دسته محصول
سبد خرید 0
چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارت های بازاریابی -

نام محصول

چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارت های بازاریابی


نام نویسنده

پرویز درگی


نام مترجم

-

انتشارات

بازاریابی


سال چاپ

1392


تعداد صفحه

264


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786006982038


وزن

301


پیش گفتار

-

قیمت : 14000 تومان

"چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی- " کتابی که پیش رو دارید‌‌‌-سومین کتاب از مجموعه کتابهای چهل گفتار است که تاکنون چاپ و منتشر شده است. دو عنوان پیشین چهل گفتار بشرح زیرند: 1) چهل گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب‌وکارها 2) چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش دست‌کم د....
"چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی- " کتابی که پیش رو دارید‌‌‌-سومین کتاب از مجموعه کتابهای چهل گفتار است که تاکنون چاپ و منتشر شده است.
دو عنوان پیشین چهل گفتار بشرح زیرند:

1) چهل گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب‌وکارها
2) چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای فروش

دست‌کم دو عنوان دیگر نیز با همین عنوان اصلی "چهل گفتار" در دست تدوین و چاپ است که تقدیم اهالی بازاریابی خواهند شد؛ این دو عنوان عبارتند از:
1) چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای شخصی در کسب‌وکار
2) چهل گفتار پیرامون مشتری‌نوازی در کسب‌وکار

مخاطب اصلی کتابهای چهل گفتار
"مدیران" اصلی‌ترین مخاطب کتابهای "چهل گفتار" هستند. در کتابهای پیشین نیز توضیح دادم که مدیران علاقه‌مندند بدانند تا بسرعت کسب‌وکارشان را رونق بخشند. از این رو، تمایل دارند موضوعات با زبانی ساده، به دور از حاشیه‌پردازی و واژه‌های فنی و پیچیده، به گونه‌ای مطرح شود که بتوانند اقدامات عملیاتی را با هدف جلوگیری از هزینه، افزایش درآمد و سودزایی، و پایداری کسب‌وکارها به راه اندازند.
برای دستیابی به این هدف، دو مانع عمده بر سر راه مدیران وجود دارد:
الف) دانش بازاریابی روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود. دلیل آن نیز ظرفیت بالای جذب و پذیرش رشته‌ی بازاریابی از سایر علوم و مطالعات جدید است.
ب) اشتغالات اجرایی فراوان مدیران عملاً مجال مطالعه‌ی عمیق را از آنان گرفته است.
"چهل گفتار" قرار است بر پایه‌ی دانشهای تازه، موضوعات را بسرعت عرضه کند؛ با زبانی ساده، روان، به دور از حاشیه‌پردازی، و واژه‌های پیچیده و فنی از مسائل و موضوعاتی بگوید که توان مدیران را افزایش دهد؛ هم در قدرت پردازش در حل مسائل کسب‌وکارها، و هم در به راه‌اندازی فعالیتهای اجرایی. پیش از این، مجموعه کتابهایم را با عنوان "دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی" با همین هدف منتشر کردم که در 3 جلد چاپ و منتشر شد.
خشنودم از آنکه این فرصت مغتنم برایم حاصل شد تا به سهم خویش آغازگر موضوعات تازه‌ای در بازاریابی ایران باشم که دانستن آن برای مدیران یک ضرورت است، بویژه مدیرانی که در فضای رقابتی می‌کوشند کسب‌وکارهای خود را هدایت و رهبری کنند.
آنچه می‌خوانید، پیش از این در سایت شخصی‌ام قرار داشت که با نظمی تازه، تقدیم تمامی علاقه‌مندان بویژه مدیران و دانشجویان بازاریابی می‌شود.

محتوای کتاب "چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی"
تصور کنید می‌خواهید بازاریابی را بدون داشتن دانش و اطلاعات تازه، هدایت و رهبری کنید! گو آنکه هنوز هم کسب‌وکارها را می‌توان بر پایه‌ی دانش بازاریابی سنتی پیش راند، اما هزینه‌های آن در قیاس با دستاوردهایی که نصیب بنگاههای اقتصادی می‌کند، سنگین است.
خوشبختانه بازاریابی در سالهای اخیر ظرفیت بالایی برای جذب و پذیرش علوم و مطالعات تازه در خود ایجاد کرده و عملاً به رشته‌ای تناور تبدیل شده است. بدون اطلاع از این دانشهای تازه، کسب‌وکارها در مسیر سنتی طی طریق خواهند کرد.
"چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی" گاه از دانشهای تازه می‌گوید، گاه با معرفی دانشهای پیشین اما در قالبی جدید با رویکردی تازه از موضوعاتی می‌گوید که مدیران برای پردازش مسأله نیاز دارند. این مطالب قرار است نگرشی تازه پیش روی مدیر بگشاید تا در پرتو آن تصمیمی تازه بگیرد.
"چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی" حاوی سه فصل است:

1) نگرشها و دانشهای بازاریابی
2) انواع بازاریابی
3) تبلیغات.

و این سه فصل، افزون بر دانشهای تازه، همواره نگاه اجرایی، عملیاتی، و مهارتی را مد نظر قرار داده است.

1) نگرشها و دانشهای بازاریابی
18 متن در این فصل می‌خوانید. قرار است در این فصل نگرشها و دانشهای تازه‌ای بیاموزیم. این نگرشها و دانشها به گونه‌ای است که به مدیر هم قدرت پردازش می‌دهد، و هم راهکارهای عملی پیش پای او می‌نهد تا سریعاً دست به عمل بزند.
برای مثال، نخستین مطلب "آموزه‌های یک ریاضیدان برای بازاریابی" است. جورج پولیا، یک ریاضیدان برجسته‌ی جهانی است. او روش "حل مسأله" را میآموزد. می‌توانیم بر پایه‌ی دانش ریاضی او، مسأله‌های کسب‌وکاری را نیز حل کنیم؛ و این یعنی کاربرد ریاضیات در کسب‌وکارها و بازاریابی.
الف) آینده‌ی بازاریابی در سال 2020
ب) سه رکن سازمانهای بازاریابی در سال 2020
آیا دوست دارید به‌عنوان مدیر در آینده‌ی کسب‌وکارها بدرخشید؟ کافی است بدانید در سال 2020 چه تغییراتی پدید می‌آید تا خود را امروز برای آن تغییرات چالش‌برانگیز و بنیان‌برانداز آماده سازید
سایر موضوعاتی که در این فصل آمده، قرار است نگرش شما را به‌عنوان یک مدیر تغییر دهد. برای مثال، نسل وای (Y) مشخصاتی منحصربه‌فرد دارد. اگر شما بدانید، می‌توانید کالاها و محصولات خود را برای این نسل بازاریابی کنید. در غیر این صورت، بهترین کالاها و محصولات‌تان را در انبارها قرار دهید تا خاک بخورد. به گفته‌ی کنث بلانچارد، آنچه تولید کرده‌اید؛ یا محصولی که عرضه کرده‌اید، "آشغال" و "زباله" است؛ حتی اگر عالیترین کیفیت را داشته باشد آن هم با قیمتی مطلوب!
دو سه متن نهایی این فصل، فراتر از نگرشها و دانشهای تازه است، با این توجه که همچنان "بازاریاب" در کنار یادگیریها باید مهارتهای تازه‌ای به دست آورد؛ نظیر هفت مهارت پایه که عبارتند از هوش نوشتاری، هوش کسب‌وکار، هوش تحلیل و توانایی تغییر داده‌ها و... برای اطلاعات بیشتر به آخرین مطالب این فصل مراجعه کنید.

2) انواع بازاریابی
آیا می‌دانید "نانومارکتینگ" چیست؟ اگر فکر می‌کنید فروش کالاها و محصولاتی که با استفاده از تکنولوژی نانو تولید شده، کاملاً در اشتباهید. بهتر است به صفحه‌ی 119 کتاب مراجعه کنید تا دانش خود را در این باره تصحیح کنید.
درباره‌ی بازاریابی اجازه چه می‌دانید؟ در این فصل راجع به موضوعاتی نظیر بازاریابی اجازه در مقابل بازاریابی وقفه‌انداز، بازاریابی ورزشی، بازاریابی ویروسی، بازاریابی سیاسی، و بازاریابی گردشگری می‌خوانید. گفتنی آنکه افزون بر دانش در این باره، راهکارهای پیشنهادی به تفکیک آمده است. گو آنکه در مواقعی می‌توان از راهکاری که برای بازاریابی ورزشی سودمند است، در بازاریابی گردشگری نیز سود برد. مهم درک جوهره‌ی راهکارها است که مدیران بر پایه‌ی قدرت پردازش، می‌توانند انعطافهای لازم را خودشان اجرا کنند.

3) تبلیغات
تبلیغات شکلی از ارتباط است. در این فصل، نخست انواع تبلیغات معرفی شده است تا مدیران در صورت لزوم، تصمیم بگیرند که کدام تبلیغ برای کالاها و محصولاتشان مناسبتر است. در بخش نهایی همین فصل، با روشی آشنا می‌شویم که "سنجش اثرگذاری تبلیغات" را بر عهده دارد، یعنی آشنایی با مدل داگمار. سایر مطالب این فصل، آشنایی با روشها و تکنیکهای غیرمتعارف تبلیغات است. می‌آموزیم چگونه شرکتهای بزرگ خارجی با این روش از تبلیغات می‌کوشند از آب کره بگیرند.
دانش بازاریابی و تبلیغات اکنون تا بدانجا ظرفیت جذب و پذیرش خود را افزون کرده که می‌تواند از دانش پزشکی بویژه عصب‌شناسی (نوروساینس)، برای پیشبرد فعالیتهای خود استفاده کند. واژه‌هایی از این دست نظیر "نورومارکتینگ" و "نوروادورتایزینگ" و بهره‌برداری و کاربرد آن را در تبلیغات، در صفحات 225 این فصل بخوانید.

شیوه‌ی مطالعه‌ی کتاب "چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارتهای بازاریابی"
شما به‌عنوان "مدیر" یا " علاقه‌مند به موضوعات بازاریابی"، می‌توانید از هر کجای کتاب، مطالب را بخوانید. اما فصل‌بندیهایی که در این کتاب آمده، قرار است پیکره‌ای ساختارمند در اختیارتان قرار دهد تا به‌واسطه‌ی آن قدرت تصمیم‌گیریهای خود را افزایش دهید.
امید آنکه در آینده‌ای نزدیک، با اهتمام استادان و صاحبنظران بازاریابی در ایران، شاهد کتابهای مستقلی (اعم از تألیف یا ترجمه) درباره‌ی هر یک از این موضوعات نظیر "نورومارکتینگ"، "نوروادورتایزینگ"، "بازاریابی اجازه‌ای" و... باشیم تا مدیران با دانش ژرف به سراغ مسائل بازاریابی کسب‌وکارهایشان بروند. این کتاب آغازی است تا سرنخهای اصلی را تقدیم مدیران کند.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !