دسته محصول
سبد خرید 0
رهبری و مدیر 1 دقیقه‌ای (افزایش اثربخشی با رهبری موقعیتی دو)

نام محصول

رهبری و مدیر 1 دقیقه‌ای


نام نویسنده

کن بلانچارد-پاتریشیا زیگارمی-درا زیگارمی


نام مترجم

صالح سپهری فر

انتشارات

دنیای اقتصاد


سال چاپ

1393


تعداد صفحه

128


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

رقعی


شابک

9786007106433


وزن

110


پیش گفتار

-

قیمت : 7000 تومان

مدل رهبری موقعیتی در ماه می سال 1969 توسط پل هرسی و کن بلانچارد ارائه شد. هدف از طراحی این مدل، شناسایی مراحل پیشرفت کارکنان در انجام تکالیف محوله و به کارگیری شیوه درست رهبری در این مراحل مختلف بود. سال ها بعد کن بلانچارد موسسه ای مستقل را بنا نهاد و مدل به روز رسانی شده رهبری موقعیتی که رهبری ....
مدل رهبری موقعیتی در ماه می سال 1969 توسط پل هرسی و کن بلانچارد ارائه شد. هدف از طراحی این مدل، شناسایی مراحل پیشرفت کارکنان در انجام تکالیف محوله و به کارگیری شیوه درست رهبری در این مراحل مختلف بود. سال ها بعد کن بلانچارد موسسه ای مستقل را بنا نهاد و مدل به روز رسانی شده رهبری موقعیتی که رهبری موقعیتی دو نام داشت را در سال 1985 طراحی کرد. در این نسخه، پیشنهادات صاحب نظران و نیز مدیرانی که از رهبری موقعیتی استفاده کرده بودند و نیز پژوهش-های انجام شده در این خصوص مورد توجه قرار گرفت و اصلاحاتی در مدل اصلی به وجود آمد. رهبری موقعیتی و رهبری موقعیتی دو از جهات بسیاری شبیه به هم هستند. هر دوی این مدل ها، رهبری را در قالب رفتار مبتنی بر تکلیف (یا هدایتی) و رفتار مبتنی بر ارتباط (یا حمایتی) توصیف می کنند. همچنین هر دوی این مدل ها دارای چهار سبک رهبری و چهار مرحله پیشرفت پیرو (یا همان فرد تحت رهبری) هستند. با این حال تفاوت هایی نیز میان این دو مدل وجود دارد. یکی از این تفاوت ها در تعریف پیرو در این مدل ها است. در مدل اولیه از دو واژه «توانایی» و «اشتیاق» برای توصیف آمادگی پیرو برای انجام تکلیف استفاده شده است، در حالی که در رهبری موقعیتی دو، از «شایستگی» و «تعهد» برای شناسایی و توصیف سطح پیشرفت فرد پیرو بهره گیری شده است. از دیگر تفاوت های میان این دو را باید در مسیر پیشرفت فرد پیرو دانست. از نظر مدل رهبری موقعیتی، فرآیند پیشرفت در یک تکلیف الزاماً خطی، تکاملی یا قابل پیش بینی نیست. حال آن که در رهبری موقعیتی دو، این مسیر از ابتدا تا انتها خطی و تکاملی است. همچنین دسته ای دیگر از تفاوت های میان این دو مدل را باید در نام مراحل پیشرفت و نیز سبک رهبری مربوط به هر یک از این مراحل دانست. مطالب این کتاب که در قالب یک داستان ارائه شده است: داستان کارآفرینی که از کار زیاد خسته شده است و از مدیر یک دقیقه‌ای می‌آموزد که چگونه با تبدیل شدن به یک مدیر یک دقیقه‌ای، می توان بیشترین بازدهی را در کار زیردستان ایجاد کرد. دیگران در مورد این کتاب چه گفتند؟ «رهبری و مدیر یک دقیقه ای، راهبردی بسیار عالی برای شکوفاسازی توانمندی‌های نیروی کار فراهم کند. به مدیران توصیه می‌کنم حتماً این کتاب را مطالعه کنند». سدریک کوکو ، معاون ارشد یادگیری و اثرگذاری سازمانی ، شرکت لوز «همه رهبران باید این کتاب را مطالعه کند. تجربه من در پانزده سال گذشته نشان داده است که این مفاهیم توانسته رهبرانی را که با مشکلات مختلفی روبرو بودند ا به رهبرانی اثربخش و مایه مباهات دیگران تبدیل کند». جیم ایروین ، مدیر توسعه و آموزش سازمانی شرکت نیسان در آمریکای شمالی «درس‌های مطرح‌شده در این کتاب چیزی فراتر یک فرهنگ یک کشور خاص است. توصیه می‌کنم حتماً کتاب رهبری و مدیریت یک دقیقه ای را بخوانید». تومیو تاکی ، نویسنده و مدیر شرکت تاکیهو این کتاب با زبانی ساده، هوشمندانه و کاربردی نشان می‌دهد همه آنانی که برای دستیابی به شایستگی رهبری اشتیاق دارند می‌توانند به آن دست یابند. وارن بنیز ، نویسنده کتاب در مورد تبدیل شدن به یک رهبر و بنیانگذار موسسه رهبری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !