دسته محصول
سبد خرید 0
نمایشگاه‌های تجاری اصول و شیوه‌های مدیریت

نام محصول

نمایشگاه‌های تجاری


نام نویسنده

محمد بلوریان تهرانی


نام مترجم

-

انتشارات

ایده خلاقیت


سال چاپ

1393


تعداد صفحه

132


نوع جلد

شومیز


قطع کتاب

وزیری


شابک

9786009374007


وزن

100


پیش گفتار

-

قیمت : 15000 تومان

این کتاب در پنج بخش فصل‌بندی شده است. فصل اول به کلیات امور نمایشگاهی می‌پردازد. در بخشی از این فصل به‌طور خلاصه به تعریف نمایشگاه و انواع نمایشگاه‌های تخصصی، اختصاصی، اکسپو و عمومی پرداخته شده است. در ادامه فصل، جایگاه فعالیت نمایشگاهی را در طیف عملیات بازاریابی و 4P بازاریابی را در مدل نمایشگا....
این کتاب در پنج بخش فصل‌بندی شده است. فصل اول به کلیات امور نمایشگاهی می‌پردازد. در بخشی از این فصل به‌طور خلاصه به تعریف نمایشگاه و انواع نمایشگاه‌های تخصصی، اختصاصی، اکسپو و عمومی پرداخته شده است. در ادامه فصل، جایگاه فعالیت نمایشگاهی را در طیف عملیات بازاریابی و 4P بازاریابی را در مدل نمایشگاهی به‌طور کامل‌تر بررسی کردم. یعنی به جای چهار مولفه، هشت مولفه در این زمینه مورد ارزیابی قرارگرفت. در آخر این فصل شرح وظیفه مدیران نمایشگاهی بررسی شد.
در فصل دوم سوال و جواب‌هایی در زمینه امور نمایشگاهی پاسخ و بررسی می‌شود. سوال‌هایی مانند: چرا باید در نمایشگاه شرکت کنیم؟ با چه هدف‌هایی در نمایشگاه شرکت می‌کنید؟ در پاسخ به این سوال نزدیک به 20 هدف مورد ارزیابی قرارگرفت. این 20 هدف، مولفه‌های ما را برای شرکت در نمایشگاه تشکیل می دهد، نبود این اهداف منجر به شکست حضور در نمایشگاه می‌شود. سوال دیگر مانند: ملاک‌های انتخاب نمایشگاه چیست؟ (این ملاک‌ها می‌تواند برحسب فصل‌ و موضوع باشد) در ادامه این فصل ارتباط‌ میان سه ضلع مثلث بررسی شد. شرکت‌کننده در نمایشگاه، صاحب محل نمایشگاه و بازدیدکننده نمایشگاه، سه ضلع مثلث نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.
فصل سوم به بررسی بحث سخت افزاری نمایشگاه می‌پردازد. در بحث سخت افزاری به بررسی نور، رنگ، دکوراسیون، عوامل محیطی و از این جمله موارد پرداخته شده است.
فصل چهارم ملاک‌ها و شاخص‌های ارزیابی عملکرد نمایشگاه‌‌ها بررسی شده است. ملاک‌هایی که مشخص کننده موفقیت‌آمیز بودن یا نبودن نمایشگاه است. در واقع به نوعی ارائه گزارش نهایی از نمایشگاه. گزارشی از مخاطبین و نقاط ضعف و قوت نمایشگاه. این گزارش برای شرکت بهتر در نمایشگاه سال آینده استفاده خواهد شد.
فصل آخر نیز به شرح وظایف مدیران نمایشگاهی پرداخته است. این فصل، به بررسی تنظیم برنامه برای بازدیدکننده نمایشگاه می‌پردازد. در تمامی دنیا بازدیدکننده از نمایشگاه قبل از ورود به نمایشگاه از تمامی برنامه‌های آن آگاه و برحسب آن برنامه‌ریزی می‌کند. در صورتی که به این موضوع در کشور ما اهمیتی داده نمی‌شود، حال در این کتاب به این مسائل پرداختم.

و سخن آخر؟
این کتاب را به تمامی کسانی که در این رشته ی مطالعاتی دانش ‌پژوه و در حال تدریس هستند، توصیه می‌کنم. شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز این کتاب را می‌تواند در اختیار شرکت‌کنندگان نمایشگاه قرار دهد. همچنین این کتاب برای بسیاری از دانشجویان بازرگانی، بازاریابی، MBA و هنر (به منظور طراحی دکوراسیون نمایشگاهی) می‌تواند مفید باشد. اما به‌طور کلی در این زمینه ی مطالعاتی، دچار فقر ادبیات هستیم. هر چقدر کتاب کاربردی در این زمینه‌ها تالیف شود، شرکت در نمایشگاه‌ها هدفمندتر و موفقیت در نمایشگاه‌ها بیشتر خواهد شد.

اولین نفر از تازه های انتشارات بازاریابی باخبر شوید !