دسته محصول
سبد خرید 0
چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارت های فروش -

نام محصول

چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارت های فروش


نام نویسنده

پرویز درگی


نام مترجم

-

انتشارات

بازاریابی


سال چاپ

1393


تعداد صفحه

256


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786006982021


وزن

296


پیش گفتار

-

قیمت : 15000 تومان

"فروش"، پاشنه‌ی آشیل شرکتها، سازمانها، و بنگاههای اقتصادی است. هم سازمانهایی که موفق شده‌اند میزان فروش را رشد صعودی بخشند، و هم سازمانهایی که در "فروش" با ناکامی مواجه شده‌اند، همواره با این پرسش روبه‌رویند که چه علل و عواملی موجب "افزایش فروش" و یا "کاهش فروش" است؟ برای پاسخگویی به این پرسش س....
"فروش"، پاشنه‌ی آشیل شرکتها، سازمانها، و بنگاههای اقتصادی است. هم سازمانهایی که موفق شده‌اند میزان فروش را رشد صعودی بخشند، و هم سازمانهایی که در "فروش" با ناکامی مواجه شده‌اند، همواره با این پرسش روبه‌رویند که چه علل و عواملی موجب "افزایش فروش" و یا "کاهش فروش" است؟
برای پاسخگویی به این پرسش ساده که پاسخ دشواری دارد، علاقه‌مندم از تجربه‌ی سالهای پیشینم در انتشار اولین کتابم بگویم که با عنوان "مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران" در سال 1384 چاپ و منتشر شد.
این کتاب اکنون به چاپ هفدهم رسیده است. این در حالی است که در طول این سالها، تعداد وسیعی کتاب در حوزه‌ی "فروش" تألیف یا ترجمه شد و از سوی ناشران با تیراژهای خوب روانه‌ی بازار شده‌اند.
ضروری است پس از این سالها با صراحت اعلام کنم که ما در "فروش" هنوز به بسیاری از ظرائف و داناییها نیازمندیم و در این ‌باره نمی‌دانیم. دلیل آن نیز پرواضح است.
سالها پیش در کتابهای دبیرستانی در درس فیزیک آموختیم بزرگ نابغه‌ی سرآمد جهان یعنی اسحاق نیوتن، با کوششهای فراوان علمی توانست جاذبه‌های نامرئی زمین را کشف کند.
بدون تردید ما در "بازار" نیز دارای جاذبه‌های نامرئی هستیم که همت و دانایی بزرگان علوم بویژه دانشمندان علوم اجتماعی را می‌طلبد. چه، با انبوه جمعیتی که در بازارهای سنتی و مجازی روبه‌روییم و حرکت شناور کالاهایی که از اقصی‌نقاط جهان موجی در بازارها می‌آفرینند، مجموعه‌ی فوق‌العاده فراوانی از "نیروهای نامرئی بازار" در جنبش و خروش و یا سکون‌اند.
با این نگاه، به سهم خودم کوششهایی را آغاز کردم تا هر چه بیشتر درباره‌ی "فروش" بدانیم.‌‌‌‌نخست مجموعه‌‌‌کتابهای "دل‌گفته‌ها و دل‌نوشته‌های معلم بازاریابی" در 3 جلد منتشر شد. به مرور احساس کردم فارغ از تجربیات و دانشها، ضروری است دریچه‌های تازه‌ای برای موضوعات بازاریابی و فروش گشوده شود.
در ابتدا به تناسب رویدادهایی که در مشاوره با شرکتهای بزرگ و کوچک و متوسط داشتم، همچنین در کلاسهای متفاوتی که برای دانشجویان دانشگاهها بویژه در انستیتو مهندسی نفت دانشگاه تهران، سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه علوم و فنون مازنداران برای دانشجویان MBA داشتم، دریافتم که جنس پرسشها کاملاً تغییر یافته است. ازاین‌رو لازم بود اقدامات تازه‌ای برای پاسخگویی به این پرسشها فراهم شود.
فراتر از جنس پرسشها، ظرفیت مخاطبان بود. درست یا نادرست، ما به بیماری "عصر دیجیتالیسم" گرفتار شده‌ایم. حوصله‌ی مطالعه حتی در بین دانشجویان کم شده است.
به مجرد طرح یک پرسش، تمایل دارند پاسخ مستقیم، بدون حاشیه، و کوتاه به دست آورند. مدیران سازمانها نیز به دلیل مشغله‌های فراوان کاری، گاه نیازی به تجزیه‌و‌تحلیل شما ندارند. مهمتر از همه، گره‌گشایی زود، تند، سریع است که از شما در مقام استاد یا مشاور انتظار دارند.
با این رویکرد، کوشیدم که تا حدود زیادی از تجزیه‌وتحلیلهای پیچیده فاصله بگیرم، پاسخها در حد لازم بویژه در قالب فهرستهای راهکار عرضه شود.
در نهایت، مجموعه‌ی آنچه پیش از این در سایت شخصی من برای مدیران فروش عرضه شده بود، تدوین و در قالب کتابهای تازه‌ای با موضوع واحد "40 گفتار" متولد شد.
نخستین کتاب از این مجموعه با عنوان "40 گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب‌و‌کار" پدید آمد. "40 گفتار پیرامون مهارتهای ارتقای فروش"، کتاب دوم از این مجموعه است. سایر کتابها نیز با همین عنوان "40 گفتار" در حال آماده‌سازی و چاپ و توزیع است که برای اطلاع بیشتر می‌توانید به سایت انتشارات بازاریابی به نشانی www.MarketingPublisher.ir مراجعه کنید یا با دفتر انتشارات تماس بگیرید.

نخستین کتاب از این مجموعه با عنوان "40 گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب‌و‌کار" پدید آمد. "40 گفتار پیرامون مهارتهای ارتقای فروش"، کتاب دوم از این مجموعه است. سایر کتابها نیز با همین عنوان "40 گفتار" در حال آماده‌سازی و چاپ و توزیع است که برای اطلاع بیشتر می‌توانید به سایت انتشارات بازاریابی به نشانی www.MarketingPublisher.ir مراجعه کنید یا با دفتر انتشارات تماس بگیرید.

• فصل اول: الفبای فروش
• فصل دوم: اسرار فروش
• فصل سوم: افزایش فروش در زمان رکود
• فصل چهارم: دانش فروشندگی

می‌توان با همین روال، کتاب را از فصل اول مطالعه کرد و تا پایان خواند. با وجود این، اگر موضوعی برایتان جالب است، می‌توانید همان موضوع را مطالعه کنید و ضرورتی ندارد که تقدم و تأخر مطالب رعایت شود. سعی شده مطالب کتاب به شکلی کاملاً مستقل و بدون نیاز به سایر کتابهای حوزه‌ی بازاریابی و فروش، و با هدف ارتقای مهارتهای فروش مدیران و نیروهای فروش تدوین شود. با وجود این، پیشنهاد می‌شود برای بهره‌گیری بیشتر از این کتاب، هم کتاب "مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران" مطالعه شود، و هم سایر کتابهایی که علاقه‌مندی شما را در حوزه‌ی بازاریابی مهیا می‌سازد.
سپاسگزار تمامی عزیزانی هستم که با ارسال پیام مکتوب خود برای سایت شخصی من، راهنمائیم کردند و سوژه‌هایی ناب را در اختیارم قرار دادند.
همچنین "فروشندگان" و "بازاریابها" و ویزیتورهایی که با طرح پرسشهای خودشان، جهت‌دهی ذهنی‌ام را به سمت و سوی موضوعات فروش بیشتر گرایش دادند که علاقه‌ی قلبی و حرفه‌ای من است.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !