دسته محصول
سبد خرید 0
چهل گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار -

نام محصول

چهل گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار


نام نویسنده

پرویز درگی


نام مترجم

-

انتشارات

بازاریابی


سال چاپ

1394


تعداد صفحه

256


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786006982007


وزن

361


پیش گفتار

-

قیمت : 14500 تومان

"چهل گفتار" نام تازه‌ای برای سری جدید از کتابهایم است. قبلاً تعدادی کتاب با عنوان "دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی" چاپ و منتشر می‌شد که شاید ادامه یابد. "دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی" که تاکنون سه جلد آن به نامهای 1) دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی، 2) یادداشتهای ....
"چهل گفتار" نام تازه‌ای برای سری جدید از کتابهایم است. قبلاً تعدادی کتاب با عنوان "دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی" چاپ و منتشر می‌شد که شاید ادامه یابد.
"دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی" که تاکنون سه جلد آن به نامهای 1) دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی، 2) یادداشتهای معلم بازاریابی، و 3) دل‌نکته‌های معلم بازاریابی، چاپ و توزیع شده، افزون بر دانش‌افزایی، در برخی مطالب ضرباهنگی عاطفی و هیجانی داشت. اما سری "چهل‌گفتار"، عمدتاً دارای بار دانشی است. گو آنکه به گفته‌ی ژان پیاژه، روانشناس سوئیسی و شناخت‌شناس پرآوازه‌ی جهانی، تفکیک شناخت و عواطف از همدیگر بسیار دشوار است.

نحوه‌ی شکل‌گیری مجموعه‌کتابهای "چهل‌‌گفتار"
من "معلم بازاریابی‌ام" و دانشجوی همیشگی بازار. زندگی و حرفه‌ام نوشتن، تدریس، مشاوره، و تحقیقات بازاریابی است.
از این رو در سر کلاس درس دانشجویانم، یا نزد مدیران به هنگام مشاوره، و یا به هنگام نوشتن پروپوزال تا جلسه‌ی پایانی ارائه‌ی گزارش نهایی، همواره در معرض "پرسشهای بازاریابی" قرار دارم. به برکت این گنجینه‌ی پرارزش که به رایگان از دانشجویان، مدیران، و علاقه‌مندان به بازاریابی دریافت می‌کنم، به رایگان نیز پاسخ پرسشها را در سایت اینترنتی شخصی‌ام قرار می‌دهم که قابل مطالعه و در معرض دید است به نشانی .www.dargi.ir
به تجربه دریافتم هم دانشجویان، و هم مدیران به هنگام داشتن پرسشی، کمتر تمایل دارند کتابی را از آغاز تا پایان بخوانند، یا پرحوصله به صاحبنظرانی مجرب مراجعه کنند تا با دریافت تجربه‌ی آنان، کوششی تازه را با مرارت آغاز کنند که به پاسخ پرسش خودشان بینجامد.
مدیران می‌گویند وقتی کارتابل پر از نامه و چک است، چگونه می‌توانیم با خاطری آسوده، کتاب 200 صفحه‌ای بخوانیم؟! یا به سراغ صاحبنظر پرتجربه‌ای برویم که نمی‌دانیم تجربه‌هایش برای پاسخگویی به پرسش ما مناسب باشد؟!
این مجموعه‌ی کتابها - چهل‌گفتار - قرار است در پرتو "دانشگاه علم و دانشگاه بازار" به‌سرعت پاسخگوی نیاز مدیران و علاقه‌مندانی باشد که اظهار می‌کنند فرصت کافی برای مطالعه‌ی عمیق در انبوه اشتغالات فراوان ندارند، اما انتظار دارند که یک کتاب 200 صفحه‌ای به تعداد زیادی از پرسشهای کسب‌و‌کاری آنان پاسخ دهد. با وجود این، مدیران خردورز و فکور می‌دانند در زمانهایی که هنوز کارتابل پر از نامه و چک نیست، آموزش را باید توشه‌ی راه کرد. زمانی که اندک مجالی در کسب‌وکار مهیا می‌شود، از تجربه‌ی صاحبنظران بهره‌مند شد تا به هنگام رویارویی با مسائل و معضلات کسب‌و‌کارها، از این پشتوانه‌ی غنی حداکثر استفاده را برد.
آنچه می‌خوانید، پیش از این در سایت شخصی‌ام قرار داشت که با نظمی تازه، تقدیم تمامی علاقه‌مندان بویژه مدیران، و دانشجویان بازاریابی می‌شود.

محتوای کتاب "چهل‌گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب‌وکار"
"چهل‌گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب‌وکار"، حاوی چهار فصل و 40 گفتار است. این چهار فصل عبارتند از:
• چالشهای کنونی مدیران
• سندرم اختلالات سازمانی
• بینشهای مدیریتی
• ابزارهایی برای توانمندسازی مدیران
می‌توانید مطالعه را از هر کجای کتاب آغاز کنید. ضرورتی ندارد که از آغاز بخوانید، و یا کتاب را از پایان بخوانید. می‌توانید بنا به پرسشهایی که در ذهن دارید، به فصل مربوطه مراجعه کنید. با وجود این، ترتیب فصلها
قرار است شما را در مسیری مشخص از آغاز تا پایان، راهیابی کند.
چالشهای کنونی که مدیران با آن روبه‌رویند، چیست؟ پاسخ این پرسش را در فصل نخست این کتاب بخوانید.

فصل اول: چالشهای کنونی مدیران
نخستین پاسخ آن است که باید تغییر یابید و متحول شوید. بدون تردید تغییر و تحول در کسب‌و‌کار ترسناک است، اما شما از پس آن برمی‌آیید. راههای نیل به آن نیز آمده است. متعاقب آن، بزرگترین چالشهای پیش‌روی رهبران در 10 سال آینده ترسیم شده تا برای آینده خود را آماده سازید.
جالب است بدانید "افول امپراتوری مدیران‌عامل" آغاز شده و به این ترتیب، رفتار شما تغییرات جدی خواهد کرد. به گفته‌ی اندیشمند و متفکر بزرگ روسی، میخائیل باختین، مدیران، رهبران کنسرتهای سازمانی هستند.
در نهایت در این فصل درمی‌یابیم که کسب‌و‌کارهای کنونی دنیا به رهبران سه‌بخشی نیاز دارند؛ رهبرانی که بتوانند در هر سه بخش کسب‌و‌کار، جامعه، و دولت، بخوبی ایفای نقش کنند. هرگونه تسامح یا غفلت‌ورزی از این نوع رهبری سه بخشی، بنگاههای اقتصادی را ناتوان می‌سازد.
برای آرامش خاطر مدیران، ویژگیهای رهبران سه‌بخشی فهرست‌وار آمده است تا با توجه به این معیارها و پارامترهای دقیق، خود را دیگر بار پرورش دهند.


فصل دوم: سندرم اختلالات سازمانی
آسیبهای سازمانهای کنونی چیست؟ فصل دوم کتاب برای پاسخگویی به این پرسش تدوین شده است. "سندرم اختلالات سازمانی" عنوان اصلی این فصل است. سندرم نیز واژه‌ای است که از دانش پزشکی برگرفته شده تا بتوان به ارزیابی دقیق سازمان پرداخت.
هدف از این فصل آن است که مدیران هم به "نشانه‌ها" به عنوان علائم هشداردهنده توجه کنند، و هم بدانند با دیدن این علائم و نشانه‌ها، قرار است در آینده‌ی نزدیک شاهد چه رویدادهایی در سازمان باشند.
فصل نخست و این فصل یعنی فصل دوم، قدرت تشخیص مدیران را افزایش می‌دهد. اما مدیران، انتظار دارند که راه‌حلها و اظهارنظرهای کارشناسی‌شده‌ی دقیق داشته باشند. فصلهای بعدی این وظیفه را بر عهده دارد.

فصل سوم: بینشهای مدیریتی‌
استادان مدیریت به کرّات می‌گویند کافی است بتوانید بینش مدیران را افزایش دهید. به این ترتیب، مدیران می‌توانند در رویارویی با بسیاری از پرسشهای تازه، قدرت ابتکار عمل برای پاسخگویی داشته باشند.
فصل سوم با چنین هدفی تدوین شده یعنی نخست داناییهایی از جنس بینشی در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا در پرتو آن، مدیران خود گره‌گشایی کنند.
درس‌آموزی از برگ درخت، آگاهی نسبت به بیوریتم و مدیریت آن، موضوعاتی است که بینش را از لایه‌های پایین یعنی زیستی و بیولوژیک آغاز می‌کند. اما به مرور و بتدریج با بینش بنیان‌برانداز شورشیانی در دانش مدیریت آشنا می‌شوید که باور راسخ دارند بزرگانی نظیر پیتر دراکر، عامل و مانع اصلی مدیریت و رهبری هستند! مدیریت یکصد سال است درجا می‌زند و با تئوریهای "نخ‌نما" و "پوسیده" کار می‌کند! فراتر از آن درمی‌یابید این شورشیان، هنگی را از سال 2008 در جهان تشکیل داده‌اند که هم برجستگان دانشگاه هاروارد و سایر دانشگاههای معتبر دنیا، و هم مدیران با نفوذ و سرآمد در کنار هم و یکصدا قرار است نقشه‌ی جهانی را در عرصه‌های گوناگون تغییر دهند.
این شورشیان می‌گویند سازمانهایی بدون مدیر تشکیل دهید، چک شرکت باید نزد تمامی کارکنان باشد تا هر وقت اراده کردند، وسایل و تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنند، هر زمان علاقه‌مند بودند کارکنانی را استخدام کنند، حقوقشان را تعیین کنند، و یا کارکنان و مدیران را اخراج کنند!
خواهید گفت چگونه؟ نحست فصل سوم را بخوانید. سپس خود را آماده سازید تا به ابزارهایی مجهز شوید. این ابزارها در فصل چهارم پیش روی شما است.


فصل چهارم: ابزارهایی برای توانمندسازی مدیران
مدیران همواره فراتر از بینش، به دنبال ابزارند. به فهرستهای بازبینی (چک‌لیست) وابسته‌اند، ضمن آنکه علاقه‌مندند ظرایف و ریزه‌کاریها را بدون حاشیه‌پردازی، در اختیار داشته باشند.
دوست دارند بدانند با هر یک از رده‌های مختلف سازمان چگونه ارتباط برقرار کنند، و چه مقدار وقت خود را به آنان اختصاص دهند، چگونه به سرعت تصمیم‌گیری کنند، چگونه تیم خود را بسازند تا در میدانها پرچالش، بهترین نتایج را بگیرند، چگونه قدرت اقناع و ترغیب خود را افزایش دهند تا دیگران، تصمیمات آنها را به اجرا درآورند، و در نهایت، چگونه با خلاقیت و نوآوری در سازمان، سازمانی بالنده پدید آورند.
برای هر یک از این ابزارها، فصل پنجم با جزئیات تدوین شده است.
گفتنی آنکه علاقه‌مندان در صورت تمایل می‌توانند، به برخی از فیلمهای هاروارد که از سوی همکارانم در انتشارات بازاریابی تهیه و تدوین شده مراجعه کنند. این فیلمها که در آن هر یک از صاحبنظران برجسته، آرا و نظرات خود را در فرصتهای کوتاه 10 تا 12 دقیقه‌ای عنوان می‌کنند، شما را به پهنه‌ای از دانش و بینش مدیریتی رهنمون می‌کند که به‌سرعت می‌توانید بیاموزید و متناسب با اقتضائات شرکت و بنگاه خودتان، دانسته‌ها را عملیاتی کنید.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !