، الکل و مهمانی بودم. اما همه‌ی این بی‌بندوباری را کنار گذاشتم.
پرسش خواننده می‌تواند این باشد که آیا مصرف دخانیات، الکل و مواد مخدر پیشینه‌ی قابل قبولی برای یک کاندیدای سیاسی است که برای عالی‌ترین مقام کشور نامزد شده است؟ پاسخ بسیاری از مردم به این پرسشها منفی خواهد بود.
با این حال، اوباما به نحوی به این پیشینه‌ی نه‌چندان تحسین‌برانگیز خود اقرار کرد و افکار عمومی چنین دریافت که او برای سالهاست که این رفتار بی‌قیدوبند را ترک گفته است.
چگونه چنین رویدادهایی به نفع کاندیدایی ناشناس رقم می‌خورد تا سرنوشت سیاسی کشوری بزرگ را به او بسپارند بی‌آنکه در مورد دوستان و وابستگیهای پیشین او تردید کنند، در مورد فقدان تجربه‌ی سیاسی و مدیریتی او شک کنند، و در این‌باره که منظور او از تغییر چیست پرسش کنند؟!
جای‌جای این کتاب با صراحت بیان می‌کند که این نقش بر عهده‌ی آژانسهای تبلیغاتی و مشاوران سیاسی است که کاندیدایی ناشناس را به ملتی بفروشند.

نقش و وظایف آژانسهای تبلیغاتی و مشاوران سیاسی
بیشتر کاندیداهای سیاسی، آژانسهای تبلیغاتی و مشاوران سیاسی را برای شکل دادن به اهداف ارتباطی خود به خدمت می‌گیرند. این کارشناسان اغلب توجهی ندارند که چه کسی بهترین نامزد است؛ آنها در پی فروش کاندیدا و پیروزی در رقابت هستند...
کارشناسان تبلیغاتی و مشاوران سیاسی به کاندیداها می‌گویند که آنها چه باید بگویند و آن را چگونه بگویند. اگر تصور می‌کردید که کاندیداها واقعاً از ته دل خود سخن می‌گویند، باید بدانید که سخنان آنها اغلب از سوی مشاوران آنها نوشته می‌شود.
تبلیغات سیاسی با استفاده از کانالهای مختلف رسانه‌ای نام کاندیداها را بر سر زبانها می‌اندازند و بدین‌ترتیب بر شهرت آنها می‌افزایند، ارتباط کاندیداها را با گروههای خاص جمعیتی برقرار می‌کنند، حامیان جدید جذب می‌کنند، مشارکت در کمپین را برمی‌انگیزند، به جمع‌آوری کمکهای مالی برای کاندیدا کمک می‌کنند، و به رقیبان حمله می‌کنند.
شاید بتوان ماحصل نهایی این کتاب را از باب راهکارهای درخشان کارشناسان تبلیغاتی و مشاوران سیاسی در صفحات پایانی کتاب جستجو کرد آنجا که به نقل از آبراهام لینکلن در زمانی که نماینده‌ی ایالتی بود، سه اقدام برای کمپین سیاسی برشمرد: الف) فعالیت انتخاباتی در منطقه، ب) شناسایی رأی‌دهندگان و ج) برانگیختن آنها برای شرکت در رأی‌گیری.
به نوشته‌ی این کتاب، هنوز به لحاظ بازاریابی سیاسی این اقدمات تغییری پیدا نکرده، آنچه تغییر کرده است، رسانه‌های مورد استفاده در مسیر انجام این اقدامات است. امروزه انبوهی از روشهای مدرن، عادی و سنتی در رسانه‌ها به‌کار گرفته می‌شود. در میان آنها تبلیغاتی پولی و پوشش رسانه‌ای رایگان؛ رویکردهای رسانه‌های جمعی و تکنیکهای تک‌به‌تک شخصی؛ جریان اصلی رسانه‌ها و رسانه‌های نوین؛ سنجش افکار عمومی، استراتژیهای پخش محدود و تاکتیکهای هدفگذاری خرد از طریق پایگاههای داده‌ای پیچیده‌ای وجود دارد. کاندیداهای سیاسی زیرک خود را با سپاهی از کارشناسان بازاریابی مجهز می‌کنند تا آنها را در استفاده از استراتژیهای چندرسانه‌ای راهنمایی کنند. رسانه‌ها برای انتقال پیامهای فوریتی، منسجم و احساسی به رأی‌دهندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند تا به آنها انرژی دهند و آنها را ترغیب کنند که نه تنها رأی بدهند بلکه، به فعالیتهای تبلیغاتی کمپین بپیوندند.
در کتاب برندسازی نامزد انتخاباتی - استراتژیهای بازاریابی برای پیروزی در انتخابات - به تفصیل درباره‌ی شیوه‌های بهره‌برداری از این ابزارها برای صدرنشینی یک کاندیدا می‌خوانید.
در پایان شایسته است از مترجم این اثر، جناب آقای رسول بابایی قدردانی شود که با انتشار این کتاب، راهی تازه برای صاحبنظران گشودند.
همکارانم احمد آخوندی و محسن جاویدمؤید هم در نقش آماده‌سازی و صفحه‌آرایی این اثر، و هم در ارتباطات متقابلی که با مترجم داشتند، مساعی خویش را به کار بردند تا کتاب حاضر برای خوانندگان رغبت‌برانگیز باشد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه‌ی بیشتر در زمینه‌ی بازاریابی و برندسازی سیاسی، به کتاب "بازاریابی یورشی"، تألیف دیوید موری و اسکات میلر مراجعه کنند که با ترجمه‌ی علیرضا سالمی نجف‌آبادی از سوی انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است؛ ضمن اینکه مجموعه فیلمهای "تکنیکهای بازاریابی و تبلیغات نوین انتخاباتی" را تهیه کنند که با زیرنویس فارسی در فروشگاه انتشارات بازاریابی در دسترس است.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !